Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای علمی نخبگان استان قزوین افزود: نگاه‌های نخبه‌یابی را صرفا به مدارس تیزهوشان معطوف نکنیم و تلاش کنیم همه استان و مناطق محروم را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کشف گنج‌های درونی انسان‌ها یکی از رسالت‌های انبیاء است، تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرموده است که کشف گنج‌ها و استعدادهای درونی انسان‌ها و به شکوفایی رساندن آنها، رسالت انبیاء الهی بود و این رسالت همان چیزی می باشد که بنیاد نخبگان به دنبال آن است و از این حیث اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه نخبه‌یابی وسیع‌تر از آن است که نگاهمان را به مدارس و دانشگاه‌ها محدود کنیم، خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌های انسان‌ها به درستی شناسایی شود و نقاط قوت آنها پرورش پیدا کند، هر انسانی استعداد رسیدن به جایگاه نخبگی را دارد و ضروری است با نگاهی جامع‌تر در مسیر شناسایی نخبه‌ها و پرورش آنها تامل و برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح اولویت‌های دین در حوزه تزکیه و تعلیم گفت : نگاه دینی برای تزکیه پیش از تعلیم اهمیت قائل شده است چرا که بدون تزکیه ممکن است انسان به انحراف کشیده شود و علم و دانشی که دارد به جوامع آسیب وارد کند.

وی با بیان اینکه اگر علوم در مسیر درست و در خدمت به جامعه به کار گرفته شود، خداوند درهای جدید علمی را برای انسان باز می‌کند، عنوان کرد: صنایع دفاعی به خوبی بومی‌سازی شدند و علمی که در اختیار داشتیم به خوبی در مسیر پیشرفت این صنعت به کار گرفته شد و شاهدیم خداوند هر روز درهای جدید علمی را به روی دانشمندان این عرصه باز کرده و امروزه به رشد و شکوفایی بالایی در این عرصه دست یافته‌ایم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به فرصت‌های جامعه دینی برای دست‌یابی به توسعه و پیشرفت، اظهار کرد: نگاه دینی می‌گوید اگر چهل شبانه روز خودمان را برای خدا خالص کنیم، خداوند چشمه‌های حکمت را از زبان به قلب انسان جاری می‌کند و این زمینه‌هایی است که موجب برتری جوامع دینی نسبت به سایر جوامع می‌شود.

دکتر سید ابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین هم در این جلسه گفت : دانشجویان مستعد علمیِ بسیاری داریم که ممکن است مستعد مالی نباشند و نتوانند در مدارس طراز اول تحصیل کنند و لازم است با شناسایی این استعدادها، از آنها حمایت شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم دیگر، تسهیلِ مسیر دریافت تسهیلات دانشجویان و اساتید است تا بتوانند برنامه‌های خود را با استفاده از این تسهیلات با سرعت پیش ببرند.

دکتر علی رجب‏‌پور رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین نیز در این جلسه گزارشی از برنامه‌های این بنیاد در شناسایی و پرورش نخبگان ارائه کرد.

در پایان مصوب شد پنج کارگروه "سلامت"، "آب، محیط زیست و کشاورزی"، "صنعت، معدن و فناوری"، "مدیریت شهری" و "فرهنگی و اجتماعی" در شورای علمی نخبگان استان قزوین تشکیل و فعالیت کنند.

برچسب‌ها سیدابوالحسن نائینی مدارس استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین مدارس استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین مدیریت شهری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه یابی ۵ ملی‌پوش تیراندازی کشورمان به مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در ششمین روز از مسابقات تیراندازی جهانی سهمیه المپیک در برزیل، در بخش تفنگ سه وضعیت زنان فاطمه امینی با ۵۸۱.۲۳ امتیاز و قرارگیری در رده بیست و هفتم گروه یک، الهه احمدی با رکورد ۵۷۹.۲۲ و قرارگیری در رده سیو چهارم گروه یک و نجمه خدمتی با رکورد ۵۸۹.۲۷ در رده دوم گروه دو ایستادند و هر سه ملی‌پوش به مرحله مقدماتی این ماده راه یافتند.

نجمه خدمتی در پایان مرحله مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت با ثبت امتیاز ۵۸۹ رکورد ایران در این ماده را در رقابت‌های بین‌المللی ارتقا داد. او در تفنگ ۱۰ متر نیز امتیاز ۶۳۳ را ثبت کرد و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت در رده پنجم ایستاد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های تفنگ سه‌وضعیت زنان عصر امروز برگزار می‌شود.  

همچنین مرحله حذفی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان؛  پوریا نوروزیان با ۵۹۰.۲۵ امتیاز در رده هفتم گروه یک و امیرمحمد نکونام با امتیاز ۵۸۳.۲۴ در رده بیست و هفتم گروه یک قرار گرفتند و راهی مرحله مقدماتی شدند. مهیار صداقت نیز امتیاز ۵۷۶.۲۸ را ثبت کرد و در رده بیست و سوم گروه ۲ ایستاد و از رسیدن به مرحله مقدماتی بازماند.

مرحله مقدماتی رقابت‌های تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت عصر امروز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • راه یابی ۵ ملی‌پوش تیراندازی کشورمان به مرحله مقدماتی تفنگ سه وضعیت
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی
  • نگاه به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت و تهدید است
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان