Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه که نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان هم است، روز دوشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: هیچ گونه دلیلی وجود ندارد که نشان دهد ایران در حمله به تانکر نفتکش مرسر استریت شرکت داشته است.  

وی افزود: در حالی که کشورهای غربی ایران را به شرکت در این حادثه متهم کرده اند، هیچ گونه مدرکی برای اثبات ادعای خود مطرح نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: ما هیچ دلیلی برای متهم کردن ایران در این حادثه نمی بینیم زیرا شواهد در این مورد در دست نداریم. زمانی که شواهد بدست آمد دیدگاه خود را در ان مورد اعلام می کنیم.  

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: تهران هیچ درخواستی از مسکو برای کمک به روشن شدن اوضاع پیرامون حادثه کشتی مرسر استریت نکرده است.

وی ادامه داد: تاکنون طرف ایرانی چنین درخواستی نکرده است، آنها حتی فرصت برای این کار نداشتند زیرا وضعیت پیرامون حادثه در دو روز اخیر حاد شده است.  

به گزارش رسانه ها، روز پنجشنبه هفته گذشته تانکر نفتکش مرسر استریت در ابهای بین المللی عمان مورد حمله هوایی قرار گرفت.  

بر اساس برخی گزارش ها،  یک نگهبان شهروند انگلیس و یک شهروند رومانی که ناخدای این شناور بوده، در حمله پهپادی به بخش مسکونی این نفتکش جان خود را از دست داده اند.   

این کشتی که در مالکیت ژاپن قرار دارد، در اختیار یک شرکت مستقر در انگلیس متعلق به ایال اوفر تاجر اسرائیلی بوده است.    

اقدام شتابزده دولت انگلیس در واکنش به حمله به نفتکش اسرائیلی و متهم کردن جمهوری اسلامی در این حادثه به تاسی از مواضع بی‌اساس رژیم صهیونیستی، اقدامی نسنجیده است که در آستانه روی کار آمدن دولت جدید در ایران، نمی تواند تاثیری مطلوب بر روابط ۲ کشور داشته باشد.

تارنمای خبری آمریکایی آکسیوس نیز گزارش داد که دیپلمات‌های انگلیسی و اسرائیلی در نظر دارند تا در گام بعدی برای رسیدگی به این حادثه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد را تشکیل دهند.  

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز می باشد را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1105447 برچسب‌ها روسیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی آنروا اعلام کرد که هدف از هجمه علیه آنروا موضوع عدم بی‌طرفی این آژانس نیست بلکه هدف از آن حذف مساله آوارگی و پناهندگی فلسطینیان است.

لازارینی گفت: ۱۸۰ ساختمان از ساختمان‌های آنروا در نوار غزه ویران شده که در این بین ۱۶۰ ساختمان به صورت کامل ویران شده‌اند.

وی افزود: من از توصیه‌های موجود در گزارش کمیته تحقیقات مستقل استقبال کردم. ما به پیاده‌نمودن توصیه‌های گزارش گروه تحقیقات مستقل درباره آژانس پایبند هستیم.

لازارینی ادامه داد: اجرای برخی از این توصیه‌ها را که در گزارش گروه مستقل آمده فوراً شروع می‌کنیم و به اجرای همه آن‌ها متعهد هستیم.

کمسیر کل آژانس آنروا افزود: بدون حمایت کشورهای عضو قادر نخواهیم بود برخی از این توصیه‌های ذکرشده در گزارش گروه تحقیقات مستقل را اجرا کنیم.

وی افزود: اسرائیل دلیلی برای مشارکت کارکنان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرده است. ممانعت از ورود کمیسر آژانس به نوار غزه موضوعی بی سابقه است.

کد خبر 6087022

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • ویدیوی تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعاهای خود درباره آنروا ندارد
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟