Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار باقری، جانشین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) در این مراسم با اشاره به اینکه از سال ۹۴ بحث ریزگرد‌ها زندگی مردم را مختل کرده است گفت: در حوزه بیابان زدایی، کاشت نهال و ایجاد رواناب‌ها اقدامات خوبی تاکنون از سوی بسیج سازندگی و سپاه انجام شده است.

او افزود: پیشتر انجام طرح‌های بیابان زدایی در ۸ هزار هکتار از اراضی ماهشهر و اکنون هم ۶ هزار هکتار مدیریت رواناب‌ها در امیدیه، هندیجان و ماهشهر در دستور کار قرار گرفته است تا با توجه به وضعیت خشکسالی در خوزستان کمک به نگه داشت رواناب در منطقه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ زبیدی نیز در تشریح این طرح اظهار داشت: پروژه مدیریت رواناب‌ها به منظور مبارزه با ریزگرد در ۶ هزار هکتار؛ ۳ هزار هکتار در امیدیه، ۲ هزار هکتار در ماهشهر و یک هزار هکتار در هندیجان است و امید است بتوانیم با صرفه جویی در منابع شاهد ریشه کنی مسئله ریز گرد‌ها و حفظ منابع طبیعی (هم در دشت‌ها و هم در مناطق کوهستانی) صیانت و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی باشیم.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران کلنگ زنی طرح هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 

به گزارش جام جم آنلاین همدان، امیر لاهوتیان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است اظهار کرد: این میزان بارندگی ۸ درصد نسبت به سال گذشته و حدود ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان جزو معدود استان‌های کشور است که از لحاظ بارندگی از وضعیت قرمز به وضعیت سبز تبدیل شده است افزود: خوشبختانه با تداوم بارندگی‌ها وضعیت سبز محصولات در اراضی استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: مبارزه با آفات و بیماری‌ها همچنین علف‌های هرز غلات مجدانه در دستور کار است به نحوی که طی فروردين ماه سال جاری، ۱۴۰ هزار هکتار مبارزه‌ با سن مادر در اراضی گندم و جو آبی و دیم انجام شده و روزانه با تداوم عملیات سمپاشی در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح اراضی دیم و آبی در هر ۱۰ شهرستان با همکاری کشاورزان و تولیدکنندگان مشغول مبارزه علیه آفات و بیماری‌ها هستیم گفت: در اثر کاهش دمای هوا و برودت منفی یک تا منفی سه درجه سانتيگرادی از ۲۲ تا ۲۵ فروردین ماه دچار خسارت سرمازدگی شدیم.

لاهوتیان با بیان اینکه بیشترین خسارت در سطح باغات و در حوزه درختان میوه از جمله آلو، هلو، شلیل، بادام آبی و دیم، زردآلو و گردو ایجاد شده است تصریح کرد: یک هزار و ۳۹۴ هکتار از سطح باغات استان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ تن عملکرد محصولات باغی استان ناشی از خسارت سرمازدگی کاهش یافته است گفت: ارزش ریالی خسارت سرمازدگی باغات ۸۷۵ میلیارد ریال، برآورد شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ملایر با سطح ۷۶۵ هکتار بیشترین میزان خسارت و شهرستان فامنین با سطح ۶۸ هکتار کمترین میزان خسارت در استان را داشتند ادامه داد: هفت شهرستان استان دچار خسارت سرمازدگی شدند به طوری که ۲۵۲ هکتار در همدان، ۱۳۰ هکتار در تویسرکان، ۱۵۴ هکتار در کبودراهنگ، ۱۳۵ هکتار در رزن و ۱۴۲ هکتار در درگزین خسارت محصولات باغی بوده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد