Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:04:57 GMT

حضور نظامیان استرالیا در غرب سیدنی برای مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۹۹۸

حضور نظامیان استرالیا در غرب سیدنی برای مهار کرونا

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه شبکه اس بی اس استرالیا ، مردم در نواحی غربی سیدنی که تحت شدیدترین محدودیت ها و تعطیلی ها قرار دارند، می گویند که امیدوارند حضور صدها تن از "نیروهای دفاعی استرالیا" منجر به نظارت های پلیسی بیش از حد نشود.

گروهی متشکل از حدود ۳۰۰ تن از نیروهای دفاعی (ADF) به نیروهای پلیس در ایالت "نیو ساوت ولز" پیوسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروها مشغول اجرای مقررات همزمان با افزایش شمار روزانه ابتلا به کرونا در ۸ منطقه در غرب و جنوب غربی سیدنی هستند.

"میک فالر" کمیسر پلیس نیو ساوت ولز روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این عملیات برای خیر و رفاه جامعه و تضمین اجرای مقررات در خانه ماندن اجرا می شود. نیروهای ارتش برای تحویل محموله های غذایی و نظارت بر اجرای مقررات در خانه ماندن و قرنطینه با پلیس همکاری می کنند.

ساکنان محلی نیز ضمن ابراز نگرانی از تشدید نظارت های پلیسی در عین حال خاطرنشان کردند که مساله اعتماد بخش مهمی از ارتباط در زمینه های سلامتی و نظارت های پلیسی است.

"براد هزارد" وزیر بهداشت نیو ساوت ولز روز یکشنبه گفت که دولت این ایالت برای غلبه بر موانع زبانی و ایجاد اعتماد با مهاجران و آوارگان در این ۸ منطقه سخت کار کرده است.

رسانه ها روز جمعه گزارش دادند که یکی از ساکنان مبتلا به کرونا در جنوب غربی سیدنی در خانه جان باخته است زیرا که آنها برای درمان در بیمارستان تردید داشته اند. سه تن دیگر نیز در جریان شیوع بیماری در خانه جان باخته اند.

به گزارش ایرنا، مقامات استرالیا هفته گذشته اعلام کردند به دنبال خیزش دومین موج کرونا و افزایش ابتلای روزانه به ویروس جهش یافته دلتای کرونا محدودیت های بیشتری اعمال خواهند کرد.  افزایش روزانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در «نیو ساوث ولز» در میان ترس از موج جدید این بیماری پس از حضور هزاران نفر که در اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی شرکت کردند، قابل پیش بینی است. « گلدیس برجیکلیان » فرماندار پرجمعیت ترین ایالت استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران درباره اعتراضات مردم ابراز تاسف کرد و افزود امیدوار است این اتفاق حرکتی رو به عقب در کنترل همه گیری نباشد. 

افزایش همه گیری که از ماه ژوئن آغاز شد با ویروس جهش یافته نوع دلتا در سطح وسیع تر و با سرایت بالاتر اتفاق می افتد و تاکنون ۲ هزار و ۸۱ نفر در « نیو ساوث ولز » به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند که از این میان ۴۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. 

« اسکات موریسون » نخست وزیر استرالیا همزمان با عرضه  آهسته واکسن، چاره کنترل ویروس را در «نیو ساوث ولز» در حال حاضر اعمال محدودیت های موثر اعلام کرد. با این وجود فرماندار «نیو ساوث ولز» و فرمانداران دیگر ایالت های استرالیا از دولت به خاطر روند کند واکسیناسیون به شدت انتقاد می کنند. با وجود اعمال محدودیت در سیدنی آمار ابتلا بالا می رود و پیش بینی می شود اعمال محدودیت ها تا ۳۰ ژوئیه تمدید شود.

برچسب‌ها سیدنی استرالیا محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل هراس جهانی از ویروس کرونا همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیدنی استرالیا محدودیت های کرونا سیدنی استرالیا محدودیت های کرونا نیو ساوث ولز محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳؛ محدودیت‌های اعزام برای بیماران

دکتر سید علی مرعشی در نشست خبری حج ۱۴۰۳ که در جمعیت هلال احمر برگزار شد، با اشاره به کادر پزشکی اعزامی به حج امسال جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حجاج گفت: امسال نیز بر اساس نظر بعثه مقام معظم رهبری تعداد عوامل اجرایی اعزامی به حج کاهش یافت تا صف طولانی زائران تشرف به حج کاهش یابد. سال گذشته ۴۲۵ نفر کادر پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعزامی به حج بودند که این تعداد امسال به ۳۸۰ نفر کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کادر پزشکی اعزامی به حج امسال شامل پزشکان معاینه کننده، نیرو‌های ستادی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، پزشکان متخصص قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان، رادیولوژی، طب اورژانس، داروساز، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی و .. است.

مرعشی گفت: طبق ثبت نامی که تاکنون صورت گرفته است، ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال سن دارند و ۹۲ زائر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند. همچنین ۹۴۸۹ زائر نیز بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

وی ضمن تشریح معاینات حجاج قبل از اعزام به حج گفت: تا امروز از کل ۸۲۱۶۴ زائر ثبت نامی، تاکنون استطاعت ۶۲۱۴۰ زائر تایید شده است و استطاعت ۹۲۶۲ زائر در حال بررسی است. ۹۴۴۰ زائر نیز هنوز معاینه نشده‌اند. همچنین ۷۰۷ زائر توسط پزشکان معین به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده‌اند.

مرعشی ادامه داد تاکنون از بین زائران معاینه شده، ۱۱۳۲۰ نفر دارای بیماری قند، ۱۶۷۷۰ نفر فشار خون، ۳۲۰۵ نفر بیماری قلبی و ۵۹۰ بیماری‌های ریوی دارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین گفت: از بین ۸۲۱۶۰ زائر ثبت نامی، استطاعت جسمی ۵۹۵ نفر تاکنون رد شده است که البته این زائران می‌توانند درخواست تجدید نظر داشته باشند و در این صورت موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در سطح استان‌ها بررسی می‌شود.

مرعشی همچنین گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تعداد خانم‌های اعزامی به حج بیشتر از آقایان است. به طوری که ۴۵۲۰۰ نفر از زائران امسال را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

امسال زائران دیالیزی به حج مشرف نخواهند شد

وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه بعد از حج سال گذشته جهت بررسی علمی مناسب استطاعت جسمی زائران از فرهنگستان علوم پزشکی کمک خواسته شد، افزود: به این ترتیب با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، کمیته‌های مختلف فرهنگستان جلسات متعددی را برگزار کردند و نهایتاً بر اساس بررسی‌های علمی و فقهی، تصمیمات لازم گرفته شد.

مرعشی ادامه داد: به این ترتیب بر اساس بررسی‌های علمی و فقهی صورت گرفته، امسال زائران دیالیزی به حج مشرف نخواهند شد. همچنین خانم‌هایی که کودک شیرخوار زیر یک سال داشته باشند و کمتر از یک سال از زمان زایمان آن‌ها گذشته باشد، با توجه به آسیبی که از نظر تغذیه می‌تواند به نوزاد آن‌ها وارد می‌شود، امسال اعزام نمی‌شوند و اعزام آن‌ها به سال بعد موکول می‌شود.

مرعشی همچنین ضمن تشریح فرایند انتخاب پزشکان معاین و شروع معاینات حجاج قبل از سال ۱۴۰۳ گفت: در حج سال گذشته پزشکان معاینه کننده کسانی بودند که پیش از آن به حج مشرف شده بودند، اما الزاماً در حج ۱۴۰۲ حضور نداشتند، اما امسال تمام پزشکان معاینه کننده با ما به عملیات حج مشرف می‌شوند. با توجه به کاهش تعداد پزشکان اعزامی به حج امسال نسبت به سال‌های گذشته، برای امسال به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک خواهیم داشت که در محل اسکان زائران و درمانگاه‌ها خدمات بهداشتی درمانی را ارائه می‌دهند. تمام خدمات پزشکی ارائه شده به حجاج نیز در پرداختی‌های ابتدایی آن‌ها لحاظ شده و رایگان است.

مرعشی با اشاره به تمهیدات دارویی و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده برای حج امسال گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. با توجه به راه‌اندازی حج عمره که از ۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا چهارم ذی‌القعده ادامه دارد، در نظر داریم دارو و تجهیزات را با پرواز مستقیم از تهران ارسال کنیم؛ بنابراین در زمان حج عمره زمان کافی فراهم است تا دارو‌ها با هماهنگی سعودی ارسال شوند.

وی با بیان اینکه سرم‌ها و شربت‌ها با توجه به وزن سنگین، در عربستان خریداری می‌شوند، افزود: در مجموع ۴۰۰ قلم دارو و تجهیزات مصرفی خریداری شده و در حال بسته‌بندی است. دارو‌ها و تجهیزات بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و همچنین مصرف سال‌های گذشته، خریداری می‌شوند.

مرعشی همچنین درباره دارو‌های ممنوعه نیز گفت: لیست دارو‌های ممنوعه همان دارو‌های سال‌های گذشته است که امسال نیز در دستورالعمل سعودی مجدداً آورده شده است. در مجموع زائران باید همراه دارویشان، نسخه انگلیسی پزشک معالج را داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند.

وی درباره واکسیناسیون حجاج نیز گفت: واکسیناسیون طبق دستورالعمل سعودی انجام می‌شود. واکسن اجباری برای تمام کشور‌ها مننژیت است. در این میان برخی کشور‌ها مانند کشور‌های آفریقایی واکسیناسیون اجباری دیگری هم دارند که برای کشور ما صادق نیست.

مرعشی ادامه داد: واکسن مننژیت چهار ظرفیتی توسط هلال احمر تهیه و بر اساس نیاز استان‌ها توزیع شده است. این واکسن باید تا دو هفته قبل از اعزام به زائران تزریق شود.

وی همچنین به برنامه‌ریزی که از سال گذشته صورت گرفته بود در جهت استفاده از خدمات داوطلبانه زائران کادر درمان حاضر در کاروان‌ها گفت: حضور داوطلبانه زائران کادر درمان به خصوص در زمان تشریق در منا و عرفات بسیار کمک کننده است. امسال نیز طبق بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده بیش از ۴۰۰ نفر کادر پزشکی در بین زائران حضور دارند که قبل از عملیات حج با آن‌ها صحبت می‌شود تا در صورت رضایت‌شان، برای خدمات داوطلبانه حضور داشته باشند.

وی در پایان صحبت‌هایش ضمن تاکید مجدد بر لزوم استطاعت جسمی زائران در انجام مناسک حج، در عین حال محدودیت‌هایی که برای حضور افراد دارای اعتیاد و برخی بیماران نظیر مبتلایان آلزایمر و مصرف کنندگان دارو‌های اعصاب و روان وجود دارد را مورد اشاره قرار داد و گفت: کم سن‌ترین زائر امسال یک طفل شیرخواره است که همراه خانواده در حج حضور خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • حمله به یک کشیش با چاقو در کلیسای سیدنی + فیلم (هشدار تصاویر خشن)
  • حمله با چاقو به کشیشِ استرالیایی در شهر سیدنی+ فیلم
  • فیلم (+۱۶) حمله به یک کشیش با چاقو در سیدنی
  • مهاجم حادثه در مرکز خرید سیدنی مشکلات روانی داشته است
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳؛ محدودیت‌های اعزام برای بیماران
  • برای مهار تورم نباید تمرکز بر محدودیت افزایش حقوق باشد
  • پلیس استرالیا: مهاجم سیدنی بیماری روانی داشت