Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:15:34 GMT

ورزشکاری که مدال طلا را مدیون خنده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۴۹۶

ورزشکاری که مدال طلا را مدیون خنده است

مته گازوز با خنده های خود در المپیک توکیو حسابی به چهره شناخته شده ای معروف شد و مدال طلا را نیز به دست آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، مته گازوز ورزشکار تیر و کمان ترکیه یکی از چهره های شناخته در المپیک توکیو بود و آن هم نه به خاطر درخشش و حتی کسب مدال طلا بلکه خنده ها و چهره بشاش او که باعث شد او به شخصیت محبوبی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به رویترز گفت: تصور کنید در فینال المپیک هستید، کمان خود را کشیده اید و یک نفر پشت سر شما از گوش به گوش می خندد. من ۸۰ درصد این مدال را مدیون لبخند هستم.

طلای گازوز برای اولین بار در تیراندازی با کمان ترکیه بود، ورزشی که در آن تمرکز شدید کلمه کلیدی است و مردم کره جنوبی معمولاً این عناوین را در انحصار خود دارند.

وی توضیح داد: در این سطح، عملاً هیچ تفاوتی بین کمانداران از نظر توانایی های فنی وجود ندارد. همه چیز به دوام و برتری ذهنی برمی گردد.

همه ورزشکاران از تاکتیک های مختلفی استفاده می کنند. برخی دوست دارند فریاد بزنند، برخی دوست دارند تا پایان زمان مجاز منتظر بمانند و رقیب خود را در حاشیه نگه دارند. مال من خوشحال بودن است و نشان می دهد که چقدر راحت هستم.

روز شنبه، گازوز در فینال با مائورو نسپولی قهرمان المپیک تیمی سابق ایتالیا روبرو شد و با نتیجه ۶-۴ پیروز شود و تنها قهرمان تیراندازی با کمان غیر کره جنوبی در بازیهای توکیو لقب گرفت.

ترکیه با ۱ طلا و ۲ برنز در رده ۴۲ بازیهای المپیک قرار دارد و این ورزشکار تیر و کمان تاکنون تنها طلایی کاروان ترکیه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی

سعید اسماعیلی با کسب طلای آسیا رقیب جدید گرایی برای رسیدن به دوبنده ملی در المپیک پاریس است.

به گزارش مشرق، ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای مسابقات قهرمانی آسیا که اعلام شد شابد اهالی کشتی پیش‌بینی می‌کردند شاهکار حسن رنگرز بتواند در این مسابقات خود را نشان دهد.

صحبت از سعید اسماعیلی کشتی‌گیر ۲۰ ساله اهل خوزستان است که به گفته اهالی این رشته فنی‌ترین کشتی‌گیر بعد از حمید سوریان است. وی در وزن ۶۷ کیلوگرم به مسابقات جام وهبی امره ترکیه اعزام شد و توانست مدال طلا را کسب کند همین نتیجه کادر فنی را خوشبین کرد که آینده درخشانی می‌تواند در انتظار این کشتی‌گیر جوان و پدیده باشد.

اسماعیلی در مسابقات قهرمانی آسیا با حریفانی از چین، تاجیکستان و ترکمنستان را با امتیازهای عالی شکست داد و راهی فینال شد.

وی در فینال هم ۳ بر یک رازاک بیشیکیف از قرقیزستان را شکست داد و طلایی شد. وی از رقیبان جدی محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو محسوب می‌شود و باتوجه به کسب مدال طلا حالا رقابتی حساس در یک تورنمنت خارجی ملی‌پوش این وزن را برای المپیک پاریس مشخص خواهد کرد.

گرایی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با کسب مدال برنز سهمیه المپیک گرفت و از دوران اوج خود فاصله زیادی دارد این در حالیست که اسماعیلی به عنوان رقیب اصلی او یک طلا در جام وهبی امره و یک طلا در قهرمانی آسیا کسب کرده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس