Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@09:05:23 GMT

مرغ چقدر گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۱۳۹۲

مرغ چقدر گران شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت برخی کالاهای اساسی و مهم نشان می دهد که قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ در خرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به خرداد ماه سال گذشته بین ۳۹ تا ۱۰۵ درصدی افزایش داشته است. 

براین اساس قیمت برنج پاکستانی در خرداد ۱۴۰۰ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ به میزان ۵۱ درصد و قیمت برنج طارم اعلا در خرداد ۱۴۰۰ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گوشت مرغ تازه، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله نیز به ترتیب ۱۰۵، ۳۷ و ۵۱ درصد در خرداد ۱۴۰۰ نسبت به خرداد سال گذشته افزایش داشته است. 

براساس این گزارش قیمت برنج پاکستانی در خردادماه سال گذشته هر کیلوگرم ۱۶۲۱۸۲ ریال بوده که با افزایش ۵۱ درصدی به ۲۴۵۵۵۹ ریال رسیده است. 

قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی نیز با افزایش ۹۰ درصدی از هر کیلوگرم ۷۷۴۳۲ ریال در خرداد ۹۹ به هر کیلوگرم ۱۴۷۸۰۷ ریال در خرداد ۱۴۰۰ افزایش یافته است. 

قیمت هر کیلوگرم شکر سفید با افزایش ۸۴ درصدی از ۶۹۴۸۴ ریال در خرداد ۱۳۹۹ به هر کیلوگرم ۱۲۸۲۹۹ ریال در خرداد ۱۴۰۰ افزایش یافته است. 

همچنین قیمت گوشت مرغ تازه با ۱۰۵ درصد افزایش از ۱۲۵۴۹۱ ریال در خرداد ۱۴۰۰ به ۲۵۸۰۲۴ ریال در خرداد ۱۴۰۰ افزایش یافته است. 


مقایسه قیمت کالاهای اساسی و مهم در خرداد ۱۴۰۰ با خرداد ۱۳۹۹

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1541148

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مرغ و تخم مرغ گوشت قیمت گوشت سفید افزایش قیمت گرانی ریال در خرداد ۱۴۰۰ ۱۴۰۰ نسبت به خرداد خرداد ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 1402 از مجموع فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 125نفر مرد و بقیه زن بوده اند.

وی افزود: در  مدت اعلام شده شهرستان بابل با  37، ساری و میاندرود با 28 و آمل با 26 فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج را داشته اند. در شهرستان  بهشهر و عباس آباد نیز هر کدام 2 فوتی گزارش شده است.

عباسی بیان کرد:  بر اساس گزارش‌ها شهریور با 23، مهر با 20 و آذر با 19 مورد بیشترین فوتی و خرداد و تیر هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج گفت: در سال‌های اخیر و طبق آمار موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت قرص برنج در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و عرضه آن باید محدود شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی