Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان بر لزوم تعریف پروژه‌های پژوهشی برای بنگاه‌های بزرگ اقتصادی خوزستان و الزام این بنگاه‌ها به حرکت در مسیر پژوهش‌ها تاکید کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری خوزستان که امروز (۱۱ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات عریض و طویلی وجود دارد که اعتبار دارد و می‌توان تخصص‌های داخلی را در آن مرکز وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نه تنها سازمان جهاد کشاورزی بلکه هر دستگاهی می‌تواند این کار را انجام دهد. مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، خود یک مجموعه خیلی بزرگ است و امکانات بسیار خوبی دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کارگروه‌ها آمدند و ۱۶۹ عنوان را بررسی کردند که از این تعداد ۲۴ عنوان استخراج شد. تا این جای کار این عناوین، ملاک باشند اما از این ۲۴ عنوان نیز اولویت‌ها در کمیته‌ها بررسی شوند و از بین این ۲۴ عنوان، آن‌هایی که عمومی‌تر هستند و ضرورت و نیاز بیشتری برای استان دارند، در اولویت قرار گیرند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در استان‌های دیگر معمولا در زمستان این مساله بررسی می‌شد و تا اوایل فروردین‌ماه به اتمام می‌رسید و واقعا پول هدر می‌رفت اما اگر از شهریورماه این اولویت‌بندی آغاز شود، هفت ماه فرصت داریم که یک کار تحقیقاتی با توجه به داده‌ها و تجارب قبلی انجام شود و  در هفت تا هشت ماه یک پروژه آماده شود.

وی بیان کرد: در سال ۹۴ یا ۹۵، بودجه بسیار کلانی برای مبارزه با آفات و بودجه کلانی برای مطالعات آفات اختصاص داده شده بود و حتما تحقیقات زیادی نیز انجام شد. در دو جلسه قبل بحث بود که مسائل چالشی استان خوزستان در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری وارد شوند. پس از آن بخشنامه شد و به ارائه ۱۶۹ پروژه منجر شد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: گروه علمی، این پروژه‌ها را با حضور ۲۰ عضو هیات علمی بررسی کرد و در نهایت به ۲۴ عنوان پروژه رسیدند. فعلا به این عدد رسیده‌ایم و اعتبار ما ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  است که عدد بالایی نیست. از این ۲۴ پروژه، باید تعدادی را متناسب با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی که داریم، انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه پژوهش کارخانجات، کارگاه‌ها و سیستم‌های اقتصادی به منافع آن‌ها برمی‌گردد، ادامه داد: به عنوان مثال پژوهش بخش فولاد ممکن است درباره این باشد که چگونه می‌توانند با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری را داشته باشند؟ یا در کشاورزی با کمترین مقدار آب، بیشترین بازدهی را داشته باشیم یا  بررسی اثر زهاب‌ها بر آب شرب.

استاندار خوزستان گفت: هزینه این پژوهش‌ها را باید بخش مربوطه پرداخت کند. این موضوع را تصویب می‌کنیم و آن‌ها را الزام می‌کنیم که پژوهش را با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و طرح و تصویب در این کارگروه، انجام دهند. اگر در این مسیر پیش برویم، می‌توانیم به راه حل مناسبی برای مسائل استان خوزستان برسیم.

وی خطاب به اعضای کارگروه پژوهش استان خوزستان تصریح کرد: ما در اولویت اول حافظ منافع مردم هستیم؛ عوارض شیمیایی، زهاب‌ها و... به مردم می‌رسد و ما حافظ منافع استان و مردم هستیم. اگر موافق باشید در خصوص پروژه‌هایی که به مجموعه اقتصادی و تولیدی استان بازمی‌گردد و از منابع عمومی استفاده می‌کنند و یا زیان و ضرر آن‌ها به عموم مردم می‌رسد، پژوهش‌های علمی این مجموعه‌ها در شورای پژوهش تصویب شود و طرح را به پژوهشگران بدهند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در خصوص آلایندگی آب شرب، آب دام و آب کشاورزی و خاک باید خود دستگاه‌های مربوطه هزینه را بدهند. عناوین پژوهش‌ها را سازمان محیط زیست، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی دربیاورند و این عناوین را اینجا تصویب و الزام می‌کنیم که کار باید انجام و هزینه پرداخت شود.

وی افزود: بنابراین کار ما در تدوین و اجرای پژوهش‌ها به سه قسمت تقسیم می‌شود؛ اول پژوهش‌های عمومی متناسب با بودجه‌ای که وجود دارد، دوم شرح وظایف دستگاه‌ها مانند مراکز علمی و پژوهشی که خودشان بودجه دارند و سوم پژوهش‌هایی که مربوط به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است و مصارف آن‌ها بالا است و منابع استان را به خود تخصیص می‌دهند و عوارض بالایی دارند.

استاندار خوزستان بیان کرد: هم در عوارض و هم در مصارف بالا، موضوعات پژوهشی را با هزینه خود بنگاه‌های بزرگ اقتصادی انجام خواهیم داد و عناوین را در این کارگروه به تصویب می‌رسانیم و بعد از انجام پژوهش، آن‌ها را ملزم می‌کنیم که بر اساس آن حرکت کنند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان پژوهش بنگاه های اقتصادی استاندار خوزستان بنگاه های بزرگ اقتصادی استاندار خوزستان بنگاه ها پژوهش ها ۲۴ عنوان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان