Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ یلوا یوهانسون کمیسیونر امور داخلی اتحادیه اروپا که یکشنبه یک روز پس از ورود ۲۸۷ پناهجو از بلاروس به خاک اتحادیه اروپا، به لیتوانی سفر کرده است، گفت: ما باید نشان دهیم که دسترسی آزاد به سرزمین اتحادیه اروپا وجود ندارد و لیتوانی، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شنگن باید از دسترسی غیرقانونی به این منطقه جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

           

شمار ورودی ها در روز یکشنبه به لیتوانی سه برابر مجموع شمار مهاجران ورودی به همین کشور در سراسر سال گذشته (۲۰۲۰) برآورد شده است. تاکنون در سال جاری سه هزار و ۸۳۲ مهاجر در خاک لیتوانی دستگیر شده اند که این رقم در سال سراسر سال گذشته تنها ۸۱ تن بوده است.

بیش از دو سوم مهاجران ورودی؛ شهروندان عراق هستند. شرکت های هواپیمایی عراق، در این ماه (ژوئیه)، پروازهای هفتگی از بغداد به مینسک پایتخت بلاروس را از ۲ پرواز به چهار پرواز افزایش داده و پرواز از بصره، اربیل و سلیمانیه را آغاز کرده اند.       

لیتوانی، دولت بلاروس را به سازماندهی گذر پناهجویان از مرز متهم کرده است.   

سازمان مرزبانی لیتوانی روز دوشنبه هشدار داد که ظرفیتش برای پذیرش مهاجران تازه به آخرین حد خود رسیده و از دولت خواستار انتقال مهاجران به مکان های دیگر شد. 

 اینگریدا سایمنایت نخست وزیر لیتوانی ابراز امیدواری کرد که کمیسیون اروپا بتواند، وضع به سرعت بحرانی شونده را مدیریت کند و از اتحادیه اروپا خواست با دولت عراق برای کاهش ظرفیت بالقوه جریان مهاجران مذاکره کند. 

یوهانسون نیز گفت که هیئتی را برای بررسی امکان تامین بودجه یک سامانه کارآی حفاظت مرزی شامل نظارت و حفاظت در برابر ورود مهاجران غیرقانونی به لیتوانی خواهد فرستاد و تا سال 2020 مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون یورو به این ماموریت اختصاص خواهد یافت.       

دولت لیتوانی خواستار ساخت موانع فیزیکی مانند دیوار در مرز با بلاروس است که هزینه آن بیش از ۱۰۰ میلیون یورو برآورد می شود.    

برچسب‌ها الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا مینسک عراق لیتوانی بلاروس كميسيون اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا مینسک الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا مینسک عراق لیتوانی بلاروس كميسيون اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد