Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری برنامه ویژه ارتقاء سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به منظور ارتقای کیفیت زندگی عشایر در زمینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه فراگیر، برنامه ویژه ارتقای سطح برخورداری عشایر از خدمات بهداشتی، درمانی، بیمه‌ها و خدمات حمایتی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه یاد شده دارای ۵ حوزه عملیاتی شامل حوزه‌های ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق عشایری، ارتقای پوشش بیمه درمانی در مناطق عشایری، ارتقای پوشش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای جامعه عشایر کشور به ویژه در زمان کوچ، ارتقای پوشش بیمه اجتماعی در مناطق عشایری و ارتقای پوشش خدمات حمایتی در مناطق عشایری با مسئولیت دستگاه‌های اجرایی مربوط در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه است.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی تشویق به مشارکت برای حمایت از تجمیع توانمندی‌های شرکت‌ها و تقویت آنها

معاون اول رییس جمهوری همچنین آیین‌نامه اجرایی تشویق به مشارکت برای حمایت از تجمیع توانمندی‌های شرکت‌ها و تقویت آنها را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و با هدف ایجاد یک چارچوب در قوانین و مقررات کشور به منظور حمایت از مشارکت و بزرگ مقیاس شدن فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و به استناد ماده (۱۵) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، آیین‌نامه تشویق به مشارکت موضوع ماده مذکور را تصویب کرد.

آیین‌نامه فوق با رویکرد تجمیع توان فنی، مالی، تسهیلاتی و اعتباری و ثبت شرکت برای آن دسته از شرکت‌هایی که به شکل ادغام و یا گروه اقتصادی با منافع مشترک (کنسرسیوم) با یکدیگر مشارکت می‌کنند، تهیه و تدوین شده است.

نحوه ادغام شرکت‌ها با یکدیگر، تشکیل گروه اقتصادی مشترک، شرایط اعطای مشوق‌ها و نظارت بر حُسن اجرای آیین‌نامه، از جمله موارد مندرج در آیین‌نامه یاد شده هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی هیات دولت جامعه عشایری وزارت امور اقتصادی و دارایی سلامت روان اسحاق جهانگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی هیات دولت جامعه عشایری وزارت جهاد کشاورزی هیات دولت جامعه عشایری وزارت امور اقتصادی و دارایی سلامت روان اسحاق جهانگیری خدمات بهداشتی و درمانی مناطق عشایری خدمات حمایتی ارتقای پوشش آیین نامه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم