Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@13:02:22 GMT

همه زنان ناراضی بودند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۴۴۲۵

همه زنان ناراضی بودند

به گزارش اتاق خبر، به نقل از آرمان ملی، بازیگر نقش «نسرین» در سریال «یاور» که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، در ابتدا درباره انتقاداتی که به این سریال به دلیل شباهت با سریال «ستایش» وارد بود، گفت: من سریال «ستایش» را ندیدم ولی مهمترین نقدی که به سریال ما وارد بود به‌خاطر متن بود و زن‌ستیزی که در آن وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقدی بود که شد و من هم با آن موافق هستم. من طرفداران بانوان و جزو مخالفان این نوع متن بودم. من حتی یک سکانس از سریال «ستایش» را ندیدم و نمی‌توانم درباره آن نظر بدهم. او همچنین در ادامه درباره ایرادات محتوایی وارده به متن این سریال در زمینه حضور زنان و انفعالی که دارند، توضیح داد: متاسفانه باید اقرار کنم بدون خواندن فیلمنامه قرارداد بستم و به گروه اعتماد کردم. درباره نقش پرسیدم و دیدم خانم خانواده است. ۵ یا ۶ خط برایم توضیح دادند و من گفتم قرارداد می‌بندم. گروه یک و دو داشتند فیلمبرداری می‌کردند که من اضافه شدم و همه نقش‌ها قراردادشان را بسته بودند. حالا نمی‌دانم به چه علتی هنوز بازیگر این نقش پیدا نشده بود. من گفتم فیلمنامه‌ها را برایم به خانه بفرستید. قرارداد بستم و رفتم خانه و شروع به خواندن کردم. خودم جزو مخالفان و منتقدان به‌شدت سخت نسبت به نوع نگاه آقای مطلبی به زنان هستم. فرشادجو تاکید کرد: من جزو منتقدان هستم و برخی سکانس‌ها بود که حتی دعوایم می‌شد و دلم می‌خواست با نویسنده کار صحبت کنم. فقط توانستم به امید آقای سلطانی نازنین که خیلی دوستشان دارم و به‌نظرم کارگردان صبور و بی‌نظیری هستند کوتاه بیایم و کار کنم. یاد سریال «پدرسالار» افتادم که دهه ۷۰ پخش می‌شد و من آن زمان دبیرستانی بودم. کمند امیرسلیمانی به‌عنوان عروس آمد و عصیان کرد و سیستم عوض شد. من را یاد آن سریال انداخت که چنین پدر سلطه‌گری داشت ولی آن برای ۳۰ سال پیش است. این بازیگر تصریح کرد: من با حرف‌های منتقد برنامه درباره کلیشه‌ای بودن و مردسالاربودن این سریال موافق هستم. به‌نظرم همه‌چیز را نباید گردن زمان انداخت. به‌هرحال نویسنده این را نوشته بوده است، چند قسمت آماده بوده است یعنی من ۲۴ قسمت را خواندم و آماده بود.
 همه خانم‌ها ناراحت بودند
وی در واکنش به بازیگر نقش مقابلش (محمد حاتمی) که در این گفت‌وگو، کمبود زمان را عامل ضعف سریال خوانده بود، اذعان کرد: خیلی برایم عجیب است که آقای حاتمی از کمبود زمان صحبت می‌کنند. به‌هرحال وقت بوده که رسیدگی شود چطور می‌شود یک زن در این نقش ظاهر شود!؟ زنی که طبق گفته خودشان لیسانس دارد. حالا بچه‌دار شده است. بعد کاملا منفعل است و باید گذشت کند و ببخشد و هرچه مادرشوهرش می‌گوید همان را گوش بدهد. خانم سعیدی هم ناراحت بودند، همه خانم‌ها در این کار ناراحت بودند. فرشادجو در ادامه توضیح داد: خیلی زیاد افرادی که در این کار مسن‌تر بودند متلکم وحده بودند. خانم سعیدی و آقای ارجمند خودشان هم ناراضی بودند از این قضیه که چقدر نصیحتش کنم. نسرین چه کرده بود که باید اینقدر نصیحت می‌شنید؟ حوصله‌اش را دارد؟ یک زن ۴۰ ساله که بچه‌های ۲۰ ساله دارد. می‌خواهد داماددار شود و حالا باید بنشیند نصیحت مادرشوهرش را بشنود. فکر نمی‌کنم حتی در روستاها و شهرستان‌های ما این اتفاق بیفتد. وی درباره متلکم‌وحده‌بودن کاراکترهای مادر و پدر یادآور شد: واقعا ما یکجاهایی بعد از ۷ صفحه جمله سر ناهار و شام، فقط می‌گفتیم بله آقاجون «چشم»؛ آقاجون! نمی‌دانم روی چه حسابی این متن نوشته شده بود. هربار هم خواستم با آقای نویسنده صحبت کنم به‌خاطر کرونا پشت یک دیوارهایی بودند و هیچوقت تشریف نیاوردند. تا روز سوم چهارم پخش که آمدند و گفتند خسته نباشید. خیلی خوب بود. همین! این بازیگر بیان کرد: سکانسی بود که من با مادرشوهرم نشسته‌ام تا به‌روز شوم و شوهرم من را بپسندد و نادم و پشیمان باشد! ما در این صحنه ژورنال نگاه می‌کردیم و من به کارگردان گفتم آقای سلطانی چه کسی الان ژورنال نگاه می‌کند! مجله خیاطی کسی نگاه نمی‌کند! الان اپلیکیشن‌ها هست و به آن نگاه می‌کنید. ژورنال برای این دوره نیست. این سریال را آقای مطلبی دهه هفتاد نوشته است؟ من هنوز هم نمی‌دانم. شاید طرح برای قبل بوده است و بعدا تصویب شده است. بازیگر نقش نسرین در سریال «یاور» گفت: به‌نظرم باید نویسنده‌های جوان برای نوشتن بیایند و از متن‌های آنها استفاده شود. یک نگاه درست‌تری و به‌روزتری نسبت به زنان داشته باشند. اگر آقای مطلبی کار دیگری بنویسند نخوانده بازی نمی‌کنم. نویسنده جوان و پراز انرژی بیاید. نگاه درست‌تر و واقع‌بینانه‌تر و منطقی‌تری داشته باشد، این توقع زیادی نیست.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: برنامه سریالیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت بوده و در مقابل این نگاه، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی استان که با حضور مسئولان، رابطان، مربیان و فعالان خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی هست که با تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت‌آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده هستند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش زنان در جوامع غربی افزود: در نگاه مقابل زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت، امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضتخطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آن‌ها، جامعه را رهبری می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در غزه نیز قدرت رهبری جامعه را به واسطه زنان می‌بینیم، آنان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند اما مردانه ایستاده و دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی یادآور شد: در کشور پروژه‌های بزرگ و کوچک با میلیاردها تومان اعتبار در حال اجرا است اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کارهای فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی آلایش و همه فهم دارا است.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا بین ما فاصله بیندازند، وحدت شیعه و سنی رمز دیروز و موفقیت کشور و امت اسلامی هست، نباید نگاه ما دوگانه و قومیتی باشد، خدا تفاوت‌ها را برای تفاهم قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به فعالان خانه‌های دین و زندگی گفت: شما نقطه اتصال وحدت هستید، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است، باید هوشیار بود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: نگاه ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه توانمند سازی، پشتیبانی از این خانه‌های دین و زندگی است، در شورای اجتماعی کشور و هر جا که توانسته‌ایم و بتوانیم دفاع از فعالیت‌های شما را انجام و قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را اطلاع رسانی خواهم کرد، شبکه توزیع در سطح کشور به مثل مجموعه کتاب شهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند که می‌توان برای عرضه تولیدات بانوان در خانه‌های دین و زندگی از ظرفیت آن‌ها بهره‌گیری کرد.

کد خبر 746966

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • (تصاویر) نگاه رسانه‌های خارجی به ایران؛ از عید نوروز تا شادی حمله به اسرائیل
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • نگاه‌ها به بازی لغو شده: همه لیگ تکرار می‌خواهند!
  • بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی با نگاه به «آسمان غرب»
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • این استادیوم به درد ما نمی خورد!
  • شیر مادر به توله‌های کوچک بالا رفتن از درخت را آموزش داد + فیلم