Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:16:31 GMT

سئول به هشدار پیونگ یانگ واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۷۲۸

سئول به هشدار پیونگ یانگ واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که هنوز تصمیمی در رابطه با برگزاری مانور مشترک نظامی سالیانه با آمریکا در تابستان امسال گرفته نشده است.

«بو سونگ چان» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در همین زمینه گفت که هنوز چیزی درباره اینکه مانور نظامی مشترک سالیانه کره جنوبی و آمریکا چطور، چه زمانی و در چه مقیاسی برگزار می شود، قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد تصمیم گیری در این زمینه بر عهده مقامات کره ای و آمریکایی خواهد بود.

نیروهای کره جنوبی و آمریکا هر سال رزمایشی مشترک در اواسط ماه آگوست در تابستان برگزار می کنند که کره شمالی آن را به عنوان مقدمه ای برای حمله نظامی محکوم می کند.

«لی جونگ جو» سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی که مسئول روابط بین دو کره است، در مصاحبه ای مطبوعاتی در همین زمینه گفت که این وزراتخانه به تلاش هایش جهت پرداختن به موضوع رزمایش مشترک این کشور با آمریکا به شیوه ای عاقلانه و انعطاف پذیر که منجر به تشدید تنش های نظامی در شبه جزیره کره نشود، ادامه خواهد داد.

یک مقام ارشد وزارت وحدت کره جنوبی که نامش فاش نشد، هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که به تعویق انداختن رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا به علت خیز مجدد کرونا و نیاز به تعامل با کره شمالی، اقدامی «مطلوب» خواهد بود.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی روز گذشته طی سخنانی گفت که اگر کره جنوبی اقدام به برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا کند، چنین اقدامی به بازسازی روابط میان دو کشور آسیب خواهد رساند.

کیم یو جونگ که اظهاراتش از طریق تلویزیون دولتی کره شمالی پخش شد، همچنین تاکید کرد که تصمیم اخیر دو کره برای برقراری خط تماس اضطراری میان دو کشور هیچ چیز بیش از تماس فیزیکی میان دو طرف نبوده و فرضیه‌های مطرح شده در خصوص برگزاری نشست‌هایی بیش از این میان سئول و پیونگ یانگ، تنها نشان دهنده «بی خردی» است.

وی همچنین در خصوص مانور نظامی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا نیز گفت: دولت و ارتش ما چشم دوخته‌اند تا ببینند آیا کره جنوبی خیال انجام تمرینات نظامی تهاجمی دارد یا خواستار اتخاذ یک تصمیم بزرگ است. تصمیم با خود آنها است.

اظهارات خواهر رهبر کره شمالی که از مهره‌های تأثیرگذار در عرصه سیاسی این کشور محسوب می‌شود، پس از انتشار شایعاتی مبنی بر تلاش دو کره برای آغاز فصلی نو در روابط با یکدیگر مطرح می‌شود.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز جمعه گذشته در جریان بازدید از یک دوره آموزش نظامی برای فرماندهان و افسران ارتش خلق این کشور، از آن‌ها خواست تا برای «واکنش تهاجمی و فعال در برابر تحریک‌های دشمن» در آمادگی کامل به سر ببرند.

کد خبر 5271153 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی رزمایش نظامی ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان روسیه لبنان ایران فلسطین ترکیه آنتونی بلینکن طالبان افغانستان جمهوری آذربایجان تونس کره جنوبی و آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضائی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش، رئیس دیوان عالی سوریه و قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضائی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضائی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرایم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرایم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضائی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضائی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضائی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

کد خبر 6082034

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ