Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اجرای گروه موسیقی نوجوانان نی لبک از شهر ایلام از بخش‌ها و برنامه های اصلی اجرا شده  روز هفتم این جشنواره بود که در بستر فضای مجازی و با انتشار آثار ضبط شده در حال برگزاری است.

گروه ۱۳ نفره‌ نوجوانان نی لبک به سرپرستی شادی نوروزی، در اولین اجرای خود تصنیف "باد صبا" آهنگ از حسام السلطنه مراد با تنظیم مجید درخشانی و شعری از ملک الشعرا بهار را ارایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دومین قطعه‌ اجرا شده توسط این گروه، تصنیف "برگ خزان" ساخته زنده یاد پرویز یاحقی با شعری از بیژن ترقی بود.  

مانیا مرادخانی، نوید قبادی، حسین مرادی، یزدان مرادی، کیانا شبدار، یاسمین حیدری، آیدا خورشیدی، علی خلعتی، سها سلیمان نژاد، نازنین کاظمی، کیانا معتمدی، می‌گل مرادخانی و حریر سلیمانی اعضای گروه نوجوانان نی لبک را تشکیل داده بودند.  

همچنین در روز هفتم، تکنوازی گیتار فلامنکو توسط احمد یعقوبی نژاد و تکنوازی پیانو توسط آریستا نظری اجرا و ارائه شد.  

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام با محورهای موسیقی دستگاهی ایران (گروه‌نوازی، تک‌نوازی)، موسیقی بومی و محلی استان ایلام (گروه‌نوازی، تک‌نوازی)، موسیقی کلاسیک جهانی (تک‌نوازی) و در بخش‌های گروه‌نوازی (رقابتی)، آفرینش خلاقانه در تک‌نوازی (غیر رقابتی) و اجرا و تجلیل از پیشکسوتان (جنبی)   که از روز دوشنبه هفته گذشته ۴ مردادماه آغاز شده است به مدت ۹ روز تا سه شنبه ۱۴ مردادماه ادامه دارد.

متاثر از شرایط کرونایی و با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره موسیقی استان، اجراهای این  جشنواره صورت  آنلاین  ارائه می‌شوند و بر همین اساس، صفحات مجازی انجمن موسیقی ایلام و  جشنواره موسیقی ایلام به عنوان بسترهای پخش مجازی این جشنواره معرفی شده‌اند.

موسیقی از هنرهای پرطرفدار در استان ایلام محسوب می شود.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی نواحی استان ایلام جشنواره موسيقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی استان ایلام جشنواره موسيقی جشنواره موسیقی نواحی استان ایلام جشنواره موسيقی جشنواره موسیقی استان ایلام تک نوازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت

هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در تالار مرکزی رشت خاتمه یافت. 

سردار علی مقواساز، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور در این مراسم با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار بسیجی در شبکه بزرگ فرهنگی بسیج فعالیت دارند، گفت: در این جشنواره نیز شاهد خلاقیت بسیجیان به ویژه نوجوان در محور‌های مختلف بودیم.

او افزود: یکی از مزیت‌های این دوره، گستردگی این جشنواره در همه جغرافیای کشور بود و از همه اقصی نقاط ایران آثار به هفتمین جشنواره مدرسه عشق ارسال شد.

معاون بسیج مستضعفین تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ هزار اثر به این جشنواره ارسال شد، این تعداد اثر با هیچ جشنواره‌ای قابل قیاس نیست که البته شبکه بزرگ فرهنگی بسیج پتانسیل بیشتری نیز دارد و به طور حتم طی سال‌های آتی شاهد افزایش تعداد اثر به این جشنواره خواهیم بود.

به گفته سردار مقواساز، ۲۹ هزار اثر از ابتکارات پایگاه‌های بسیج به این دوره از جشنواره مدرسه عشق ارسال شده است و همه آثار ارسال شده به این جشنواره قابل دسترسی برای عموم مردم است. 

مدرسه عشق رکورددار آثار ارسالی در جشنواره‌ها است

سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد، این تعداد رکورددار آثار در جشنواره‌ها در سطح کشور به شمار می‌رود.

او افزود: یکی از مزیت‌های هفتمین جشنواره مدرسه عشق این است که همه افرادی که در دبیرخانه و کار‌های اجرایی آن حضور داشتند، از جوانان دهه هشتادی هستند که در عین جوانی از تجربه خوبی نیز برخوردارند و برنامه‌ریزی بسیار مناسبی برای این جشنواره داشتند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان از اهداف اصلی هفتمین جشنواره مدرسه عشق بود که می‌توان با اعتقاد به این اصول از مشکلات عبور کرد.

منبع: ایرنا

۷۵ هزار اثر به هفتمین جشنواره مدرسه عشق ارسال شد و ۲ هزار و ۹۰۰ اثر در ۲ سطح بررسی و به مرحله کشوری راه یافت که از این میان ۳۵۰ اثر به مرحله نهایی راه یافته است.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق عصر امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، معاون فرهنگی سازمان بسیج، فرمانده سپاه قدس گیلان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، استاندار و جمعی کثیری از آحاد مردم در تالار مرکزی رشت برگزار و از ۵۰ اثر منتخب این جشنواره تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد نوازندگان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند!
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی سال قبل اعلام شد
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود