Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از نوشتن یک نامه توسط رضا کیانیان در مورد طرح مجلس برای اینترنت و پاسخ محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، حالا رضا کیانیان به پاسخ رییس مجلس واکنش نشان داده است.

پاسخ رضا کیانیان که در پستی اینستاگرامی مطرح شده در پی می آید:

«سلام آقای قالیباف. چقدر خوشحالم که شما «پاسخگو» هستید. چون مسؤلان ما عادت به «پاسخگویی» ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامه دوستانه ی شما را خواندم.شما نوشتید که نمی خواهید جلوی پلتفرم های پر کاربُرد گرفته شود. یعنی می خواهید در طرح موسوم به «صیانت از فضای مجازی»اصلاحاتی ایجاد کنید. ولی میدانید که اصلاح این طرح یعنی «محدودیت» کمتر!

سال هاست «گفتمان جریان آزاد اطلاعات» در کشور ما مورد گفتگوست. اما مراکز قدرت سعی می کنند خاموش بماند.چون اطلاعات،فقط در انحصار قدرتمندان است،و دوست ندارند عموم مردم در جریان اطلاعات باشند،بهتر از من میدانید که انحصار اطلاعات،سر چشمه ی اصلی ِفسادو رانت و اختلاس وتشدید فقر و فلاکت و فحشا ست. حالا با مصوبه ی مجلس ، با جلوگیری از دسترسی آزاد و بی قید و شرط مردم به اینترنت کاملا راه های دسترسی به «اطلاعات جزیی» هم برایشان سد می شود . عدم دسترسی به موتور های جستجوگر اینترنتی و دیگر پلتفرم های فضای مجازی و جرم انگاری ِاستفاده آزاد از اینترنت ، معنایی جز بی اطلاعی و خفقان برای مردم ندارد. چرا کشور های پیشرفته سعی می کنند دامنه اینترنت را در کشورشان افزایش دهند؟ . برای دسترسی همه مردم کشورشان به اطلاعات . و‌پیشرفت همگانی.

قاعدتاً هیچ شرکت بزرگ کامپیوتری طبق قوانینی که ما به آنها دیکته کنیم، رفتار نخواهند کرد. مثل ما، که اگر جای آن ها بودیم نمی پذیرفتیم. پس دسترسی ما قطع خواهد شد. و حالا اطلاعات و اخبار «صد در صد »در اختیار قدرتمندان قرار خواهد گرفت. و انحصار اطلاعات به رشد بیشتر ِباند های مافیایی قدرت خواهد انجامید. دنیای مجازی هم در کنار دنیای واقعی از مردم دریغ خواهد شد و فقیر تر خواهیم شد. این مصوبه اگر اجرایی شود،قاچاق دستگاه های SpaceX رونق خواهد گرفت و قاعدتاً قاچاق این دستگاه ها ، به وسیله ی باند های قدرت صورت خواهد گرفت! می بینید چه عواقبی در انتظار مردم و قدرتمندان است؟ با طرح شما قدرتمندان قدرتمند تر و مردم فقیر تر خواهند شد.

اینست رسالت مجلس مستضعفان؟ واما بعد در مورد نکته آخری که نوشتید. من همچنان فکر می کنم و آرزو دارم و کوشش می کنم، روزی همه در کشورمان به قانون احترام بگذارند و قانونی عمل کنند و قانون برای همه یک سان و برای همه فصل الخطاب باشد. هم برای سلحشور هم حاج کاظم و هم عباس . همان قانونی که امروز شما در رأس وضع کنندگان آن هستید. #نه_به_محدودیت_اینترنت #نه_به_صیانت_از_فضای_مجازی».

منبع: الف

کلیدواژه: رضا کیانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در شهرستان میامی گفت: از مجموع این روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت، چهار روستا در دولت سیزدهم از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اتصال دیرهنگام روستاها به شبکه ملی ارتباطات و برخورداری از اینترنت پرسرعت، نبود زیرساخت مناسب مانند برق است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی هستیم تا مردم بتوانند بدون محدودیت در جهش تولید مشارکت داشته باشند.

برگزاری نشست با موضوع تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان میامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پاسخ قدرتمند اسرائیل به ایران! + عکس ؛ تمسخر اسرائیل توسط رسانه‌های عربی
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • «سودهای فرضی و هزینه‌های واقعی» واکنش به پاسخ ایران/ محاسبات رژیم‌صهیونیستی، وقتی یک «قمارباز احمق» در رأس آن قرار دارد
  • رئیسی در دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت
  • عکس/ احترام نظامی به محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس
  • (عکس) احترام نظامی به قالیباف در مجلس