Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:باید به وضعیت زندان‌ها توجه ویژه شود و در صدور حکم، قضات به قوانین ارفاقی و تاسیسات قانون مجازات اسلامی توجه ویژه کرده تا از ورود بی‌جهت متهمانی که جرایم سبک و کم اهمیت انجام داده‌اند جلوگیری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ناصر عتباتی امروز در جلسه با همکاران قضایی و اداری دادگستری بوکان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی بازدیدها شناسایی کمبودها و نیازهای حوزه قضایی و همچنین شناسایی نکات ضعف به ویژه در رسیدگی به پرونده ها و تلاش برای حل و رفع این ضعف ها و تبدیل آنها به نقطه قوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: باید به وضعیت زندان‌ها توجه ویژه شود و از سوی دیگر در صدور حکم، قضات باید به قوانین ارفاقی و تاسیسات قانون مجازات اسلامی توجه ویژه کرده تا از ورود بی‌جهت متهمانی که جرایم سبک و کم اهمیت انجام داده‌اند به زندان جلوگیری شود.

آزادی 260 زندانی غیرعمد در طرح «قربان تا غدیر»طرح "اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور" در فارس اجرا می‌شودفرمانده سپاه استان فارس: 117 زندانی جرائم مالی و غیرعمد در شب عید غدیر آزاد شدند

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اشرار و مجرمان حرفه‌ای و کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند موضوع بحث نیستند گفت: این افراد از هیچ امتیازی یا ارفاقی برخوردار نبوده و صحبت با کسانی است که امکان بازگشت آنها به جامعه و اصلاح و بازپروری را دارند و باید از زندانی شدن آنها جلوگیری و شرایط را برای بازگشت آنها به جامعه فراهم کرد.

وی با اشاره به این‌که عصاره عملکرد دادگستری در اجرای احکام نمایان می‌شود اظهار داشت: باید در اجرای احکام کیفری و مدنی با توان مضاعف عمل کرد و حق را به صاحب حق رساند چرا که بروز و ظهور احقاق حق در اجرای حکم ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/7548/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توجه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت