Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از افراد که در زمان آزادسازی سهام عدالت سهام خود را فروخته‌اند، تا کنون وجه آن را دریافت نکرده‌اند؟ توضیح داد: این گونه افراد دو دسته هستند. دسته اول افرادی هستند که بنا به دلایلی همانند مغایرت اطلاعات هویتی، حساب بانکی، عدم ثبت شماره تلفن همراه به نام فرد و مشخص نبودن کارگزار، درخواست ثبت فروش آنان از ابتدا با مشکل همراه شده که این گروه برای حل این مشکل باید این مغایرت‌ها را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در ادامه افزود: دسته دوم افرادی هستند که درخواست خود را برای فروش به کارگزاری و یا سیستم بانکی ارائه داده و ثبت کرده‌اند، اما به دلیل متوقف شدن فروش سهام عدالت در وضعیت «ثبت درخواست فروش» قرار دارند و در حقیقت به دلیل این توقف، سهام عدالت آنان به فروش نرفته است. این افراد باید تا آغاز فروش مجدد سهام عدالت صبر کنند تا در ادامه فرآیند ثبت با فروش سهام عدالت درخواست این گونه سهامداران نهایی و مبلغ فروش به حساب آنان واریز شود.

اخوان در پایان در پاسخ به این پرسش که افرادی که تاکنون وجهی بابت فروش سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، پول آنان در بانک‌ یا کارگزاری‌ است؟ بیان کرد: سهام عدالت این افراد به دلیل توقف فروش به مرحله واریز وجه ختم نشده که پولی اصلا بخواهد در بانک‌ها و یا کارگزاری‌ها انباشته شده باشد (باشگاه خبرنگاران جوان).

نحوه فروش سهام عدالت تغییر می‌کند

به گزارش تجارت‌نیوز، صاحبان سهام عدالت همچنان در انتظار این هستند که امکان فروش این سهام برای آنها مجددا میسر شود اما چه اتفاق جدیدی در این مورد رخ داده است؟

درحالی که خیلی از سهامداران سهام عدالت از سقوط سنگین شاخص بورس در یک سال اخیر متضرر شده‌اند اما آنها در این مدت حتی امکان فروش سهام خود را نداشتند. در این وضعیت رئیس سازمان بورس خبر جدیدی را اعلام کرده است.

محمد علی دهقان دهنوی با بیان اینکه در سال گذشته آزادسازی سهام عدالت به مفهوم اینکه مالکیت و مدیریت به مردم منتقل شود در سهامداران مستقیم، به طور کامل انجام شد، گفت: در حال حاضر سهامداران مستقیم عدالت می‌توانند در مجامع شرکت‌ها حضور یابند و در انتخاب هیات مدیره نقش داشته باشند.

رئیس سازمان بورس که در گفتگو با رادیو صحبت می‌کرد، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای آزادسازی سهام عدالت هستیم. در ارتباط با سهام عدالت، سه نکته مطرح است، نخست اینکه، توصیه ما به مردم این است که سهام عدالت یک دارایی ارزشمند است. تا حد امکان از فروش آن منصرف شوند و حتی در صورت امکان، آن را افزایش دهند.

دهقان دهنوی نکته دوم را استفاده از روش‌هایی خواند که منجر به جذب سهام عدالت در صندوق‌ها می‌شود و ادامه داد: سازمان بورس در تلاش است با ایجاد روش‌هایی از عرضه سهام عدالت به صورت خرد در بازار عرضه جلوگیری کند.

او نکته سوم را آزادسازی تدریجی سهام عدالت در صورت موفق نبودن جذب این سهام در صندوق‌ها خواند تا از این طریق امکان کنترل آزادسازی سهام عدالت میسر شود و از ایجاد جو منفی در بازار پرهیز شود./تجارت نیوز

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت فروش سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت فروش سهام عدالت سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سود سهام عدالت برخی وراث واریز نشد

محمد باغستانی در رابطه با چرایی عدم واریز سود سهام عدالت متوفیان برای برخی وراث نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در پاسخ به این پرسش که چرا سود سهام عدالت متوفیان برای برخی از وراث واریز نشد اظهار کرد: احتمالا گروهی که کار‌های مربوطه برای انتقال سهام عدالت متوفیان خود را انجام دادند، اما سودی دریافت نکردند، این اقدامات را از طریق پیشخوان دولت انجام داده‌اند.

او افزود: مراجعی که برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اعلام شد ۴۴ کارگزاری منتخب و شعب منتخب ۴ بانک بوده و بحث دفاتر پیشخوان مطرح نبود. جلساتی با قوه قضائیه در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت داریم تا قوه قضائیه اطلاعات افراد را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بدهد و سپس ما نیز کار تقسیم و بعد پرداخت سود سهام را داشته باشیم.

او می‌گوید: البته برخی افراد هم به بخش‌های دیگر مانند کافی نت‌ها مراجعه کرده‌اند و به سبب این که این مسیر مصوب شورای عالی بورس نیست بر این اساس ما نمی‌توانیم خارج از چهارچوب مصوبه گام برداریم و اصلا این اطلاعات به دست ما نخواهد رسید.

باغستانی می‌گوید: در نهایت باید گفت با قوه قضائیه در تعامل برای دریافت اطلاعات از بخش دفاتر پیشخوان دولت و پیگیر این مورد و رفع ابهامات این موضوع هستیم.

او افزود: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سود‌ها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت‌تان کم شده بخوانید
  • چرا سود سهام عدالت برخی وراث واریز نشد
  • اطلاعیه تغییر زمان قرعه‌کشی طرح پذیرنده ملی
  • (ویدئو) پیامک‌های «سهام عدالت» قطعا جعلی است
  • کلاهبرداری به بهانه سود سهام عدالت
  • مراقب این پیامک‌های جعلی سود سهام عدالت باشید + فیلم
  • مراقب پیامک‌های سود سهام عدالت باشید
  • اگر سود سهام عدالت را دریافت نکردید بخوانید
  • برای این افراد سود سهام عدالت واریز نشد
  • پیامک‌های «سهام عدالت» قطعا جعلی است