Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا موسوی رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان» در توضیح به خبرنگار مهر درباره اینکه برخی از عوامل سینمایی اعلام کرده‌اند که در قراردادهایی که بسته می‌شود از سوی تهیه‌کنندگان بندی اضافه شده است که در صورت ابتلای فرد به کرونا در زمان فیلمبرداری، دستمزدی برای طول درمان فرد پرداخت نخواهد شد، گفت: پیش از هر چیز باید اعلام کنم که قرارداد تیپی در زمینه شرایط کرونایی طراحی و اجرا نشده است، البته قراردادهای پیشنهادی درباره چگونگی همکاری افراد در طول دوره کرونا داشته‌ایم، اما قرارداد تیپی که بگوییم ۲ طرف قرارداد در چنین شرایطی بر چه مبنایی باید حرکت کنند، نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبیعتاً زمانی قرارداد بین ۲ طرف بسته می‌شود، هردو طرف روی موضوع خاصی به تفاهم می‌رسند و در چنین شرایطی نفر سوم نمی‌تواند وارد شده و در مورد چگونگی، درست یا نادرست بودن عقد قرارداد نظری دهد.

رییس هیات مدیره «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان» بیان کرد: دوستانی که قرارداد می‌بندند باید پیش از هر چیز متن قرارداد را با دقت خوانده و اگر نقطه نظری درباره قرارداد دارند با طرف دوم قرارداد بحث گفتگو کرده تا نکاتی که مورد قبول طرفین نیست، تغییر دهند، زمانی که قرارداد امضا شد، دیگر جای گله برای ۲ طرف؛ کارفرما و کارگزار باقی نمی‌گذارد. بنابراین توصیه این است که قبل از ماوقع، قرارداد را بخوانند و نکاتی که مدنظرشان است را بررسی و برطرف کنند.

بیمه بیکاری در طول کار توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که بسیاری از عوامل سینمایی نسبت به گذشته کمتر می‌توانند با پروژه‌ای قرارداد ببندند، تا چه اندازه تهیه‌کنندگان می‌توانند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند، توضیح داد: برخلاف نظر شما درباره کاهش سطح تولیدات، باید بگویم تقریباً همه عوامل پشت و جلوی صحنه به گونه‌ای سرکار هستند، در واقع درست است که تولید فیلم سینمایی کاهش پیدا کرده اما تعداد تولیدات سریال‌های شبکه نمایش خانگی افزایش پیدا کرده و اشتغال افراد زیاد شده است، در واقع بسیاری از افراد کار بلد به غیر از برخی از استثناها سرکار هستند.

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد: تاکید می‌کنم قرارداد ۲ طرف داد و افراد با رضایت آن را امضا می‌کنند، ضمن اینکه اعضای خانه سینما از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند، یعنی چه طرف قرارداد که تهیه کننده است، هزینه‌ای را برای موارد خاص پرداخت کند یا خیر، اعضای خانه سینما می‌توانند از حق بیمه تکمیلی خود استفاده کنند، بیمه تکمیلی نیز هزینه‌های کرونا را پرداخت می‌کند.

موسوی در پایان در جواب این پرسش که در گذشته اگر فردی در پروژه‌ای حضور داشته و به دلایلی بیمار می‌شده، دستمزدی در دورانی که در پروژه حضور نداشته دریافت می‌کرد یا خیر، گفت: ما به تهیه کنندگان توصیه کرده‌ایم که در طول تولید پروژه، همه عوامل باید بیمه شوند و این از جمله وظایف تهیه کننده است که باید بیمه حوادث را داشته باشند. در چنین شرایطی اگر اتفاقی برای افراد رخ دهد، بیمه وظیفه دارد که هم بیمه بیکاری را پرداخت کند و هم مساله بهداشت و درمان افراد را تحت پوشش قرار دهند، در غیر این صورت افراد بیمه شده می‌توانند از شرکت بیمه مورد نظر شکایت کنند.

کد خبر 5271114 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا موسوی قرارداد تیپ شیوع کرونا فیلم سینمایی موسیقی ایرانی تئاتر ایران ویروس کرونا فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان برنامه تلویزیونی نماهنگ سریال ایرانی هنر نگارگری جلال ستاری شبکه پنج سیما موسسه هنرمندان پیشکسوت موسیقی تلفیقی تهیه کنندگان بیمه تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود

مهدی ساسانی، رئیس سامانه خودنویس و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: از سال 88 سامانه ایران املاک راه اندازی شده بود و در طی این مدت هیچ تغییری در این سامانه انجام نشده بود اما از خرداد ماه سال 1402 این سامانه ارتقا یافت و نسخه جدید سامانه ایران املاک است گفت: به زودی تمامی اطلاعات مشاوران املاک در سامانه خود نویس ثبت خواهد شد و هیچ مشاور املاکی با راه اندازی این سامانه حذف نخواهند شد.

به گفته وی در خرداد ماه سال 1402  اولین قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس ثبت شد و با پیگیری های انجام شده اولین قراردادهای خریدوفروش در این سامانه  ثبت خواهد شد.

ساسانی بیان کرد: این سامانه برای مدیریت بازار مسکن ایجاد نشده بود و سامانه جدیدی نیست بلکه این اختیار را به مردم داده ایم که با استفاده از ظرفیت های  خودشان قراردادهای را ثبت کنند.

او یادآور شد: با راه اندازی این سامانه شفافیت در تمامی قراردادهای اجاره مسکن ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • واکنش سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم