Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تودیع آذرمیدخت آذرهوش و معارفه وحید علیمردانی به عنوان مدیر پیشین و جدید گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه دو، در این مراسم که با حضور محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دو و جمعی از مدیران این شبکه برگزار شد از تلاش‌های آذرمیدخت آذرهوش قدردانی و فرید علیمردانی به عنوان مدیر جدید گروه کودک و نوجوان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا جعفری جلوه در ابتدا ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و شادباش میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: در چنین روزی توفیق داریم که در خدمت دوستان باشیم هم برای سپاس از تلاش‌های به ثمر نشسته خانم آذرمیدخت آذرهوش و هم خیر مقدم به آقای فرید علیمردانی برای کوشش‌هایی که برای ادامه این مسیر صورت می‌گیرد. دو عزیزی که یکی به دوران فراغت از کار رسمی رسیده و عزیز دیگری که در ادامه راه عهده‌دار مسئولیت هستند.
جعفری جلوه تصریح کرد: به هر حال مسیر کار و تلاش به عنوان قطعه مهمی از عمر آدمی فرا راه همه ماست و همه ما را در برمی‌گیرد. روزی انسان به کار رسمی وارد و زمانی هم فارغ می‌شود. اما آثار و برکاتش هم برای خود انسان و هم برای دیگران باقی می‌ماند. به ویژه در کار رسانه که ذاتش مواجهه و همگامی با مردم و مخاطب است. این خدمت‌رسانی هم هیچ وجهی ندارد به جز تلاش‌گری برای مردم.
وی با اشاره به تلاش‌های آذرمیدخت آذرهوش در سالیان متمادی فعالیتش در سازمان صداوسیما، بیان کرد: ایشان در این سال‌ها در مسئولیت‌های مختلفی فعال بوده‌اند، بنده نیز در بعضی دوران ها با ایشان مجاورت کاری داشته و از همکاری‌شان بهره‌مند بودم. در شبکه دو نیز طی این سال‌ها عهده‌دار گروه کودک و نوجوان شبکه دو بودند که مسئولیتی سنگین است.
مدیر شبکه دو در ادامه ضمن معرفی فرید علیمردانی به عنوان مدیر جدید گروه کودک و نوجوان شبکه دو بیان کرد: آقای علیمردانی طی سال‌ها تمرکزشان در حوزه رسانه متوجه مخاطب کودک و نوجوان بوده و از خانواده‌ای هم برخوردارند که در این عرصه ریشه دارند. در سال‌های اخیر نیز در حوزه کودک و نوجوان در شبکه جام جم فعال بوده‌اند. برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی را در جمع همکاران صمیمی این شبکه داریم.
این مقام مسئول در ادامه متذکر شد: کودک و نوجوان از گروه‌های پر کار و پر ثمر این شبکه است. تنها شبکه‌ای که واجد یک گروه تخصصی کودک و نوجوان است. در کنار شبکه‌های تخصصی دیگر در این حوزه، تشخصی که شبکه دو در این عرصه دارد بارز و گویاست. تولیدات این گروه غالبا از برنامه‌های پرمخاطب و موثر شبکه بوده و هستند. بِرندهایی که این گروه داشته، دارد و توفیقاتی که در این زمینه حاصل بوده است نشان دهنده دوران کاری موثری است که مدیر این گروه سپری کرده.

آذرمیدخت آذرهوش نیز در جلسه تودیع خود افزود: شبکه دو سیما طی همه این سال ها خانه دوم من بوده و همه دوستان برای من عزیز و محترم هستند. یک لیست بلندبالا از تولیداتی که گروه کودک و نوجوان طی این این سال ها تولید کرده بود حاضر کرده بودم که در این جلسه ارائه دهم اما بعد فکر کردم هر چه بوده مخاطب روی آنتن دیده و بقیه آن را هم در جای دیگری باید پاسخگو باشیم که امیدوارم در آنجا سربلند باشم.
وی ضمن آرزوی توفیق برای فرید علیمردانی اظهار کرد: دوست دارم در این جلسه بیشتر از حس خوبی بگویم که طی این سال‌ها داشتم و از محضر جناب جعفری جلوه و دیگر دوستان کسب فیض کردم. از خداوند متعال سپاسگزارم که توفیق این همکاری را به من داد. وقتی به پشت سر نگاه می کنم می‌بینم که خاطرات خوب بسیاری دارم و بیشتر خوشحالم از اینکه زمانی به فراغت از کار می‌رسم که همه این خاطرات خوب است و یادآوری این سال‌ها نه تنها مکدرم نمی کند، بلکه باعث فراغ خاطرم نیز می‌شود.

فرید علیمردانی نیز با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم عنوان کرد: تشکر می‌کنم از آقای جعفری جلوه و اعتمادی که به من کردند و این حضور را نقطه عطفی برای خودم می دانم زیرا از دست ایشان به عنوان یکی از بزرگان عرصه رسانه مسئولیتی را عهده دار شدن برای من بسیار ارزشمند است. امیدوارم که بتوانم در کنار همه دوستان برنامه‌هایی که ارائه دادیم را عملیاتی کنم. از زحمات خانم آذرهوش تشکر می‌کنم و امیدوارم که بتوانم سنگ‌هایی روی  بنای مستحکمی که ساخته شده بگذارم و به قرص شدن بیشتر آن کمک کنم.

در ادامه مدیر شبکه دو سیما با اعطای تقدیرنامه‌ای از زحمات مدیر پیشین گروه کودک و نوجوان شبکه دو قدردانی و با خوانش حکمی به صورت رسمی فرید علیمردانی را به عنوان مدیر جدید این گروه معرفی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبکه دو سیما گروه کودک و نوجوان شبکه دو عنوان مدیر جعفری جلوه سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی توجهی؛ تولیت مدرسه عالی و مسجد شهید مطهری و تکریم آیت‌الله امامی کاشانی که امروز ۳ اردیبهشت برگزار شد گفت: آیت‌الله امامی کاشانی به معنای واقعی کلمه معلم اخلاق بود. در توصیف ایشان زیاد حرف زده شده و می‌شود. چطور می‌شود یک انسان اینقدر مخلص و همه کارهایش توام با اخلاص باشد. ایشان از دنیا رفت گرچه در حقیقت از دنیا نرفته است.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند یک عالم از دنیا برود برای من سخت‌تر از مرگ یک قبیله است. در روایت دیگری فرمودند: عالمی که از علمش استفاده شود؛ چون برخی درس می‌خوانند ولی مثل چشمه دربسته هستند و دیگران از او استفاده نمی‌کنند، منتهی عالمی که دیگران از علمش استفاده می‌کنند مقامش از هفتاد هزار عابد بالاتر است. علتش هم معلوم است، چون همه چیز در گرو علم است و بدون علم بشر چیزی ندارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دین اسلام و قرآن در مقام تعلیم دعا به پیروانش می‌فرماید: «قل رب زدنی علما» یعنی اگر خواستید دعا کنید و چیزی از من بخواهید؛ بگویید خدایا علم مرا زیاد کن. در میان علمای اسلام کسانی بودند که هر چه ما داریم از آنها داریم. زحمت کشیدند، رنج بردند، کلمات و فرمایشات ائمه را به ما منتقل کردند. وقتی امام خمینی درس اخلاق برگزار می‌کردند تمام مستمعین اشک می‌ریختند. باید قدرشناس وجود این عالمان بود.

وی افزود: آقای امامی چهل شب چهارشنبه در زمان طلبگی پای پیاده به جمکران مشرف شدند. نیت‌شان این بود که خدایا به من توفیق بده به اسلام خدمت کنم و خدا ایشان را در این مسیر قرار داد. ایشان شاگرد امام بودند، شاگرد علامه طباطبایی بودند وقتی بهره کافی از این بزرگواران گرفت به تهران آمد و اقامه نماز می‌کرد تا زمانی که امام خمینی ایشان را به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب کردند. ایشان در خطبه نماز جمعه مسائل اخلاقی مطرح می‌کردند. این نیاز امروز ماست، چون آنچه جایش خالی است مسائل اخلاقی است.

محمدی گلپایگانی گفت: مردم ایران کم نگذاشتند و با همه مشکلاتی که گرفتارش هستیم هر وقت لازم باشد حضور دارند. اگر آن روز امام حسین (ع) فرمود آیا کسی هست از حرم رسول خدا حمایت کند و کسی جواب نمی‌داد، امروز مقام معظم رهبری لب‌، تر کند هزاران نفر حاضر هستند. در همین عملیات اخیر چه کردند؟ اسرائیل در سه پوشش از کشورش حمایت می‌کرد ولی در همان شب عملیات، صد هواپیما پرواز می‌کردند و آنجا را پوشش می‌دادند تا اگر از طرف ایران چیزی آمد بزنند. سی تا برای اسرائیل بود، هفتاد تا برای آمریکا بود ولی موشک‌های ایران از این همه پوشش گذشتند. ما طالب جنگ نیستیم ولی کم هم نمی‌آوریم.

محمدی گلپایگانی در ادامه، متن حکم مقام معظم رهبری را قرائت کرد:

«جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی دامت توفیقاته.
با یاد نیک از مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی و طلب مغفرت و رضوان برای ایشان، جنابعالی را به سِمَت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری و متعلقات آن منصوب می‌کنم.
با توجه به شایستگی‌های آن جناب، انتظار می‌رود ارتقای سطح علمی آن موسسه، و شناسایی استعداد‌های درخشان در مراکز وابسته و برنامه‌ریزی برای تربیت افراد برجسته‌ی علمی، و نیز سامان‌دهی به دیگر امور آن مجموعه، مورد توجه کامل قرار گیرد.
توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی توجهی تولیت مدرسه مطهری در سخنانی گفت: حقیقتا جای خالی استاد را دیدن، دشوار است و این یک مصیبت سنگین است. حقیقتا بنده احساس نقص می‌کنم که روزی در همین مدرسه مطهری از میان استادان اخلاق انتخاب می‌کردیم که پای درس چه کسی برویم ولی الآن اینگونه نیست. این از نقیصه‌هایی است که اگر خون گریه کنیم جا دارد. یکی از مصیبت‌هایی که در اسفند گذشته در جامعه ما واقع شد ارتحال این استاد بزرگ است. استاد متخلقی که فرمودند ذوابعاد بود، در توانبخشی به فکر جسم کودکان معلول بود، در حوزه علمیه به فکر ارتقای جان افراد بود.

تولیت مدرسه مطهری افزود: ایشان هم مبدع و هم موسس این شیوه بودند که مفاهیم اسلامی و تراث با عظمت را در یک قالب جدید پایه‌ریزی کنند. ایشان در این خصوص هم موسس هستند و هم فصل تقدم داشتند یعنی سایر دانشگاه‌ها این سبک را از ایشان الگو گرفتند. ایشان موفق شدند استادان متعددی را از مناطق مختلف و از مکاتب مختلف گرد هم بیاورند. ایشان چنین هنری داشتند و به تبع این هنر توانستند نزدیک ۵ هزار فارغ‌التحصیل تحویل جامعه بدهند. فارغ‌التحصیلانی که واقعا موفق بودند. این خدمات تا الآن انجام شده است و نیت ایشان هم این بود که اسلام‌شناس تربیت کند و ایشان دنبال تربیت مدیر و مسئول نبود. تا اینجا باید واقعا به روان این فرد درود فرستاد و طلب علوّ درجات کرد و تا زنده‌ایم نام و یاد ایشان را زنده نگه داریم.

توجهی گفت: اگر آقای امامی امروز مجدد منصوب می‌شدند به وضع موجود قانع نبودند و طرح نو درمی‌افکندند. چرا طرح نو؟ اینکه اجتناب‌ناپذیر است طرح نو درافکنیم. دلیلش این است که ظرفیت بالایی در مجموعه ایجاد شده است. این همه فارغ‌التحصیل یک ظرفیت فوق العاده‌ای است.

تولیت مدرسه مطهری افزود: اگر کسی به خوبی از آن استفاده نکند دلیل بر ناتوانی و ضعف است. دوم اینکه ما در این مدرسه یک سرمایه معنوی داریم و آن ۲۰ شهیدی است که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است. نکته سوم نیاز‌های جامعه و اقتضائات زمان است. ما نمی‌توانیم به این نیاز‌ها و توقعات بی‌تفاوت باشیم. تمدن اسلامی را چه کسی می‌خواهد ایجاد کند. می‌خواهم عرض کنم به خاطر همان ظرفیت و استعداد و نیاز‌های جامعه تردید ندارم مطالبه امروز آقای امامی از ما ایجاد طرح نو است. این مدرسه باید مرجعیت علمی خودش را پیدا کند و در کنار آن به برنامه تهذیب نیز بپردازد.

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز