Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@17:43:02 GMT

نرخ بیکاری در تهران کاهشی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۳۹۴

نرخ بیکاری در تهران کاهشی شد

استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری استان تهران در بهار ۱۴۰۰ به میزان ۶.۳ درصد اعلام شده که این نرخ در بهار ۱۳۹۹ معادل ۸.۸ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان تهران علاوه بر کاهش در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در بهار سال جاری نیز کاهش محسوسی را تجربه کرده است اظهار داشن: بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در استان تهران در بهار ۱۴۰۰ به میزان ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد اعلام شده است که این نرخ در بهار ۱۳۹۹ معادل ۸.۸ درصد بوده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش یافته است و بعد از همدان در بین استان‌های کشور پایین‌ترین نرخ بیکاری را تجربه کرده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان در کنار افزایش ۰.۴ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان حاصل شده است.

گفتنی است نرخ بیکاری کل کشور در بهار سال جاری ۸.۸ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد کاهش یافته است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو استاندار تهران انوشیروان محسنی بندپی بیکاری نرخ بیکاری اخبار داغ نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار جان باختگان و مصدومان تصادفات در راه‌های استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا هفتم فروردین امسال، ۱۰ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای در استان تهران جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

ابوالفضل دربانی افزود: مجموع تلفات تصادفات درون و برون شهری در این مدت ۲۰ نفر بوده که در این بخش نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته‌ایم.

دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: تعداد مصدومان تصادفات رانندگی برون شهری استان نیز تاکنون ۱۳۲ نفر بوده که ۱۸ درصد کمتر از پارسال است البته در بخش تصادف درون شهری نیز ۷۶۳ مصدوم داشتیم که این هم ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کمتر است.

ابوالفضل دربانی افزود: در مجموع سه میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ تخلف ناشی از سرعت غیرمجاز در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده که ۴۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

دبیر شورای ترافیک استان تهران افزود: مجموع تردد‌ها از ۲۴ اسفند پارسال تا هفتم فروردین امسال در راه‌های ارتباطی استان تهران، ۳۸ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۴۶ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

ابوالفضل دربانی گفت: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران در این مدت سه میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد بوده ضمن اینکه چهار میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • کاهش نرخ بیکاری در شهرستان گلپایگان
  • کاهش شمار جان باختگان و مصدومان تصادفات در راه‌های استان تهران
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر