Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از فعالان رسانه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان درگیر یک بی کفایتی بزرگ در سطح دیپلماسی است. بسیاری از مسئولان دولت باید در رابطه با ترک فعل خود محاکمه شوند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو_محمدجواد سمیعی؛ جنس بی‌توجهی‌ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از آن‌ها ناشی از عافیت طلبی و برخی دیگر صرفا از این جهت است که چون عده ای صدایی بلند و رسا ندارند، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان امروز مردم سیستان و بلوچستان هم همینگونه است. در روزهایی که تمام حواس‌ها بعد از طرح صیانت از فضای مجازی به سمت خوزستان است، این سیستان و بلوچستان است که جز صدای خس خس نفس‌هایش چیزی از آن به گوش نمی‌رسد.

 

امروز خبری مبنی بر یک طوفان در سیستان و بلوچستان منتشر شد مبنی بر این که در پی وزش بادهای ۱۲۰ روزه و پراکنده شدن ریزگردها طی روزهای اخیر در منطقه سیستان، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد شده است. در همین راستا در روزهای اخیر بیش از ۵۰۰ نفر از مردم منطقه به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که حدود ۱۰۰ نفر آنها در پی نیاز جدی به خدمات درمانی بستری شده‌اند.

 

منطقه سیستان به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود هر ساله میزبان این مهمان ناخوانده است. طوفان‌های 120 روزه که وقتی قرار باشد اتمسفر این استان آغشته به گرد و خاک باشد، قرار است خیلی مشکلات بزرگی را به همراه داشته باشد.

 

جالب ترین نکته این است که این وضعیت زیست محیطی استان سیستان و بلوچستان متعلق به امروز و دیروز نیست. پیش بینی این طوفان‌ها هم که هر ساله در یک بازه مشخص قرار است میهمان این استان باشد، طبیعتا ساده است. سوال مهم و اساسی که در این نقطه مطرح می‌شود این است که چرا با وجود قابل پیشبینی بودن این موارد تمهیدات لازن جهت بهبود شرایط در نظر گرفته نشد؟

 

مجتبی جهان تیغ از فعالان رسانه ای استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: این روزها که بحران بی آبی خوزستان تیتر یک اخبار است، در این گوشه کشور، استان سیستان و بلوچستان به مراتب شرایط بدتری را دارد. این استان به دلیل حجم بالای ریزگردهایی که در هوای خود دارد، بیشترین آمار بیماران تنفسی کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین رتبه اول بیماری سل متعلق به این استان است. دریاچه هامون به کلی خشک شده است و تا کنون طرح های آب رسانی یا شکست خورده اند  و یا از کارایی لازم برای احیا این دریاچه برخوردار نبودند.

 

وی ادامه داد: چیزی که بعضا مردم این استان را آزرده خاطر می‌کند، تبعیضی است که ممکن است در رابطه با حل مشکلات آن‌ها رخ دهد. به طور مثال برای مشکل ریزگردهای مناطقی مثل خوزستان و اهواز، مسئولین حتی با کشوری مثل عراق هم رایزنی کرده اند تا این مشکل در آن استان حل شود. ولی سوال اساسی این است که تا چه اندازه تلاش، برای باز پس گیری حق‌آبه این استان از کشور افغانستان شده است؟ بسیاری از مسئولین از جمله وزیر امور خارجه باید در رابطه با ترک فعل خود محاکمه شوند. بنا بر آمارهای موجود اکثر مناطق استان سیستان و بلوچستان با مشکل آب مواجه هستند و بسیاری از روستاهای این استان هنوز که هنوز است با تانکر آبرسانی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان طوفان شن آلودگی هوا افغانستان استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی و مشاور وزیر کشور در امور فلسطین در بخشی از صحبت های خود در نشست تحلیل و بررسی عملیات «وعده صادق» که روز گذشته در سالن جلسات دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر این‌که «در عملیات وعده صادق ۱۰ کشور در میدان نبرد مقابل ایران بودند»، گفت: دشمن یک ویژگی داشت که در اینجا برای ما مهم بود و ما فاقد آن بودیم؛ آنها در ۶ ماهه نبرد طوفان الاقصی در درگیری با یمنی ها، لبنانی ها و عراقی ها نسبت به سیستم پهپادی و موشکی آشنایی پیدا کرده بودند و تمام ضعف‌ها و قدرت‌های آن‌ها را کشف کرده بودند در حالی که ما تا کنون در هیچ نبردی با رادارهای آن‌ها و همچنین سیستم‌های گنبد آهنی و فلاخن مواجه نشده بودیم و این‌ها موجب شده بود که مادر طرح و عملیات مقداری دچار مشکل باشیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها منطقه درگیری را منطقه بندی کردند و غرب رود اردن و داخل رژیم به به یک منطقه و منطقه شرق رود اردن و عراق را به یک منطقه تقسیم کردند که داخل رژیم صهیونسیتی را بر عهده رژیم صهیونسیتی گذاشتند و سایر مناطق را خودشان قبول کردند. تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید.

ابطحی اظهار کرد: یکی از شگفتی‌ها این بود که احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد.با توجه به این‌که به دنبال گسترش جنگ نبودیم، می‌خواستیم که سریع به نتیجه برسیم و زمان نبرد کوتاه باشد و همچنین بازدارندگی جدی ایجاد کنیم و این‌که همه ابزار در اختیار خودمان باشد، گزینه‌های پاسخ نیابتی کنار رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896302

دیگر خبرها

  • تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زده بلوچستان + فیلم
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • پیام وزیر کشور از سیستان: بر سر عهدی که بستیم، هستیم
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دستان مهربان روستای ماندیرو منطقه پلان
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد