Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشستی با خبرنگاران استان که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ نفر دیگر از هنرمندان استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

اوبا اشاره به اینکه تعداد هنرمندان برخودار از بیمه تامین اجتماعی در استان به یک هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر آن طی چهار سال اخیر به همت این اداره‌کل و حمایت صندوق اعتباری هنر از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: صندوق اعتباری هنر در طول چهارسال اخیر نسبت به بیمه هنرمندان و همچنین صدور هنرکارت اهتمام ویژه‌ای به هنرمندان همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه در سراسر استان داشته است.

او با بیان اینکه این افراد در حوزه هنر‌های تجسمی، سینمایی، موسیقی، نمایش و ادبی بیمه شده‌اند، تاکید کرد: در ایام شیوع کرونا بیشترین آسیب و ضرر متوجه کسب وکار‌های فرهنگی و هنری شد به همین دلیل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و به تبع آن صندوق اعتباری هنر به جد درصدد جبران بخشی از این خسارت‌ها است.

رستمی صدور هنرکارت و اهدای ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به یک هزار و ۴۵۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر در راستای حمایت از این قشر به دلیل آسیب ناشی از کرونا خواند و گفت: بخشودگی سهم بیمه هنرمندان در بهار سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز در راستای همین جبران خسارت‌‎های ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی کسب وکار‌های فرهنگی وهنری بوده است.

او یادآور شد: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان که با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور و ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان تشکیل شده است؛ وظیفه امور بیمه‌ای این صنف را بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان داشتن بیمه تامین اجتماعی را موجب ایجاد امنیت شغلی و دلگرمی اهالی فرهنگ و هنر دانست و افزود: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

رستمی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا آخر سال هنرمندان بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گیرند، اضافه کرد: نویسندگان و هنرمندان کردستان به عنوان سرمایه اجتماعی با وجود شیوع کرونا نسبت به تولید آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای نقش موثری در پیشگیری و اطلاع رسانی این معضل جهانی داشته اند.

او اظهار داشت: هنرمندانی که فاقد بیمه هستند و دارای شرایط لازم و آثار ملموس فرهنگی وهنری هستند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به نمایندگی صندوق اعتباری هنر واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه تامین اجتماعی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان

ایسنا/لرستان منتخب دورود در مجلس دوازدهم بر جهش در تولیدات فرهنگی و هنری هنرمندان تاکید کرد و گفت: ما در این راه در کنار هنرمندان خواهیم بود.

ابراهیم لک علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان دورود، ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی این ضیافت گفت: هنر روح‌بخش و پیش‌رونده است و هنرمندان می‌توانند در این عرصه میدان‌داری کنند.

منتخب مردم دورود در مجلس دوازدهم با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" اظهار کرد: این جهش می‌تواند در تولیدات فرهنگی و هنری نیز اتفاق بیفتد و باید هنرمندان آن را رقم بزنند و ما نیز در این راه در کنار هنرمندان خواهیم بود.

وی به بازدید خود با همراهی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان از طرح کتابخانه درجه یک دورود اشاره کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این طرح در دولت سیزدهم پایگاه بزرگ فرهنگی برای مردم شریف شهرستان که مطالبه به حق مردم است، محقق شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد