Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:15:05 GMT

۱۶۷۷ غیرنظامی افغان در نیمه نخست سال جاری کشته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۴۴۶۴

۱۶۷۷ غیرنظامی افغان در نیمه نخست سال جاری کشته شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان امروز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که در نیمه‌ نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، یک هزار و ۶۷۷ غیرنظامی افغان در نتیجه خشونت‌ها و درگیری‌های مختلف جان باخته‌ اند و ۳ هزار و ۶۴۴ تَن دیگر نیز زخمی شده اند.

در گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان همچنین آمده است که در نتیجه حدود هزار و ۶۰۰ حادثه خشونت‌بار، ۱۵۴ زن و ۳۷۳ کودک کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۳۵۰ زن و ۱۰۸۳ کودک نیز زخمی شده اند.

طبق گزارش مذکور، از مجموع تلفات غیرنظامیان در سال جاری، ۵۶ درصد توسط گروه طالبان، ۲۲ درصد عاملان نامعلوم، ۱۵ درصد توسط نیروهای دولتی و ۷ درصد نیز توسط گروه تروریستی داعش جان باخته‌اند.

این در حالیست که در گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان به جنایت های منشعب از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی در این کشور هیچگونه اشاره ای نشده است.

کد خبر 5271352

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان حقوق بشر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان ایران لبنان روسیه ترکیه فلسطین طالبان افغانستان جمهوری آذربایجان ارمنستان تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و ۳۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت:‌ از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل ۲۴۹ امدادگر کشته شده‌اند که در میان آنها، ۱۸۱ کارمند سازمان ملل متحد بوده‌اند. (رژیم) اسرائیل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه‌نگارانی که در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند وحشت زده‌ایم؛ حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از ۶ ماه کشته شدند. این میزان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: ما همچنین نگران قانون جدیدی هستیم که به (رژیم) اسرائیل اختیار می‌دهد تا از فعالیت شبکه‌های رسانه‌ای خارجی جلوگیری کند. این قانون، همراه با عدم دسترسی به فعالیت رسانه‌ها در غزه، مایه نگرانی است.

بورل ادامه داد: ما باید یک بار دیگر تکرار کنیم که (رژیم) اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • گرما اروپایی‌ها را کشته است