Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، حدود ۵۶۴ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری انجام شده است.     به گزارش پول نیوز «علیرضا محمدی کرجی‌ران» صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت چهارماهه بندر شهید رجایی در حوزه کانتینری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، در مجموع ۵۶۳ هزار و ۹۰۸ هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از این میزان عملیات تخلیه و بارگیری، ۲۶۸ هزار و ۹۵۸ هزار TEU در ترمینال شماره ۱ کانتینری این بندر و ۲۹۴ هزار و ۹۵۰ هزار TEU در ترمینال شماره دو به ثبت رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل، آمار‌ها رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهند.  

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۵۵۰ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی این بندر پهلودهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم شرایط متأثر از دلتا ویروس، و قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا، با تمهیدات اندیشیده شده و رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین استقرار و نظارت دستگاه‌های متولّی، فعالیت در تمام اسکله‌های بندر شهید رجایی بی وقفه و همچون گذشته به شکل ۲۴ ساعته ادامه دارد.

کرجی‌ران گفت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه ۶.۳ میلیون TEU، یکی از بنادر مهم منطقه به شمار می‌آید که با بهره‌برداری کامل از فاز سوم پایانه کانتینری که بخشی از آن در ۲۴ تیرماه سال جاری در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و همچنین اتمام دیگر بخش‌های این فاز به ظرفیت ۸.۵ میلیون TEU در سال دست خواهد یافت

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کشتی کشتیرانی کشتی تفریحی کشتیرانی جمهوری اسلامی بندر شهید رجایی هزار TEU

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی

تین نیوز رضا محمد علی بیگی* :

عدم دانش و مهارت کافی اکثر خدمه کلیدی شناورها از کم و کیف محتوای نقشه های پایپینگ یا لوله کشی و ابزار دقیق مرتبط با سیستم های مختلف کشتی و نیز نقشه های سازه یا ساختمان کشتی یا به طور خلاصه عدم توانمندی ایشان در خواندن و تحلیل نقشه های ذکر شده در کنار عدم دانش و مهارت شان در خواندن دستورالعمل ها و کتابچه های تعمیراتی سازندگان تجهیزات که به زبان انگلیسی می باشد، موجب شده تا نظام تعمیر و نگهداری ماشین آلات بر روی کشتی ها، با ضعف ها و ایرادات بزرگی همراه شود. و این یعنی ریسک های عملیاتی شناور از منظر نوع، کمیت و کیفیت افزایش یابد.

بی توجهی به محتوای این نقشه ها تا جایی پیش رفته که مسئولان کلیدی کشتی و کارکنان زیر مجموعه شان به ویژه در بخش موتورخانه، در نگهداری و حفاظت نظام مند و لازم از این نقشه ها و یا بهتر بگویم این اسناد مهم کشتی، چندان که باید دغدغه ای نداشته باشند !!

از طرفی متاسفانه اغلب بازرس های موسسه های رده بندی، بازرس های کنترل بندر و نیز ارزیابان خسارت هم در زمان انجام انواع بازرسی از کشتی ها به دلیل دانش و مهارت اندک شان در خواندن نقشه ها و کتابچه های فنی موجود روی کشتی، به این مهم توجه چندانی ندارند!! حتی اغلب دریانوردان در خواندن و تحلیل نقشه ایمنی و کنترل حریق کشتی دچار چالش های اساسی هستند در حالی که عدم تسلط نفرات کلیدی کشتی ها بر محتوای کتابچه تعادل کشتی، نقشه های پایپینگ و سازه کشتی یکی از دلایل اصلی غرق شد بسیاری از شناورهای غیرکنوانسیونی است.

این غفلت موجب می شود تا: ۱)- نگهداری و تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات کشتی علمی و اصولی انجام نپذیرد. ۲)- هزینه های نگهداری و تعمیرات در فاز بهره برداری افزایش یابد. ۳)- ریسک های فرایند تعمیرات به درستی شناسایی نشوند. ۴)- عیب یابی و ارائه راهکار برطرف نمودن عیوب در کوتاهترین زمان و با دقت بالا انجام نپذیرد. ۵)- در زمان داک یا تعمیرات زیرآبی شناور، شاهد افزایش ریسک، زمان‌ بر شدن تعمیرات، افزایش هزینه ها و کیفیت پایین کار انجام شده باشیم. 

و اما در راستای رفع این چالش یا نقص مهم چه باید کرد ؟ موسسه های آموزشی دارای مجوز از اداره دریایی کشورها یا تحت نظارت  دولت های صاحب پرچم و حتی دانشگاه های فعال در رشته های عرشه و مهندسی کشتی و نیز موسسه های رده بندی و اداره دریایی کشورها به منظور تقویت دانش و مهارت کارکنان، فراگیران و دانشجویان شان در بخش های زبان انگلیسی و نیز خواندن و تحلیل نقشه های پایپینگ، سازه و ایمنی و حریق، باید از مدرسین توانمند در این رشته ها بهره ببرند و در آزمون های پایان دوره (آزمون های کتبی و شفاهی)، دانش و مهارت فراگیران در این زمینه های مهم و کلیدی بطور جدی راستی آزمایی گردد و نیز پس از قبولی در آزمون و طی مدت اشتغال به کار، دانش و مهارت کارکنان در قالب برگزاری دوره های آموزشی در حین خدمت، به روز شود.

* مدرس و بازرس دریایی 

 

رضا محمدعلی‌بیگی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مقایسه توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل | تهران چه برتری نظامی نسبت به تل‌آویو دارد؟
  • ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟
  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی