Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می دهد که افراد واکسینه شده به اندازه افراد دیگر می توانند در انتقال ویروس کرونا نقش داشته باشند.

به گزارش برنا؛ بنا به داده های جدید که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده منتشر شده است تعداد ویروس در بینی افراد واکسینه شده می تواند به اندازه افرادی باشد که واکسن نزده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب افرادی که به طور کامل در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» واکسینه شده اند به اندازه دیگران می توانند ناقل ویروس باشند.

نتیجه بررسی های جدید در یکی از گزارش های هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا منتشر شده است. داده های جدید با تصمیم جدید این مرکز که از افراد واکسینه شده می خواهد در محیط های بسته یا پرخطر از ماسک استفاده کنند همخوانی دارد.

از سوی دیگر گزارشی جدید از بررسی های دانشمندان درباره تاثیر واکسیناسون بر شیوع ویروس کرونا نیز در نشریه آنلاین «گزارش های علمی» وابسته به مجله «نیچر» منتشر شده است. به گفته پژوهشگرانی که در این تحقیق شرکت داشتند واکسیناسیون به تنهایی مانع از ظهور گونه های جدید ویروس کرونا نخواهد شد.

دانشمندان به همین دلیل توصیه کرده اند که افراد واکسینه شده به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های رایج برای فاصله گذاری اجتماعی ادامه دهند.

سایمون رلا، یکی از محققانی که در این پژوهش علمی شرکت داشته است، گفت: «هنگامی که بیشتر مردم واکسینه شده اند گونه ای از ویروس که در برابر واکسن مقاوم است بر گونه اولیه غلبه می کند.»

وی ادامه داد: «این امر به این معناست که گونه ای از ویروس که در برابر واکسن مقاوم است هنگامی که بیشتر افراد واکسینه شده اند سریعتر در میان جمعیت پخش می شود.»

داده های جدید به طور بالقوه می تواند فرضیه ها درباره نحوه شیوع بیماری «کووید ۱۹» را زیر سوال ببرد زیرا پیش از این تصور می شد که افراد واکسینه شده حتی در صورت ابتلا به ویروس کرونا تنها تعداد اندکی ویروس در بینی خود خواهند داشت و به این ترتیب احتمال اینکه ناقل آن باشند اندک خواهد بود. این در حالی است که داده های جدید نشان می دهد که گونه دلتا در این زمینه به کلی متفاوت است.

نتایجی که در گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا منتشر شده است نشان می دهد که گونه دلتا منجر به بروز نوعی از عفونت در بدن می شود که از سرماخوردگی معمولی، آنفلوانزا، آبله و ویروس ابولا واگیردارتر است. به این ترتیب سطح واگیردار بودن گونه دلتا تنها با بیماری آبله مرغان برابری می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده ویروس ماسک واکسیناسیون سرماخوردگی کرونا افراد واکسینه شده داده های جدید منتشر شده ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا