Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:57:01 GMT

افزایش ۳۸ درصدی فوتی های کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۳۵۵

افزایش ۳۸ درصدی فوتی های کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در هفته گذشته بیان کرد: در هفته ابتدایی مرداد ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۰ هزار و ۲۵۷ بیمار سرپایی کرونا مثبت در کشور شناسایی شدند که نسبت به هفته قبل‌تر از آن، افزایش حدود ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در هفته‌ای که گذشت، میانگین بروز موارد مثبت بستری در کشور حدود ۲۷ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۲۴ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری گفت: استان‌های مازندران، ایلام، گلستان و سمنان در هفته گذشته به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور به ترتیب در استان‌های البرز، هرمزگان، یزد و بوشهر گزارش شده است.

کد خبر 5271151

منبع: مهر

کلیدواژه: آمار کرونا سیما سادات لاری شیوع کرونا واکسن کرونا آمار کرونا ویروس کرونا واکسیناسیون هپاتیت شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان ناباروری ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران نوزاد آلزایمر واکسن هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بروز موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آهنگران در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی خبرگزاری گفت: گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و عوامل خسارت زای مختلفی از جمله آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌تواند بر این محصول خسارت بزنند. در سال زراعی جاری بالغ بر ۶ میلیون هکتار از اراضی قابل کشت کشور، زیرکشت گندم قرار گرفته و باتوجه به شرایط آب و هوایی متفاوت امسال نسبت به سال‌های زراعی قبل، خطر شیوع آفت زنگ زرد، گندمزار‌ها را تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه با اطلاعات دریافتی سامانه پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور، اواخر بهمن ماه گذشته به عنوان بهترین زمان مبارزه با بیماری‌های برگی گندم به ویژه بیماری زنگ زرد گندم مورد تاکید قرار گرفت، افزود: از بهمن ماه گذشته تا امروز بالغ بر یک میلیون هکتار از گندمزار‌ها در استان‌های مختلف کشور تحت پوشش مبارزه با بیماری‌های برگی گندم قرار گرفته اند که نسبت به سال‌های قبل رشد خیلی زیادی داشته است که عمده‌ترین عامل آن، شرایط آب و هوایی مساعدی بوده که داشتیم.
آهنگران درباره بیماری رنگ زرد گندم اظهار داشت: در حوزه بیماری زنگ زرد گندم سه برگ انتهایی گندم بر بیش از ۷۰ درصد در عملکرد گندم تاثیر دارد و بنابراین حفظ این سه برگ انتهایی که به خوشه منتهی می‌شود در عملکرد گندم تاثیر فراوانی دارد چراکه موادغذایی که در این سه برگ تولید شده و نهایتا در دانه ذخیره می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از عوامل خسارت زای مهمی که می‌تواند به این سه برگ انتهایی خسارت وارد کند، بیماری‌های برگی به ویژه موضوع بیماری زنگ زرد گندم است که در صورتی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد، این بیماری به سرعت می‌تواند گسترش پیدا کند و در صورتی که مبارزه خوبی با این بیماری در شرایط مساعد انجام نشود ممکن است تا ۷۰ درصد خسارت در محصول گندم یک مزرعه ایجاد کند.
مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا گفت: قارچ کش‌های مناسب مبارزه با این بیماری به اندازه کافی در کشور تدارک دیده شده و توصیه‌های لازم هم به کشاورزان محترم ارائه می‌شود. با این حال نیاز است که کشاورزان محترم این قضیه را جدی بگیرند و توصیه‌هایی که در عرصه می‌شود توجه کنند.
آهنگران گفت: گندم کاران مناطق معتدل و سردسیر کشور باتوجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی برای گسترش بیماری‌های برگی به ویژه بیماری زنگ زرد گندم نیاز است که سمپاشی مزارع را با قارچ کش‌های مناسب انجام دهند و این اقدام را به مشاهده علائم بیماری موکول نکنند چراکه اگر کشاورز بخواهد به دنبال علایم بیماری بگردد کار از کار گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد