Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:42:36 GMT

اعزام کشتی نظامی آلمانی «بایرن» به دریای چین جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۳۹۷۶

اعزام کشتی نظامی آلمانی «بایرن» به دریای چین جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش تنش ها میان پکن و برلین، وزارت دفاع آلمان در اقدامی کم سابقه، از اعزام نخستین کشتی نظامی خود به آب های دریای چین جنوبی پس از چند دهه خبر داد.

بر اساس این گزارش، کشتی نظامی «بایرن» قرار است به ناوگان کشتی های جنگی غربی حاضر در این دریا بپیوندد؛ اقدامی که کشورهای غربی از آن به عنوان زنگ هشداری برای آنچه آنها بلند پروازی های منطقه ای چین می خوانند، یاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دولت آلمان اما هدف از اعزام این کشتی را لزوم حصول اطمینان از حفظ تجارت آزاد در این منطقه و محدود سازی فعالیت کشتی های ماهیگیری چین در اطراف تنگه تایوان اعلام کرده اند.

با اینحال، دولت آلمان تاکید کرده که برلین به هیچ عنوان مدعیات چین در خصوص مالکیت بر تمامی آب های منطقه ای در دریای چین جنوبی را نخواهد پذیرفت.

این در حالیست که چین، مهمترین شریک تجاری آلمان بوده و به گفته کارشناسان، این اقدام برلین منجر به ایجاد تضاد در منافع اقتصادی و سیاسی این کشور خواهد شد.

«آنه گرت کرامپ کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان امروز برای مشایعت کشتی نظامی بایرن که قرار است به استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام سفر کند، امروز به بندر «ویلهلم شاوِن» رفته است.

به گفته مقامات نظامی آلمان، ماموریت این کشتی نظامی هفت ماه به طول خواهد انجامید.

کد خبر 5271413

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان دریای چین جنوبی کشتی جنگی آنه گرت کرامپ کارن باوئر ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان لبنان ایران روسیه فلسطین ترکیه طالبان افغانستان آنتونی بلینکن تونس جمهوری آذربایجان کشتی نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات رایان گاسلینگ و امیلی بلانت با مانوئل نویر و هری کین در برلین + عکس

بازیگران مطرح هالیوودی با دو ستاره بایرن مونیخ ملاقات کردند.

طرفداری | ستارگان فیلم «The Fall Guy» در برلین با ستارگان بایرن مونیخ رو به رو شدند.

بایرن مونیخ روز گذشته در برلین به مصاف اونیون برلین رفت و با نتیجه 5-1 پیروز شد. حضور این تیم در برلین مصادف شد با اکران فیلم «The Fall Guy» در این شهر و در نتیجه رایان گاسلینگ و امیلی بلانت به همراه دیگر عوامل این فیلم در هتل محل اقامت بایرن مونیخ حضور داشتند. در نتیجه این اتفاق، ستارگان هالیوودی با هری کین و مانوئل نویر گفت و گویی داشتند و عکس هایی به یادگار گرفتند.

مانوئل نویر در کنار رایان گاسلینگ مانوئل نویر و هری کین در کنار امیلی بلانت

 

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • یک دلیل برای عدم موفقیت اونای امری با بایرن مونیخ
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • عکس| سورپرایز 2 بازیگر مشهور توسط بایرنی‌ها
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • ملاقات رایان گاسلینگ و امیلی بلانت با مانوئل نویر و هری کین در برلین + عکس
  • انصراف بایرن: زیدان از فهرست خارج شد