Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: در سال ۹۸ به میزان ۸۰ میلیارد دلار یارانه برای فرآورده های نفتی و گازی در کشور پرداخت شده که این رقم در سال گذشته اندکی کمتر، ولی برای سال جاری نیز همین حدود می شود و رقمی بسیار زیاد است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از سامانه «سدف» (سامانه الکترونیکی درخواست فرآورده‌های نفتی) اظهار داشت: 200 میلیون لیتر در روز فرآورده نفتی در کشور توزیع می شود، سال گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت، یارانه پرداختی فرآورده‌های نفت و گاز کمتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال 98 به میزان 80 میلیارد دلار یارانه برای فرآورده های نفتی و گازی در کشور پرداخت شده که این رقم در سال گذشته اندکی کمتر، ولی برای سال جاری نیز همین حدود می شود و رقمی بسیار زیاد است.

وزیر نفت با بیان اینکه "در ایران قیمت هر لیتر گازوییل 300 تومان است و خارج از کشور و با قیمت فوب خلیج‌فارس به 10 هزار تومان می‌رسد"، گفت: چند هزار کیلومتر مرز زمینی و دریایی و قیمت های متفاوت در دو طرف مرز هر انسانی را برای قاچاق وسوسه می‌کند.

وی افزود: اکنون 95 درصد جمعیت کشور از گاز استفاده می‌کنند و سهم سوخت های مایع بسیار کمتر است. 

وزیر نفت در خصوص صادرات فرآورده‌های نفتی گفت: سال گذشته 23 میلیون تن صادرات فراورده های نفتی انجام شده و صادرات فراورده های نفتیدر چند سال گذشته، چهار برابر شده است.

وی افزود: برخی فکر می کنند صادرات فراورده های نفتی ساده است اما ما خیلی زحمت کشیدیم تا به اینجا رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرآورده های نفتی فرآورده های نفت سال گذشته وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر

سرهنگ نجم الدین سهرابی فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی ماموران گشت کلانتری ۱۲ عقیل خرمشهر درحین گشت زنی فعال و هدفمند در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه نیسان تانکردار مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

به گفته او ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق فاقد هرگونه مدارک و مجوز قانونی را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

این مسئول گفت: قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی را باعث هدررفت سرمایه‌های ملی و تحمیل مشکلات اقتصادی بر کشور دانست و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای