Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:21:54 GMT

تپه باستانی چشمه علی شهرری ساماندهی و حفاظت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۱۰۱۸

تپه باستانی چشمه علی شهرری ساماندهی و حفاظت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ادیب‌زاده با اعلام این خبر افزود: تپه چشمه علی شهرری با پیشینه تاریخی چند هزارساله جزو اولین استقرارگاه‌های انسان در مناطق فلات مرکزی ایران بوده و فرهنگ سفال قرمز و نخودی با نقوش حیوانی و گیاهی و هندسی سیاه رنگ مکشوفه از این تپه با عنوان فرهنگ چشمه علی شناخته شده است. وضعیت کنونی تپه به دلیل ریزش دامنه تپه نیازمند حفاظت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی استان تهران عنوان کرد: در این پروژه جهت شناخت و مطالعات فنی و تهیه سایت پلان مجموعه چشمه علی، شامل کوه و باروی ری باستان و چشمه و نقش برجسته و تپه تاریخی؛ بوسیله فتوگرامتری و مستندنگاری سه بعدی با هلی شات در حال انجام است.

او افزود: ساماندهی و استحکام بخشی جداره‌های تپه و مرمت دیواره‌های تخریب شده با ملات خاکی و کاهگل و همچنین پاکسازی سطوح تپه اجرا خواهد شد و این پروژه توسط متخصصین مرمت آثار و بنا با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و با رعایت اصول حفاظتی تپه و تقویت جداره‌های خاکی به انجام می‌رسد.

کد خبر 5271182 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: چشمه علی شهرری شهرری مرمت شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا واکسن کرونا غلامحسین محسنی اژه ای شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پرونده قضایی قوه قضاییه شهادت انتخاب شهردار آب و هوا متروی تهران هوای سالم چشمه علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری

به گزارش همشهری آنلاین هنوز دلیل این اتش سوزی اعلام نشده است.

کد خبر 847180 برچسب‌ها خبر مهم آتش‌ نشانی

دیگر خبرها

  • تصاویری از آتش سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت تیر شهرری
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد