Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: در حوزه پسماند، خرید و تکمیل ماشین آلات برف روبی و لایروبی، اقدامات مربوط به تولید 14 هزار تن شن و ماسه از تبدیل خاک و نخاله و پسماندهای ساختمانی انجام شده که بسیاری از این اقدامات برای اولین بار اتفاق افتاد.
به گزارش خبرنگار شهر، صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از پروژه های سازمان آتش نشانی، رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند و ماشین آلات فوریتی سامانه 137 سازمان بازرسی که امروز - دوشنبه 11 مرداد 1400- برگزار شد، گفت: در طول این دو سال علاوه بر موضوعات مربوط به پسماند، در حوزه‌های مختلفی از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی فعالیت و در کنار آتش نشان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مسائلی مانند آوار برداری، لایروبی و مشکلات ناشی از برف و باران نیز فعالیت هایی انجام شد. 
او با بیان اینکه در دوره جدید بر اساس چالش‌های حوزه مدیریت پسماند مانند جداسازی، تفکیک، نشر شیرابه ها و زباله گردی سعی کردیم با طرح ها و نوآوری های ویژه ای اقدامات را انجام دهیم، توضیح داد: مهمترین این اقدامات طرح کاپ بود که در 6 محور موضوعاتی را تعیین کردیم. نصب و طراحی کاور مخازن، استقرار دستگاه‌های RVM که در حدود 30 دستگاه در نقاط متمرکز مربوط به شهرداری نصب شد، جمع آوری پسماند خشک با اپلیکیشن ها که 3 اپلیکیشن در این دوره فعالیت می کنند و به آمار جمع آوری روزانه 15 هزار تن پسماند خشک نزدیک شدند، الکترونیکی شدن صورت وضعیت، اپلیکیشن بازیافت، ایجاد مرکز مانیتورینگ، مدیریت پسماند بیمارستانی و پسماند حجیم، احداث ایستگاه‌های MRF، که یکی از این ایستگاهها در در منطقه 22 درحال نهایی شدن است، استخر پساب در آرادکوه، هواشناسی و سنجش بو، استقرار غرفه الکتروکاپ، تولید کمپوست گرانوله که به ظرفیت 2500 تن رسیده است.
علیپور ادامه داد: علاوه بر این خرید و تکمیل ماشین آلات برف روبی و لایروبی، اقدامات مربوط به تولید 14 هزار تن شن و ماسه از تبدیل خاک و نخاله و پسماندهای ساختمانی نیز انجام شده که بسیاری از این اقدامات برای اولین بار اتفاق افتاد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت پسماند ماشین آلات انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح یکشنبه در آئین تقدیر از پاکبانان شهر بوشهر با تقدیر از عملیات غرورآفرین وعده صادق اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد محو و دفن زباله‌ی متعفن و پسماند خطرناک اسرائیل منحوس در زباله دان تاریخ خواهیم بود و زمین از شر این رژیم جعلی، ناپاک و غده سرطانی رهایی پیدا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر از فعالیت‌های پاکبانان در پاکسازی شهر از زباله و پسماند گفت: روز زمین فرصتی است که ما به تأثیر اقداماتمان بر این کره خاکی فکر کنیم و مشکلات زیست محیطی ایجاد شده بر آن را بررسی کرده و جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وی ضمن برشمردن فجایع زیست محیطی موجود در زمین گفت: امروزه زمین با مشکل بزرگ زباله‌های پلاستیکی روبرو است و شعار جهانی این روز هم حاکی از اهمیت اقدام برای کاهش مصرف پلاستیک در زندگی بشر است.

در ادامه این مراسم شهردار بوشهر نیز با برشمردن وظایف شهرداری، عملکردی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت پسماندها و سایت دفن پسماند شهرداری بوشهر ارائه کرد.

در این مراسم که شهردار بندر بوشهر اعضای شورای شهر بوشهر و تنی چند از مسئولین محلی و دانش آموزان مدارس بوشهر، در کنار حافظان محیط زیست و همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر حضور داشتند، ضمن پاکسازی ساحل شهر بوشهر از پاکبانان نمونه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6085073

دیگر خبرها

  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر