Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی ماه محرم و سوگواره بصیرت عاشورایی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: برگزاری باشکوه برنامه‌های عزاداری ماه محرم و صفر از اهمیت بالایی برخوردار است و همه ما وظیفه داریم در این مسیر قدم‌های مثبتی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت فضاسازی متناسب با ایام محرم و عزاداری در سطح شهر، روستاها و اماکن متبرکه استان تاکید کرد و افزود: یکی از نمادهای عزاداری امام حسین(ع)، سیاه پوش کردن اماکن و سطح شهر است که با توجه به شرایط موجود در کشور باید بیشتر به این مسئله توجه شود تا شهرهای ما بیشتر حال و هوای محرم داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت در ایام محرم تاکید کرد و ادامه داد: در طول تاریخ برگزاری مجالس روضه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هیچ‌گاه خاموش نشده و در دوران‌های مختلف به‌صورت‌های مختلف برگزار شده و در ایام شیوع ویروس کرونا هم می‌توان این مجالس عزاداری را برگزار شد.

حیدری با بیان اینکه مجالس عزاداری ماه محرم امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و جلسات مختلف در این زمینه با نماینده ولی فقیه در استان گرفته شده است، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نظر نهایی در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران از نظر داشتن موقوفات رتبه سوم کشور و از نظر تعداد رقبات رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر است و از این تعداد نیز ۹۰ درصد آن دارای قید مکان است که طبق نیت واقف که در وقفنامه ذکر شده باید در زمان و مکان خاص هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان گفت: امسال هم مانند سال گذشته توزیع بسته‌های معیشتی را از محل عوائد موقوفات استان در برنامه کاری خود در ماه محرم در نظر داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: وقف موقوفات مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اوقاف و امور خیریه عزاداری محرم ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| امیرعبداللهیان: هیچ مکان جمعیتی را مورد هدف قرار ندادیم

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • رباتی برای پمپاژ آب در مکان‌های سیل زده + فیلم
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان در محرم
  • محرم در اهواز به دنبال رکورد ساکت الهامی!
  • فیلم| امیرعبداللهیان: هیچ مکان جمعیتی را مورد هدف قرار ندادیم
  • سرمایه‌گذاری مسکن در موقوفات زنجان ۲,۰۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد
  • ایران هیچ مکان غیرنظامی را نزد
  • اهتمام اوقاف و استقبال مردم از وقف با نیات تولید علم
  • تیم خاص لیگ برتر قصد باختن ندارد!