Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@05:15:16 GMT

نجات جان ۲ صیاد در آبهای جزیره فارور

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۱۹۳۷

نجات جان ۲ صیاد در آبهای جزیره فارور

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: قایق صیادی در غرب استان شمال غرب جزیره فارور با ۲نفر سرنشین در عملیات مشترک ۵ساعته نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشتند.

 اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو و نجات دریایی شب گذشته ۱۰ مرداد ماه اظهار داشت: در ساعت ۲۲:۱۵ شب طی تماس مردمی با مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس (MRCC )خبری مفقودی یک فروند قایق صیادی با ۲ سرنشین اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بلافاصله ناجی ۱۹ از جزیره کیش به همراه سه فروند قایق همیار ناجی و طی هماهنگی صورت گرفته؛ نیروی دریایی سپاه منطقه فارور و دریابانی نیز به محل اعزام و عملیات مشترکی در منطقه آغاز شد.

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از حدود پنج ساعت پایش منطقه حوالی ساعت سه بامداد قایق صیادی در هشت مایلی شمال غرب جزیره فارور توسط قایق همیار ناجی پیدا شده نفرات در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده باز گشتند.

به گفته مکی زاده این قایق صیادی به دلیل نقص فنی در موتور حوالی ۱۰ مایلی غرب جزیره فارور در شرایط نامساعد جوی قرارگرفته و دچار اضطرار شده بود که با اطلاع رسانی به موقع جامعه محلی و در یک عملیات مشترک جستجو و نجات دریایی نجات یافتند.

شایان ذکر است؛ استان هرمزگان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره را زیر پوشش دارد و از ۳۶ ایستگاه همیار ناجی و ۸ فروند شناور ناجی برای انجام عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در این پهنه آبی بهره می‌برد.مهر 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جستجو و نجات دریایی جزیره فارور قایق صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی گردشگران نوروزی در قشم با ۴۰ فروند شناور

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در نوروز ۱۴۰۳ ، ۴۰ فروند شناور گردشگران نوروزی این جزیره را جابه‌جا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علی اشتری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شمار شناور با چهار هزار و 312 صندلی در مسیر اسکله‌های شهید ذاکری قشم و شهید حقانی بندرعباس اقدام به جابجایی مسافران می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی بنادر قشم در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: 35 فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) هم در این ایام با ظرفیت 1400 دستگاه انواع خودرو شامل سواری، مینی‌بوس، اتوبوس، وانت‌بار، کامیون‌های ویژه حمل مواد غذایی و تانکرهای حامل سوخت هم در این مدت در مسیر اسکله‌ پل بندر خمیر به اسکله لافت در جزیره قشم مشغول فعالیت هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از فعالیت 80 فروند شناور برای ارائه خدمات به مسافران این جزیره در ایام نوروز 1403، خبر داد.

اشتری تصریح کرد: تعداد 5 فروند کشتی با 560 صندلی هم با هدف انجام گردش‌های دریایی در ایام نوروز 1403 به علاقمندان سفرهاتی دریایی خدمات خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه سفر به قشم از مسیر اسکله پل به لافت به صورت شبانه روزی انجام می‌شود، افزود: میهمانانی که با وسایل نقلیه عازم قشم هستند در طول 24 ساعت شبانه روز می‌توانند با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت وارد این جزیره زیبا شوند.

اشتری بیان داشت: ورود به جزیره قشم با توجه به اقدامات انجام شده در اسکله پل برای تسریع در اقدامات گمرکی تکریم میهمانان نوروزی در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده و ظرفیت‌های کم نظیر و بی‌نظیر گردشگری این جزیره جهانی موجب شده در طول سال و به ویژه ایام تعطیلات پایان سال و نوروز، شمار زیادی از ایرانیان و همچنین خارجیان علاقمند به جاذبه‌های گردشگری، به این جزیره زیبا سفر کنند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • گردشگران نوروزی قشم شماره ۱۵۵۰ را به خاطر بسپارند
  • جابه‌جایی گردشگران نوروزی در قشم با ۴۰ فروند شناور
  • عرضه مستقیم ماهی در غرفه اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان
  • بیش از ۶ هزار ۷۵۰ فروند قایق تفریحی در خدمت سفر‌های نوروزی است
  • ۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفر‌های نوروزی
  • تدوین فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری‌ و برنامه تحولی شیلات خوزستان/ افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی
  • ۲۲ مهاجر در دریای اژه غرق شدند
  • ۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی/ ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد
  • پیدا شدن جنازه فرد مفقود شده در ارتفاعات روستای بادخور شهرستان قوچان
  • جنازه فرد مفقود شده در ارتفاعات روستای بادخور پیدا شد