Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@22:45:06 GMT

خبر بد برای مستاجران

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۳۹۳۳

خبر بد برای مستاجران

در ماه‌های اول امسال دولت همانند سال گذشته به فکر مستاجران در این ایام شیوع ویروس کرونا بود به طوری که در همان روز‌های ابتدایی مصوبه تمدید اجاره‌ها تا پایان سال را اعلام کرد و در ابتدای تابستان هم مصوبه افزایش ۲۵ درصدی اجاره در تهران را اعلام کرد که البته این مصوبه تنها به کلام ختم شد چرا که برای این مصوبه دولت هیچ ابزار کنترلی نداشت و بسیاری از مستاجران خبر از افزایش ۴۰ تا ۶۰ درصدی نرخ‌های اجاره می دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دولت مصوبه دیگری هم تحت عنوان پرداخت وام ودیعه مسکن تا سقف ۷۰ میلیون تومان را هم برای حمایت از مستاجران در دستور کار خود قرار داد که همین مصوبه باعث خوشحالی و ثبت نام بسیاری از متقاضیان شد

طولی نکشید که سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن بعد گذشت چند روز از دسترس خارج شد و هم اکنون بسیاری از متقاضیانی که ثبت نام کرده و مشمول دریافت این تسهیلات بودند هم با مشکل مواجه شدند.

خبری از وام ودیعه مسکن نیست

در همین رابطه وحدتی یکی از مستاجران که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بود، با بیان اینکه در اوایل تیرماه برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده ام، اما هنوز بعد از گذشت یک ماه هیچ خبری از تایید شدن و یا مشمول نبودن اعلام نمی‌شود، گفت: در تیرماه که به سایت طرح اقدام ملی مسکن مراجعه می‌کردم سایت در حال بررسی نشان می‌داد، اما در حال حاضر که به سایت مراجعه می‌کنم سایت از دسترس خارج شده و خطا می‌دهد.

او ادامه داد: من به امید این وام امسال با مالک توافق کردم که رهن را افزایش دهد، اما در حال حاضر که این مشکل ایجاد شده نمی‌دانم چه کار باید کنم متاسفانه نه قسمت پشتیبانی پاسخ می‌دهد و نه خود مسئولان اعلام می‌کنند که چه کار باید کنیم و یا به کجا مراجعه کنیم؟!

بسیاری از بانک‌ها تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند

خدایی یکی دیگر از مستاجران، با بیان اینکه فصل اجاره و جابه جایی تمام شده، اما هنوز خبری از پرداخت وام ودیعه مسکن نیست، گفت: نمی‌دانم باید به کجا برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنم البته هنوز بسیاری از بانک‌ها هم که این تسهیلات را پرداخت می‌کنند تکلیف خودشان را نمی دانند.

او بیان کرد: در سال گذشته برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بانک‌ها به زور با ۲ ضامن موافقت می‌کردند به طور قطع برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی کمتر از ۲ یا ۳ ضامن کاری انجام نمی‌دهند.

تکلیف متقاضیان در نیمه دوم سال چیست؟

براساس این گزارش با پیگیری‌هایی که انجام دادیم اعلام شد که این سایت به زودی و تا چند روز آینده درست می‌شود و در حال به روز رسانی است و متقاضیان نگران نباشند چرا که هنوز دو ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

یک منبع آگاه در وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ای برای تمدید مهلت ثبت نام برای متقاضیان وام ودیعه مسکن نداریم و هنوز تصمیمی برای متقاضیانی که در نیمه دوم سال قرارداد دارند نگرفته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: فردا

کلیدواژه: مستاجران وام ودیعه مسکن وام ودیعه مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف طرح مالیات بر سوداگری، گفت: طرح مالیات بر سوداگری کمک می‌کند فعالیت‌هایی که به سمت سوداگری می ‌روند و موجب اختلال در نظام اقتصاد واقعی کشور می‌شوند متوقف شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توقف فعالیت‌های سوداگری به معنای اقتصاد، تولید و اشتغال واقعی و همه موضوعاتی که در نظام اقتصادی به دنبال آن هستیم فعال می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به اینکه ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عملا بازار سوداگری تبدیل به بازار افزایش قیمت ها تبدیل شده که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آنها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی با اشاره به اینکه پیامد اجرای این طرح کاهش التهابات در قیمت چهار دارایی املاک، طلا، ارز و خودرو می‌شود زیرا تقاضا به این سمت می‌رود، ادامه داد: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می گیرد پس از تبدیل شدن این طرح به قانون مهار می شود اقتصاد که منجر به کاهش قیمت در این چهار قلم و مهمتر از همه رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی که تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند، می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون شامل افراد عادی نیست و شامل کسانی که عملیات اقتصادی را با هدف سوداگری دنبال می‌کنند می‌شود ، عنوان کرد: در بحث خودرو و املاک کلیه آنچه را که باید در شرایط کاملا مطلوب برای خانواده های حتی دارای توانمندی بالا باید لحاظ می‌کردیم که مشمول این قانون نشوند در نظر گرفته ایم، بنابراین با این رویکرد و نگاه فقط درصد بسیار جزئی از افرادی که در حوزه سوداگری عمل می‌کنند مشمول این طرح می‌شوند و اساسا به طبقات دیگر اصابتی نخواهد کرد.

وی گفت:البته باید زیرساخت‌ها فراهم شود و فرصت کافی را به افراد و گروه ها و مجموعه جامعه داده می شود که بتوانند خود را انطباق دهند و این کمک می‌کند ظرفیت را در بخش اقتصاد واقعی فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه نهایی شدن این طرح به فعال شدن بازار بورس نیز کمک کند، خاطرنشان کرد: هرچیزی که در حوزه فعالیت اقتصاد واقعی عمل کنیم بورس به عنوان نماد بازار اقتصاد واقعی، فعال می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • همه درخواست‌های وام‌های دانشجویی دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پرداخت شد
  • تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟