Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر به رهبری مقتدی صدر بار دیگر بر گزینه تحریم انتخابات پارلمانی آتی تاکید و به امکان تعویق در برگزاری آن اشاره کرد.

«رامی السکینی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون در این باره گفت: جریان صدر حتی پس از نشست روز گذشته روسای سه‌گانه و رهبران گروه‌های سیاسی از تصمیم خود در تحریم انتخابات منصرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السکینی تصریح کرد: در صورتی که انتخابات در موعد مقرر برگزار نشود، این راهکار مطرح است که دولت کنونی تا آوریل سال بعد به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه هدف از تعویق انتخابات، برگزاری آن به شکلی است که بیانگر دیدگاه و نظر رای‌دهندگان باشد، افزود: جریان صدر پیام‌های آشکاری دریافت کرده است که امنیت جامعه را تهدید می کند. وی هیچ گونه جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

این عضو ائتلاف پارلمانی سائرون افزود: جریان صدر از تصمیم خود در تحریم انتخابات بازنخواهد گشت زیرا این انتخابات تنها به تغییر چهره‌ها منجر خواهد شد و روند نظام سیاسی را تغییر نخواهد داد، برخی از گروه‌های سیاسی که اخیراً از تحریم انتخابات خبر داده‌اند، این مطلب را درک کرده اند.

السکینی گفت: جریان صدر دلایل واقعی برای عدم شرکت در انتخابات دارد اما دلایل دیگر گروه‌ها سیاسی است.

کد خبر 5271407

منبع: مهر

کلیدواژه: مقتدی صدر عراق ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان لبنان ایران روسیه فلسطین ترکیه طالبان افغانستان آنتونی بلینکن تونس جمهوری آذربایجان تحریم انتخابات جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند

وزیر دفاع عراق امروز (سه‌شنبه) از تداوم گفت‌وگوها درباره خروج نظامیان و ائتلاف آمریکایی از کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ثابت محمد العباسی» وزیر دفاع عراق روز سه‌شنبه گفت: «گفت‌وگوها درباره خروج ائتلاف همچنان ادامه دارد و این خروج بررسی شده و تدریجی است».

وی در گفت‌وگو با شبکه «الحدث» گفت: «پس از خروج نیروها با اکثر کشورهای ائتلاف قراردادهای دوجانبه منعقد خواهیم کرد».

العباسی تصریح کرد: «واشنگتن به روش و زمان خروج فکر می‌کند و ما نیز در حال انجام همین کار هستیم. با واشنگتن توافق کردیم که عرصه عراق را از سوریه جدا کنیم؛ چراکه آمریکا معتقد است که عرصه سوریه به حضور این کشور نیاز دارد».

او ادامه داد: «داعش بیش از ۹۷ درصد از قدرت خود را از دست داده و در برهه فعلی به صورت گروه‌ها پراکنده ظاهر می‌شود».

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر ۲ نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا از عراق برگزار کرده‌است. اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) در بغداد برگزار شده بود.

العباسی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پرونده حملات ترکیه به خاک عراق نیز اعلام کرد: «ما با ترکیه توافق کردیم که وزارت کشور نقطه صفر در مرز را حفظ کند».

او در این باره تاکید کرد: «هیچ توافقی با ترکیه درخصوص عملیات مشترک علیه حزب کارگران کردستان وجود ندارد و ما اجازه نخواهیم داد که اراضی عراق سکوی پرتابی برای خرابکاری باشد، چه توسط پ.ک.ک و چه توسط طرف‌های دیگر».

وزیر دفاع عراق همچنین از تلاش جدی با اقلیم کردستان این کشور برای پایان دادن به پرونده پ.ک.ک خبر داد.

او همچنین اظهار کرد: «ارتش عراق باید زیرساخت‌های خود را به وضعیت قبل از سال ۲۰۰۳ بازگرداند و ارتش می‌تواند پس از خروج ائتلاف، امنیت را حفظ کند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند