Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «معید یوسف» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیتی از تلاش مشترک این کشور به همراه چین و روسیه برای یافتن راهی مسالمت آمیز جهت فرونشاندن درگیری ها در افغانستان و جلوگیری از ایجاد جنگ داخلی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، معید یوسف که این سخنان را در جریان سفر خود به آمریکا و دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور و دیگر مقامات آمریکایی مطرح می کرد، تاکید کرد که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منجر به سازماندهی مجدد گروه های تروریستی مانند القاعده در این کشور شده که چنین موضوعی، نه تنها امنیت منطقه بلکه امنیت آمریکا را نیز تهدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون»، یوسف تاکید کرده که پاکستان به همراه دولت افغانستان به دنبال یافتن راهی برای عقب نشینی از میدان جنگ داخلی و نه افزایش آتش آن در این کشور است.

به گفته وی، نگرانی اسلام آباد از این موضوع است که ترک کامل افغانستان توسط نیروهای آمریکایی، منجر به مواجهه کشورهای منطقه در برابر جنگ داخلی افغانستان و قدرت گرفتن گروه های تروریستی در این کشور شود و به همین دلیل نیز، پاکستان در همکاری با روسیه و چین به دنبال ایجاد صلح و ثبات در افغانستان شود.

این در حالیست که پس از پایان ادعایی حضور اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست های امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه ای که تحلیل گران در خصوص سوء استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

کد خبر 5271359

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکستان طالبان افغانستان چین جنگ داخلی روسیه ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان لبنان ایران روسیه فلسطین ترکیه طالبان افغانستان آنتونی بلینکن تونس جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به پاکستان حمله کرد

وزارت دفاع طالبان از هدف قرار دادن مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی خبر داد.   به گزارش ایسنا وزارت دفاع دولت سرپرست افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز پاکستان به ۲ نقطه در این کشور، مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی را هدف قرار داده است.   این وزارت‌خانه حمله پاکستان را یک اقدام «تجاوزکارانه» به خاک افغانستان خوانده و گفته است: «نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد».   طبق روایت کابل، جنگنده‌های پاکستان بامداد امروز به مناطقی در خوست و پکتیکا حمله کردند که در پی آن هشت نفر کشته شدند.   این حمله پس از آن به وقوع پیوست که روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام کرد، در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند.   شبکه طلوع‌نیوز نیز امروز و به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد «در پی درگیری نیروهای امارت اسلامی با نظامیان پاکستان در امتداد نقطه مرزی دیورند در ولسوالی پکتیا، سه نیروی پاکستانی زخمی شدند».   این منبع گفت طالبان به «پاسگاه‌های نظامیان پاکستانی در منطقه بورکی در آن سوی مرز حمله توپ‌خانه‌ای انجام داده‌اند».   «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان هم امروز خطاب به پاکستان گفته بود: «چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود».   مقام ارشد طالبان همچنین از دولت جدید پاکستان خواسته «تا روابط ۲ کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد». کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توقف درگیری‌ها بین افغانستان و پاکستان
  • طالبان به پاکستان حمله کرد
  • رایزنی سفیر ایران و رئیس پارلمان پاکستان درباره همکاری‌های مشترک
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • آمادگی پدافند هوایی کشور برای تامین امنیت آسمان کشور
  • غیورمردان پدافند هوایی با هوشیاری کامل، امنیت آسمان کشور را تأمین می‌کنند
  • آنتونوف: مداخله خارجی خلالی در انتخابات روسیه ایجاد نمی‌کند
  • نهاد آمریکایی: طالبان دلیل کمی برای پذیرفتن خواسته‌های غرب دارد