Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکار ایتالیایی بعد از شکست در المیپک ریو موفق شد در توکیو به مدال طلا برسد.

به گزارش ایلنا روز گذشته معترض عیسی بارسیم قطری و جریان مارکو المللی ایتالیایی در اتفاقی نادر در تاریخ المپیک موفق شدند مدال طلایی پرس ارتفاع در المپیک را از آن خود کنند.

عیسی بارشیم در اتفاقی نادر تصمیم گرفت مدال طلای خود را  با تامبری تقسیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق پس از آن رخ داد که هر دو ورزشکار پرشی به ارتفاع ۲ متر و ۳۷ سانتی‌متر از خود به ثبت رساندند و باید در پرشی اضافه، برنده نهایی مشخص می‌شد.اما زمانی که جیان مارکو تامبری نخستین پرش خود را با خطا پشت سر گذاشت، پرش‌گر قطری از داور مسابقه سوال می‌کند که آیا طبق قوانین، امکان طلای مشترک برای هر دو ورزشکار وجود دارد یا نه؟

پس از پاسخ مثبت داور، معتض عیسی بارشیم پرش‌گر قطری نظر مثبتش با تقسیم مدال طلا را اعلام کرد. فریادهای شادی و تشکر شرکت‌کننده ایتالیایی در این لحظه، فراموش نشدنی و یکی از تصاویر ماندگار در تاریخ المپیک خواهد بود.

تامبری که پس از کسب طلا بسیار خوشحال بود و از شدت شادی گریه می کرد چرا که وی در المپیک ریو ۲۰۱۶ با بدشانسی و به دلیل شکستگی پا نتوانست شرکت کند. وی در اقدامی جالب روی آتلی که روی پای شکسته خود در المپیک ریو بسته بود نوشته بود المپیک ۲۰۲۰ که  بعد از ‌پاندمی کرونا و تاخیر یک ساله در برگزاری المپیک تامبری با خط زدن ۲۰۲۰ روی آن سال ۲۰۲۱ را حک می‌کند.

او روز گذشته در هنگام مسابقه، گچ پای خود را نیز همراه داشت و پس از کسب طلا اینگونه با در دست گرفتن آن ابراز خوشحالی کرد و اشک ریخت.

  انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک المپیک المپیک 2020 توکیو المپیک توکیو 2020 ایتالیا دو و میدانی مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علیرضا دبیر که با توجه به لغو پروازها، سفرش به قرقیزستان به تعویق افتاده است، در تماس تصویری،‌ صحبت هایی را با 3 آزادکار و 2 فرنگی کار کشورمان شرکت کننده در رقابت های گزینشی المپیک در قرقیزستان داشت.


رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گویی مفصل خطاب به نمایندگان کشورمان گفت: اگر به دنبال کسب مدال در المپیک هستید، پس کسب سهمیه باید برایتان راحت تر باشد.
دبیر ادامه داد: هرکدام شما یک سردار برای ایران و نماینده 85 میلیون مردم عزیز کشورمان هستید و نگاه مردم به افتخارآفرینی شما در این مسابقات است.


وی تصریح کرد: ما با دعای خیر مردم و تشویق آن ها روحیه می گیریم، شما هم باید با بالا بردن پرچم ایران اسلامی به مردم روحیه دهید و آن ها را خوشحال کنید.


رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتید، هیچ کشتی گیری به مانند شما تمرین و کار نکرده، به داشته های خود اطمینان کنید و حریف را نیز دست کم نگیرید. کادر فنی برای شما زحمات فراوانی کشیده، فیلم تک تک حریفان شما را آنالیز کرده و اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.

گفتنی است: مسابقات کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد فردا (جمعه) برگزار می شود که احمد محمدنژاد جوان در وزن 57 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم نمایندگان کشورمان هستند. مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن 87 کیلوگرم برای کشورمان به میدان می روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی