Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «فنگ بیائو» سفیر چین در دمشق تأکید کرد که روابط چین و سوریه در مرحله جدید، شاهد توسعه بیشتر خواهد بود.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از بیائو گزارش داد، سوریه از نخستین کشورهای عربی بود که با چین، روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پکن نیز، از تلاشهای سوریه برای «حفاظت از حاکمیت ملی و حفظ اراضی» آن حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیا اینکه روابط سوریه و چین، مانند یک دوست وفادار است، گفت که سوریه همچنان یکی از مهمترین شرکای اقتصادی و تجاری چین در منطقه خاوری میانه است و پیش از جنگ علیه سوریه، پکن بزرگترین صادرکننده به این کشور بود.

بیائو تأکید کرد که با وجود تحریمهای آمریکا و کشورهای غربی، چین، مهمترین شریک تجاری سوریه است و به این کشور کمک می‌کند.

سفیر چین با اشاره به کمک دو میلیارد و 40 میلیون یوانی این کشور به سوریه، تصریح کرد، پکن به دمشق کمکهای پزشکی مانند 300 هزار دز واکسن کرونا ارائه کرده است.

وی درباره سفر «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به سوریه هم گفت که دیدار وی با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه، «دوستانه و عمیق» بوده است.

بیائو درباره پیامهای این سفر تصریح کرد، پیام سفر این بود که چین از دولت و ملت سوریه برای حفظ حاکمیت، استقلال و کرامت ملی حمایت کرده و مداخلات خارجی و سیاست اعمال زور را رد می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرآنلاین «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898927

دیگر خبرها

  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود