Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت فوق بحرانی اصفهان به ۳۰ درصد رسیده است، گفت: هم اکنون حدود ۱۷ درصد جمعیت استان یک دوز و ۴.۶ درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

کمال حیدری در نشست مجازی با خبرنگاران که امروز (دوشنبه-۱۱ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به وضعیت فوق بحرانی اصفهان، اظهار کرد: انتظار داشتیم محدودیت هایی در وضعیت بحرانی اعمال شود که این اتفاق نیفتاد، از سوی دیگر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موج همراه همیشگی دستگاه های اجرایی و اصناف را نداشتیم و وضعیت کاملا رها شده است.

وی با بیان اینکه در هفته های آینده انتظار وضعیت بدتری از وضعیت بحرانی کنونی را داریم، گفت: روز به روز آمار مبتلایان به کرونا و بیماران بستری بیشتر می شود. تعداد افراد علامت داری که برای تست کرونا مراجعه می کنند به ۳ هزار نفر در روز رسیده و حدود ۲ هزار و ۵۰۸ نفر در بیمارستان ها بستری هستند که ۳۵۵ نفر از آنها وضعیت وخیمی دارند.

میانگین سنی بیماران به ۵۶ سال رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در شرایط کنونی بسیاری از گروه های پرخطر واکسینه شده اند، اما باز هم شاهد مرگ و میر بیماران هستیم، گفت: سن ابتلا به بیماری کووید پایین تر آمده و میانگین سنی بیماران در اصفهان ۵۶ سال است که جای نگرانی دارد.

وی شرایط کنونی را به جنگ احد تشبیه کرد و گفت: می گویند تاب آوری مردم کم شده، درحالی که مردم باید پروتکل های بهداشتی را برای حفظ سلامت خودشان رعایت کنند اما در واقع تاب آوری سیستم بهداشت و درمان کم شده که با استرس و نگرانی و فشار کاری باید خدمت رسانی کنند.

حیدری با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری مردم و واکسیناسیون بتوان جامعه را در برابر همه گیری کرونا ایمن کرد، افزود: البته واکسیناسیون راه حل نهایی نیست و تا پوشش بیش از ۷۰ درصد جامعه باید پروتکل های بهداشتی جدی گرفته شود. در حال حاضر وضعیت استان حاد است و روزی ۵۰۰ بیمار در بیمارستان ها بستری می شوند درحالی که که ظرفیت تخت های ما محدود است.

وی با یادآوری اینکه در موج چهارم کرونا ۲ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در استان اشتغال شد، گفت: هم اکنون تعداد بیماران بستری از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرده و بیماری روند صعودی دارد.

سیستم درمان درحال قفل شدن است

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به نامه وزیر بهداشت به مقام معظم رهبری، گفت: متاسفانه در این موج محدودیت های قبلی اعمال نشد و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند شاهد وضعیت بحرانی تری خواهیم بود. علاوه بر بیمارستان های دولتی، ظرفیت بیمارستان های خصوصی و خیریه هم درحال تکمیل است و به نوعی سیستم درحال قفل شدن است.

وی به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از استاندار اصفهان برای اعمال محدودیت در استان اشاره و تصریح کرد: این درخواست مکتوب شد که در شرایط فعلی صراحتا نظر ما اعمال محدودیت ها است و منتظریم ببینیم ستاد کرونای استان چه تصمیمی می گیرد. حتی اگر الان هم با محدودیت ها موافقت شود دیر شده و ما دو هفته پیش انتظار اعمال محدودیت ها را داشتیم.

۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان

حیدری با اعلام اینکه تا دو هفته قبل تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون ۱۹ مرکز بود و امروز این تعداد به ۲۷ مرکز افزایش یافته است، گفت: به غیر از مراکز تجمیعی، واکسیناسیون در شهرستان های کوچک و در مراکز بهداشت نیز انجام می شود. در حال حاضر تعداد مراکز واکسیناسیون در استان اصفهان بیشتر از نرمال وزارت بهداشت است.

وی از مردم خواست بدون دریافت پیامک برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و افزود: ظرفیت مراکز واکسیناسیون مشخص است و براساس آن از شهروندان دعوت می شود، حتی تعداد بیشتری هم پیش بینی می شود اما وقتی به جای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در یک روز ۱۲ هزار نفر به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلای بزرگ اصفهان مراجعه می کنند چطور می توانیم مدیریت کنیم!؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تلاش می کنیم با اضافه کردن مراکز واکسیناسیون، بار مراکز بزرگ را بشکنیم، گفت: متاسفانه برخی با این موضوع احساسی برخورد می کنند و از شلوغی مراکز گلایه می کنند، البته ما مدعی مدیریت نیستیم اما وقتی تعداد مراجعات چندین برابر می شود چطور می توان مدیریت کرد!؟

کسی پاسخگو نیست!

وی در ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه را تعجب آور دانست و گفت: مردم هم به مسئولان نگاه می کنند و می بینند با وجود شرایط بحرانی اصفهان هنوز قهوه خانه، مراکز ورزشی و بسیاری از مشاغل غیرضروری باز است اما کسی پاسخگو نیست. این موضوع به دستگاه های مربوطه برمی گردد، چراکه دستورالعمل ها ابلاغ شده اما دستگاه ها اجرا نمی کنند. در این شرایط ما چطور می توانیم برخورد کنیم؟ آیا می توانیم خدمات مراقبتی و واکسیناسیون و بیمارستان را کنار بگذاریم و فقط بسیج شویم تا پروتکل ها در جامعه رعایت شود؟

حیدری با اشاره به تزریق ۳۱ هزار واکسن در روز گذشته، گفت: این تعداد ۶ هزار واکسن بیشتر از انتظار وزارت بهداشت از ما است. همکاران ما در سیستم بهداشتی تلاش می کنند واکسیناسیون با سرعت انجام شود و روز به روز مراکز تجمیعی را توسعه می دهیم چراکه واکسیناسیون ۵۰ تا ۶۰ درصد احتمال مرگ و میر را کاهش می دهد که برای ما ارزشمند است.

وی ادامه داد: ظرفیت تخت های بیمارستانی مشخص است و برای همین خواستار محدودیت بودیم که شرمنده مردم نشویم. ما نمی توانیم در این شرایط تخت بیمارستان تولید کنیم و مدیریت شرایط موجود عزم همگانی می خواهد. شاید من کوتاهی کردم اما همکارانم سنگ تمام گذاشته اند و اگر مردم هم همکاری کنند امیدواریم بتوانیم این موج را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

حیدری با تاکید براینکه تمام مصوبات ستاد کرونا به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و باید اجرا کنند، گفت: انتظار داریم ستاد کرونای استان و استاندار اصفهان برای محدودیت ها تدبیر کنند، اما نظارت بر فعالیت مراکز غیر ضروری در این شرایط به عهده دستگاه های اجرایی است که اگر تمکین نکنند و بی تفاوتی نشان دهند، بازرسی استانداری مسئول رسیدگی به عملکرد آنها است.

گلایه از دستگاه های اجرایی استان

وی ادامه داد: از سال گذشته طرح مقابله هوشمند با کرونا به صورت شفاف اعلام و از دستگاه ها خواسته شده بر زیر مجموعه های خود نظارت کنند و گزارش دهند، اما متاسفانه دستگاه ها به وظایف خود عمل نمی کنند و یکی از گلایه های ما پاسخگو نبودن دستگاه ها است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین درباره شلوغی مراکز واکسیناسیون گفت: فراخوان ثبت نام گروه های سنی در سامانه سلامت به معنای مراجعه برای واکسیناسیون نیست و افراد باید بعد از ثبت نام در سامانه، منتظر فراخوان بمانند. اگر شهروندان به این موضوع توجه داشتند اصلا تجمعی در مراکز نداشتیم، درحالی که هنوز افرادی که دعوت نشده اند برای واکسیناسیون مراجعه می کنند و باعث شلوغی مراکز می شوند.

وی همچنین با تاکید براینکه مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، از مردم خواست در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا از مراجعه به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.

حیدری با بیان اینکه واکسن ایرانی برکت به هر میزان که به دست ما برسد در مراکز واکسیناسیون توزیع می شود، گفت: فعلا واکسنی که به تعداد زیاد وجود دارد سینوفارم است. البته این طور نیست که واکسن انتخابی باشد و درخواست دارم افراد برای نوع خاصی از واکسن اصرار نکنند، البته به سلایق افراد احترام می گذاریم اما به طور کلی واکسن ها تفاوت چندانی با همدیگر ندارند و همه مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند.

تزریق ۸۰۰ هزار دوز واکسن

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه درحال حاضر حدود ۸۰۰ هزار  دوز واکسن در استان تزریق شده است، گفت: ۶۳۷ هزار نفر یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و ۱۷۳ هزار نفر هم دو دوز را دریافت کرده اند. همین موضوع ۵۰ درصد مرگ و میر را کمتر کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ درصد جمعیت استان یک دوز و ۴.۶ درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: واکسن به اندازه کافی وجود دارد و تا دو هفته دیگر نیز مشکلی برای واکسن نداریم، این درحالی است که هنوز واکسن ایرانی به طور کامل وارد چرخه واکسیناسیون نشده اما امیدواریم با اضافه شدن واکسن ایرانی تا ۶ ماه آینده بتوانیم ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در استان را براساس سند ملی واکسیناسیون تحت پوشش واکسن کرونا قرار دهیم.

حیدری با اشاره به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در اصفهان، گفت: جلسه ای با شورای هماهنگی بانک ها داشتیم و قرار شد لیست کارمندان بانک را بدهند، چون برای هر گروهی که در نوبت واکسیناسیون قرار می گیرند، تایید اطلاعات افراد با سازمان مربوطه است که ظرف یکی دو روز انجام می شود و به محض ارائه اطلاعات، واکسیناسیون آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین به در پیش بودن ایام محرم اشاره و اظهار کرد: از ۱۵ تیرماه با وزارت بهداشت مکاتبه کردیم تا برای محرم تصمیم گیری شود و زودتر هماهنگی و برنامه ریزی لازم انجام شود چون تصمیم گیری کلی با ستاد کرونای کشور است اما تاکنون اعلام نکرده اند. آنچه به آن می توانیم استناد کنیم که قطعی هم نیست برگزاری مراسم در محل های باز و با رعایت فاصله اجتماعی و عدم تبلیغ در سطح شهر است. امیدوارم مردم و هیات های مذهبی کمک کنند با کمترین مشکل مواجه شویم.

وی با بیان اینکه در ایام عرفه و عید قربان و غدیر شرایط خوبی از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه نداشتیم، گفت: مقام معظم رهبری مراسم را تعطیل کرده اند تا به ما بفهمانند باید سلامت مردم و آبروی نظام جمهوری اسلامی حفظ شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خاتمه از رسانه ها خواست در زمینه فرهنگ سازی بیشتر تلاش کنند و افزود: فرهنگ سازی با زدن تیتر داغ اتفاق نمی افتد. البته من خودم را خدمت گذار مردم می دانم اما کاری نکنید که خستگی به تن کادر بهداشت و درمان بماند و تلاش کنید با مطالبه گری از دستگاه ها و ارتقا آگاهی و فرهنگ سازی شهروندان به عبور از این بحران کمک کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروتکل های بهداشتی ماسك طرح فاصله گذاری اجتماعی من ماسک میزنم واکسیناسیون واکسیناسیون سراسری کرونا وضعیت کرونا محدودیت کرونایی موج پنجم کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی تجمیعی واکسیناسیون مراکز واکسیناسیون دستگاه های اجرایی بحرانی اصفهان استان اصفهان وزارت بهداشت بیمارستان ها مراکز تجمیعی محدودیت ها ستاد کرونا دوز واکسن دستگاه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی، امروز_ پنجشنبه نهم فروردین _ در نشست با ضابطین دستگاه قضائی استان کرمانشاه، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز، اظهار کرد: به منظور حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان، در این ایام تنها رستوران‌هایی که در محدوده مراکز اقامتی و بیمارستان‌ها هستند باید مجوز فعالیت در طول روز را داشته باشند.

وی افزود: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی خدمت‌رسانی می‌کنند، مانند فرودگاه و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل مسافر نیز باید در فضاهای محیطی خود نسبت به ترویج فرهنگ روزه‌داری اقدام کنند.

کریمی اضافه کرد: به دلیل تقارن سیزده فروردین با شهادت حضرت علی (ع) شهرداری در برخی از مراکز تفریحی شهر مانند پارک شرقی و غربی فضاسازی محیطی لازم را انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در این ایام از محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی و لیالی قدر در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی- مذهبی، آموزش‌های قرآنی و تعالیم دینی در پارک‌های شرقی و غربی طاق بستان و پارک شاهد اقدام شود.

کد خبر 739880

دیگر خبرها

  • مسافران حرمت ماه رمضان را نگه دارند
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان / بارشی گزارش نشده است
  • رعایت قوانین رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است
  • مهروموم ۱۳ خوراک‌فروشی استان بوشهر به‌دلیل رعایت نکردن بهداشت
  • ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در زنجان پلمب شد
  • بازدید بیش از ۲۵۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در استان زنجان