Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید عبدالحمیدی احمدی» روز دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا درباره ارزیابی ١٠ روزه کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: ایران با وجود مسایلی نظیر کرونا، مشکلات اقتصادی، تحریم ها و موانعی که ورزشکاران در کسب سهمیه با آن روبرو بودند، ۶۸ سهمیه گرفتند.

وی افزود: با وجود محدودیت‌هایی که جهان به دلیل کرونا با آن روبروست و اما و اگرهایی که برای برگزاری بازی ها مطرح بود، اکثر کشورهای جهان به المپیک آمدند که این گام بلندی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ورزش ادامه داد: تماشاگران از حضور در رقابت‌ها محروم شدند و ارتباط مردمی که باید در المپیک برقرار می شد اتفاق نیفتاد و این خلا در المپیک توکیو در تاریخ ثبت شد که امیدواریم تکرار نشود.

احمدی در ادامه به حضور و ناکامی برخی رشته در این المپیک اشاره کرد و گفت: درباره رشته های ورزشی ایران نمی توان حکم کلی صادر کرد. برخی رشته ها به دلیل نوپا بودن و سابقه کم در المپیک، می توان همین حضور را موفقیت دانست. البته اینکه در المپیک بیایند کسب رتبه کنند دور از انتظار است.

وی اظهار داشت: بدمینتون، قایقرانی، تنیس روی میز، تیراندازی و کاراته رشته های نوپایی هستند که نمی‌توان حکم کلی داد و جداگانه باید صحبت کرد در تیراندازی جواد فروغی کاروان ایران را صاحب مدال کرد و این موفقیت تاریخی بسیار اززشمند است.

معاون وزیر ورزش به دستاورد ایران در قایقرانی اشاره کرد و افزود: حضور نازنین ملایی در این رویداد پررنگ بود ملایی که انتظار نزدیک شدن به فینال هم قابل تصور نبود، اتفاق افتاد و جایگاه یازدهمی وی نتیجه قابل قبولی است 

فاصله زیاد سطح بوکس ایران با المپیک

احمدی درباره بدمینتون و بوکس تصریح کرد: انتظار بالایی از این دو رشته نبود. در بوکس تلاش خوبی انجام شد اما در گام های اول از ادامه رقابت خارج شدیم. البته سطح بوکس ما با المپیک فاصله قابل توجهی دارد که باید بیشتر کار شود تا بتوانیم این رشته را در سطوح بالاتر ببینیم.

این ضعف دوچرخه‌سواری است که به خط پایان نمی‌رسیم 

وی به نتیجه دوچرخه‌سواری در این دوره از بازی‌ها اشاره کرد و افزود: در دوچرخه سواری کسی انتظار مدال نداشت اما دوچرخه سوار ما باید به خط پایان می رسید و این ضعف است که دوچرخه سوار ما به خط پایان نمی رسد.

وعده‌های والیبال محقق نشد

معاون وزیر ورزش در خصوص ۲ رشته تیمی ایران که از ادامه رقابت‌ها حذف شدند توضیح داد: این ۲ رشته در گروه های قدرتمندی قرار داشتند. در بسکتبال دیدارهای تدارکاتی کافی برگزار نشد و کسی انتظار صعود به دور بعد را نداشت.

احمدی ادامه داد: اما در والیبال شرایط متفاوت بود. باتوجه به حضور والیبال در لیگ جهانی و دیدار مهمی که با کشورهای مختلف در لیگ ملت ها داشت و و عده هایی که داده شده و تجربه‌ای که تیم‌ها از لیگ ها کسب کرده بودند، می‌توانستد بهتر ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: والیبال حتی نتوانست نتایج المپیک قبلی در ریو را تکرار کند والیبال در ریو به دور دوم راه یافت اما در توکیو در دورنخست به کار خود پایان داد. باخت برابر کانادا و ژاپن و ایتالیا نتایج قابل قبولی نیست. در حالیکه برای والیبال کم و کاستی وجود نداشت.

تکواندو حتی مدال حداقلی هم نگرفت

معاون وزیر ورزش و جوانان به نتایج شمشیربازی گریزی زد و گفت: با توجه به تجربه شمشیربازان در المپیک قبلی و جهانی یا انتظارات را در بین شمشیربازان بالا بردیم یا تمرکز ایجاد نشد و نتوانستیم به جایگاه مورد نظر دست یابیم. 

احمدی درباره تکواندو هم گفت: در تکواندو انتظار حداقل یک مدال می رفت و بچه‌ها می توانستند یک مدال را کسب کنند اما دلایلی که باعث شد تا این اتفاق نیفتد. کار کمیته بین المللی المپیک که با حضور کیمیا علیزاده تمرکز  تیم را برهم زد و اصراری که IOC مبنی بر مسابقه علیزاده و کیانی داشت کار را برای تکواندو سخت کرد. این موضوع باید توسط فدراسیون مدیریت می شد اما نشد و حداقل مدال میرهاشم حسینی در توکیو باید رقم می خورد.

وی اضافه کرد: تکواندو با تجربه سنگین در رقابت های جهانی و المپیک نتیجه قایل قبولی ارایه نکرد.

بار مدال‌آوری ایران روی دوش کشتی است

معاون وزیر ورزش افزود: اکنون تمام توجه به کشتی است که جبران مدال آوری کند. البته در وزنه برداری و کاراته شانس هایی برای کسب مدال دادیم و امیدواریم ورزشکاران این رشته بتوانند با تمرکز و دور بودن از حاشیه و شناخت از حریفان به روی سکو بروند.

احمدی اظهار داشت: کسب مدال در کشتی، کاراته و وزنه برداری دور از انتظار نیست و امیدواریم محقق شود. همه تجارب المپیک باید برای استفاده مدیریتی و فنی در بازی های ۲۰۲۴ فرانسه استفاده شود. 

ناکامی حدادی در توکیو هم تکرار شد

معاون وزیر ورزش درباره دوومیدانی کاران هم گفت: دوومیدانی رشته دشواری است که نباید در بخش زنان انتظار مدال داشته باشیم. حضور فرزانه فصیحی و کسب جواز در دور دوم مسابقات باعث افتخار است. حسن تفتیان هم می‌توانست رکورد بهتری داشته باشد و صعود کند که نشد. 

وی ادامه داد: در پرتاپ دیسک هم دوباره ناکامی احسان حدادی تکرار شد و با وجود هزینه های هنگفتی که در پرتاپ دیسک داشتیم، این حضور در حد انتظار نبود. حدادی حداقل می توانست رکورد قبلی خود را تکرار کند که این اتفاق رخ نداد و فاصله قابل توجهی بین دو رکورد بود.

برچسب‌ها حسن تفتیان قایقرانی جواد فروغی سید عبدالحمید احمدی المپیک توکیو کاراته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسن تفتیان قایقرانی جواد فروغی حسن تفتیان قایقرانی جواد فروغی المپیک توکیو کاراته معاون وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۲۴ تکواندوکار از ۵۵ کشور در المپیک پاریس

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندو در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ با حضور ۱۶ تکواندوکار در ۴ وزن آقایان و ۴ وزن بانوان برگزار خواهد شد. در مجموع ۱۲۸ تکواندوکار در مهمترین رویداد ورزشی به مصاف هم خواهند رفت.   از سیستم رنکینگ ۴۸ تکواندوکار سهمیه می‌گیرند. از این تعداد در هر وزن نفرات اول تا پنجم رنکینگ المپیکی و در مجموع ۴۰ تکواندوکار سهمیه کسب می‌کنند. نفرات اول رنکینگ گرنداسلم نیز به عنوان نفر ششم همین رده بندی و در کل ۸ تکواندوکار صاحب بلیت سفر به المپیک می‌شوند. (در صورتیکه نفر اول گرنداسلم در بین ۵ نفر برتر رنکینگ باشد، نفر ششم سهمیه اخذ می‌کند.)   ۷۲ تکواندوکار نیز از طریق مسابقات انتخابی المپیک در بخش قاره‌ای و سهمیه مختص فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک را می‌گیرند. در این بخش هم سهمیه قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و منطقه پان امریکن در هر وزن ۲ تکواندوکار و قاره اقیانوسیه نیز یک سهمیه است. ۴ سهمیه به میزبان و ۴ سهمیه هم وایلدکارت است که فدراسیون جهانی پس از هماهنگی با کمیته بین المللی المپیک IOC معرفی می‌کند.   از مجموع ۱۲۸ تکواندوکار، تکلیف ۱۲۴ تکواندوکار مشخص شده و تنها ۴ سهمیه وایلدکارت باقی مانده است. این ۱۲۴ سهمیه را نیز تکواندوکاران ۵۵ کشور کسب کرده اند. چین با ۶ سهمیه به تنهایی بیشترین سهمیه را دارد. چینی‌ها هر ۴ سهمیه بخش زنان را به دست آورده اند و ۲ سهمیه هم یکی در گرنداسلم و دیگری از مسابقات قاره‌ای برایشان حاصل شده است. ۲ تیم ترکیه و روسیه که با پرچم فدراسیون جهانی راهی پاریس خواهد شد نیز، هر کدام ۵ سهمیه کسب کرده اند.   تیم ملی ایران به همراه بریتانیا، ازبکستان، آمریکا، تونس، کره جنوبی، اسپانیا، اردن، انگلیس، فرانسه (میزبان)، برزیل و استرالیا، با ۴ تکواندوکار راهی پاریس خواهند شد. مصر، مجارستان، ایتالیا، تایلند، ساحل عاج، کرواسی ۳ نماینده دارند.   بورکینافاسو، کانادا، شیلی، کوبا، دومینیکن، قزاقستان، مکزیک، نیوزیلند، ساحل عاج، نیجر و تیم پناهندگان هم ۲ سهمیه به خود اختصاص داده اند. ونزوئلا، اروگوئه، تاجیکستان، اسلونی، صربستان، عربستان، سنگال، فلسطین، پاپائو گینه نو، نروژ، مراکش، نیجریه، آرژانتین، جمهوری آذربایجان، بلژیک، چین تایپه، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، فیجی، گابن، گامبیا، ایرلند، لبنان، دومینیکن، لسوتو نیز هر کدام با یک سهمیه در این مسابقات حضور خواهند داشت.   گفتنی است؛ تیم ملی ایران با مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم آقایان در رقابت‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان
  • استقبال از جام صفوی در اردبیل افزایش یافته است
  • حضور ۱۲۴ تکواندوکار از ۵۵ کشور در المپیک پاریس
  • چرا قهرمان‌های المپیک هم به رسول خادم حسادت می‌کنند؟