Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های تابستانه این کانون در سطح استان، گفت: تمام فعالیت‌های کانون همزمان با شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی ادامه داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم زره‌ساز در خصوص فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در تابستان و با وجود شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا تأثیر بسیار زیادی در فعالیت‌های کانون داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از اسفند ۱۳۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد و مدارس تعطیل شدند، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز تعطیل شدند، اما فعالیت‌های کانون متوقف نشد. تمام فعالیت‌های کانون در مدتی که کرونا شیوع پیدا کرده است، در بستر فضای مجازی، برای کودکان و نوجوانان عضو کانون، ادامه داشته است که شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است و هر کدام دارای زیرشاخه‌های مختلفی هستند که برای اعضاء کانون درحال اجرا است. در دوره‌ کرونا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضوگیری هم داشته است تا کودکان و نوجوانان بتوانند از فعالیت‌ها و آموزش‌های کانون بهره ببرند.
وی در رابطه با چگونگی فعالیت‌های کانون در دوره شیوع کرونا، افزود: در دوره همه‌گیری کرونا، کانون، سایتی را با عنوان «پیک امید کانون» راه‌اندازی کرده است که تمام فعالیت‌های آن در این سایت، صورت می‌گیرد و همچنین آموزش‌های کانون در بستر اسکای‌روم ادامه پیدا کرده است. کانون علاوه بر کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، انجمن‌های هنری و ادبی هم دارد که برای کودکان و نوجوانان تشکیل شده است که آن‌ها هم فعالیت‌های خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهند. کودکان و نوجوانان در تابستان استقبال بیشتری از کانون دارند زیرا در این فصل از درس و مدرسه فارغ شده‌اند و برای پر کردن اوقات فراغت خود، گرایش بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیدا می‌کنند.   زره‌ساز در رابطه با جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، از قدیمی‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حال برگزاری است و شب یلدا اختتامییه کشوری این جشنواره خواهد بود. این جشنواره ابتدا در استان‌ها و سپس برگزیدگان استانی به جشنواره‌ کشوری راه پیدا می‌کنند و در پایان، شب یلدا، برگزیدگان نهایی انتخاب می‌شوند.  در حاضر، مرحله‌ استانی به پایان رسیده و اختتامییه استانی آن برگزار شده است. این جشنواره در تمام رده‌های سنی برگزاری شده و امسال هم همچون سال‌های گذشته، استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده است.  وی افزود: جشنواره قصه‌گویی در بخش‌های مختلفی از جمله پادکست، قصه‌گویی ملی، قصه‌گویی بین‌المللی، برترین قصه‌های کشور و قصه زندگی من برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان برخلاف سال‌های گذشته نمی‌توانند به صورت حضوری در مقابل داوران قصه‌گویی کنند. بنابراین تمام شرکت‌کنندگان در مقابل دوربین قصه‌گویی کردند و از خود فیلم گرفتند و در سایت www.kanoonfest.ir فرستادند تا مورد داوری قرار بگیرند. با وجود اینکه این جشنواره به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزاری شد، اما هرگز از تعداد شدکت‌کنندگان آن کم نشد، بلکه بیشتر از سال‌های گذشته در جشنواره امسال شرکت کردند. مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اضافه کرد: امسال هم مانند سال پیش که تابستانی کرونایی را داریم بیش از ۲۰۰ کارگاه در فضای مجازی، در رشته‌های مختلف، با حضور کودکان و نوجوانان، در سه قالب فرهنگی، هنری و ادبی که هرکدام زیرشاخه‌های خود از جمله، کارگاه نقاشی، فیلمسازی، شعر و بسیاری از رشته‌های دیگر را دارند، در حال برگزاری است. با وجود اینکه این گارگاه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، اما استقبال بسیار خوبی را از سوی کودکان و نوجوانان به همراه داشته است، زیرا پیشینه‌ای که کانون در زمینه‌ آموزش داشته است، باعث شده تا کودکان و نوجوانان، حتی با وجود مجازی بودن کلاس‌ها، باز هم اعتماد کنند و در این کارگاه‌ها حضورداشته باشند. انتهای پیام منبع : ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تابستان اوقات فراغت جوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت های کانون خراسان رضوی فضای مجازی فعالیت ها قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیبهای فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستانهای مختلف در دست اجرا است.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی امروز در خواف افزود: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها از ظرفیتهای بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیبهای فضای مجازی بهره گرفته می شود و سطح آگاهی های عمومی افزایش می یابد.

 

 وی ادامه داد: محتواسازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمنان و آسیبهای این بخش از دیگر رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی