Web Analytics Made Easy - Statcounter

امضاء موافقتنامه همکاری با کشورهای لهستان و قرقیزستان، تفاهم نامه برگزاری مراسم اربعین میان وزارت کشور ایران و عراق، توسعه همکاریهای استانی در عرصه روابط خارجی بالاخص همسایگان مرزی، توسعه دیپلماسی شهری، اقدام در جهت ایجاد دبیرخانه دیپلماسی شهری و تهیه دستورالعمل دبیرخانه دیپلماسی شهری، امضاء و تبادل برنامه همکاری با صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در ایران، امضاء و تبادل تفاهم نامه همکاری سه جانبه با وزارت بهداشت و دفتر ایدز سازمان ملل متحد در ایران و ثبت شهر اصفهان به عنوان شهر کاندیدا دوستدار کودک یونیسف از جمله اقدامات حوزه بین الملل در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،اهم اقدامات حوزه بین الملل در دولت های یازدهم و دوازدهم اعلام شد.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، این اقدامات به شرح ذیل می باشد:

- امضاء موافقتنامه همکاری با کشورهای لهستان و قرقیزستان.
- امضاء یادداشت تفاهم نامه همکاری با کشورهای سوریه؛ ارمنستان و عراق.
-همکاری با کشورهای همسایه مخصوصاً عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه
-انجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت سفر وزراء کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و تاجیکستان به تهران.
-برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم جهت سفر مقامات و مسئولین استانی به کشورهای هدف.
-برگزاری نشست های کارگروه مشترک همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای چین، پاکستان و ترکیه جهت اجرائی کردن اسناد همکاری فیمابین.
-هماهنگی اجرای تفاهم نامه برگزاری مراسم اربعین میان وزارت کشور ایران و وزارت کشور عراق.
-توسعه همکاریهای استانی در عرصه روابط خارجی بالاخص همسایگان مرزی.
-برگزاری نشست مجازی نقاط تماس پلیس ایران و ترکیه.
-برگزاری نشست های مجازی مسئولین استانی با مسئولین ذیربط کشورهای ترکیه و روسیه با توجه به تحریم ها و شرایط کرونا تمرکز بر توسعه دیپلماسی شهری و ارتقاء نقش و جایگاه شهرها در تعاملات بین المللی و منطقه ای.
-اقدام در جهت ایجاد دبیرخانه دیپلماسی شهری و تهیه دستورالعمل دبیرخانه دیپلماسی شهری.
-افزایش قابل توجه تعداد قراردادهای خواهر خواندگی منعقده شهرهای کشورمان با سایر شهرهای دنیا به طور نمونه در یک سال گذشته بین ۱۲ شهر کشورمان تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرهای دنیا منعقد شد.
-زمینه سازی عضویت شهرهای بندرعباس و سنندج در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو به ترتیب در حوزه صنایع دستی و هنرهای فولکلور و موسیقی
پیگیری و انجام ملاقات با روسای دفاتر نمایندگی های سازمانهای بین المللی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان، یونیسف، برنامه جهانی غذا، صندوق جمعیت ملل متحد، دبیرکل اکو، معاون نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در امور افغانستان و ..  باهدف توسعه همکاریها.
همکاری با دفاتر سازمان های بین المللی و منطقه ای از جمله صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) کمیساریای عالی امور پناهندگان (UNHCR)، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکاJICA )، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و ...
-امضاء و تبادل اسناد پروژه همکاری با صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) در زمینه های مختلف از جمله کاهش مرگ و میر کودکان در مدیریت بحرانها و بلایای طبیعی، تصادفات و سوانح جاده، شهر دوستدار کودک و ...
-امضاء و تبادل تفاهم نامه همکاری سه جانبه با دفتر ایدز سازمان ملل متحد در ایران (UNAIDS) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
-همکاری با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکاJICA) و پیگیری و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک با آژانس مذکور در زمینه پسماند و حمل و نقل، مدیریت بحران و .... با هدف آموزش کارشناسان و استفاده از تجربیات موفق.
-همکاری با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از جمله مشارکت و حضور در نشست های سالیانه شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو و نشست تدوین چارچوب منطقه ای مدیریت ریسک بلایای طبیعی و پیگیری موضوعات مرتبط از جمله اکوپل.        
-پذیرش هیات های اروپایی از جمله هیات هایی از اتحادیه اروپا، کشورهای آسیایی و ... 
-شرکت در نشست ها و مجامع بین المللی از جمله؛
شرکت وزیر محترم کشور و هیات همراه هفتادمین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در ژنو و نشست عالیرتبه در زمینه کاهش بی تابعیتی.   
-حضور معاونت امنیتی انتظامی در نشست شش جانبه ترکیه.
-اعزام هیات تخصصی به کنفرانس بین المللی شهرهای دوستدار کودک یونیسف کلن آلمان با هدف انتقال تجربیات و اقدامات کشورمان در حوزه کودکان  و ارائه گزارش در دو پنل تخصصی کنفرانس 
هماهنگی و تسهیل سفرهای خارجی کارکنان وزارت کشور (ستاد و صف) و شهرداران و کارکنان شهرداری ها به منظور شرکت در نشست ها و فروم های بین المللی تخصصی مرتبط.
-پیگیری موضوع ساماندهی کودکان خیابانی اتباع خارجی با همکاری نهادهای داخلی و بین المللی ذیربط و سفارت افغانستان.
-پیشبرد پروژه شهر دوستدار کودک با همکاری معاونت های ذیربط وزارت متبوع  و دفتر یونیسف در ایران و زمینه سازی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای دوستدار کودک.
-ثبت شهر اصفهان به عنوان شهر کاندیدا دوستدار کودک یونیسف و اعطای لوگوی کاندیداتوری شهرهای دوستدار کودک یونیسف به شهر اصفهان برای اولین بار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور دوستدار کودک یونیسف همکاری با کشورهای بین المللی نامه همکاری امضاء و تبادل ملل متحد وزارت کشور تفاهم نامه منطقه ای نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در جریان بازدید از ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران که در اثر حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی تخریب شد، اظهار داشت: در این سفر و در گفتگو با مقامات سوری، مسئله تشکیل پرونده قضائی علیه جنایتکاران صهیونیستی را در چارچوب نظام قضائی به طور مشترک از طریق سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق بشری پیگیری خواهیم کرد.

غریب آبادی در ادامه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را کاملاً مغایر تعهدات و حقوق بین‌الملل و همچنین مفاد منشور ملل متحد برشمرد و گفت: این رژیم حتی به تعهداتی که تحت کنوانسیون ۱۹۶۱ ناظر بر حفظ و مصونیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها و کنوانسیون سال ۱۹۷۳ در خصوص افراد تحت حمایت بین‌المللی پذیرفته، پایبند نیست.

وی ضمن انتقاد از رویکرد ضعیف شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال جنایت صهیونیست‌ها، تأکید کرد: این شورا تحت مفاد منشور ملل متحد یک مسؤولیت آشکار و بارز در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی دارد و می‌بایست اقدامات لازم برای برخورد با رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌داد، اما متأسفانه شاهد برگزاری یک جلسه شورای امنیت بودیم که برخی کشورهای مدعی مانند انگلیس، فرانسه و آمریکا حتی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را هم محکوم نکردند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: از نظر ما شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و در ایفای وظایف و مسئولیت‌هایش تحت منشور ملل متحد بسیار ناتوان بوده و جمهوری اسلامی ایران هم در همین راستا و بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، حق دفاع مشروع داشت و به خوبی این حق را استیفا نمود.

وی در خصوص پاسخ به جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق نیز گفت: نیروهای مسلح کشورمان با این پاسخ قاطع هم به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاندند و هم انتظارات مردم را برآورده ساختند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه افزود: ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی فقط برخی اماکن نظامی را هدف قرارداد و اماکن تجمع غیرنظامیان و تأسیسات اقتصادی در دامنه اهداف تعریف شده ما قرار نداشت.

غریب آبادی در پایان یادآور شد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران اقدامی تحت حقوق بین‌الملل بوده و برابر مبانی اصول انسانی و اسلامی صورت گرفت. جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاسی و حقوقی خود را نیز در این قضیه آغاز کرده و با جدیت آن را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود