Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مشترک با جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات، اظهار داشت: حضور برخی افراد در بوستان‌ها برای سگ‌گردانی و منکرات دیگر است که باعث آزار خانواده‌ها می‌شود که مقابله با آن‌ها مستلزم برنامه‌ریزی اساسی و حضور جدی شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مردم انگیزه دارند و برای مشارکت و مقابله با منکرات پیرامون خود مراجعه می‌کنند و به دنبال راهنمایی و راهکار هستند؛ لذا بایستی در کارگروهی تخصصی برنامه‌ریزی جدی بپردازیم و به مردم ابلاغ کنیم تا با کمک آن‌ها در مسیر سالم‌سازی بوستان‌ها گام‌های موثر، موفق و اساسی برداریم.

امام جمعه لواسان ادامه داد: بسیاری از افرادی که به سگ‌گردانی مشغول هستند، درباره آسیب‌های آن ناآگاهند لذا ما وظیفه داریم تا آن‌ها را توجیه کنیم. مراسمات محرم فرصت مناسبی است تا قبح این ناهنجاری که عمدی پشت آن است، جا اندازیم.

لواسانی تاکید کرد: روحانیت نیز باید در این زمینه فعالیت جدی داشته باشد و با مردم همراه باشد. به طور مثال نسبت به برگزاری نماز‌های جماعت در فضا‌های مناسب بوستان‌ها اقدام شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات بیان داشت: ایجاد پارک مخصوص بانوان در شهرستان کار خوبی‌ست که باید بوستان مناسبی برای این کار شناسایی و پس از بررسی تخصصی برای اجرا و بهره‌برداری از آن اقدام شود.

وی یادآور شد: ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور مساجد در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم به طور جدی برنامه‌ریزی داشته باشند.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: گرفتاری‌های ما ناشی از بی‌عملی و همچنین آن است که عمل ما شدیداً متفرق است. چرا همگی یکدست نمی‌شویم؟ بایستی ائمه جماعات، مساجد، بسیج، نیروی انتظامی و همه نیرو‌ها با محوریت مشارکت مردم به مقابله فعالانه با چالش‌ها برویم.

لواسانی ادامه داد: امیرالمومنین سلام الله علیه اصحاب را توبیخ می‌کنند که شما در حق خود متفرق هستید در حالی که دشمن در باطل خود وحدت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما آسیب‌ها و چالش‌ها را شناخته‌ایم، اما مسأله اصلی آن است، بیش از آن‌که فعال باشیم، منفعل هستیم. همگی باید در مسأله چالش آسیب‌های اجتماعی عوامل، راهبرد‌ها و راهکار‌های عملی را شناسایی کنیم و آنگاه عمل کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیرانات با اشاره به آیه قرآن بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی است. بدانیم که فریضه الهی آمر به معروف و نهی از منکر هزینه و سختی دارد. اما اگر آن را ترک کنیم مثل برخی از امور اشرار بر ما حاکم می‌شوند که الان الگو‌های تظاهر به بی‌حجابی و سگ‌گردانی نشان از برنامه‌های بیرونی و جنگ شناختی است که تصویری برخی از مردم را عوض کرده است.

لواسانی تاکید کرد: اولاً نباید آسیب‌های اجتماعی را به رسمیت بشناسیم بلکه باید بدانیم منکر و ناهنجاری هستند و باید برای رفع آن‌ها فکر اساسی کنیم و فعالانه هم وارد عمل شویم؛ برخورد با آسیب‌های اجتماعی علاوا بر آن‌که ابعاد ایجابی و فرهنگی دارد، دارای ابعاد سلبی و برخورد‌های قانونی بدون مسامحه و غیرمقطعی نیز است.

فرماندار شمیرانات نیز در این جلسه بیان داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی پس از کار کارشناسی به منظور تبیین فرهنگ ملی مذهبی و انتقال آن به نسل نوجوان و جوان تصویب می‌شوند و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف به اجرای دقیق این مصوبات هستند.

"سید مهدی ساداتی" ابراز داشت: فریضه نماز جمعه تریبون رسمی حاکمیت اسلامی و سنگر عظیم وحدت ملی و تحکیم انسجام امت اسلامی و پربار شدن سنگر حراست از آرمان‌های انسانی و دفاع از مظلومان است.

وی افزود: ائمه جمعه سخنگویان و پرچم‌داران دفاع از حاکمیت اسلامی هستند که با کلام شیوا و رسای خود آرمان‌ها و اصول اعتقادی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گوش آحاد مردم رسانده و پایه‌های وحدت ملی و ولایتمداری را مستحکم‌تر از قبل می‌کنند.

امام جمعه رودبار قصران نیز با تاکید بر اهمیت نماز وحدت‌آفرین جمعه اظهار داشت: امروز نماز جمعه جبهه خط مقدم با جنگ نرم دشمن است و خوش درخشید.
حجت الاسلام "سید مجتبی حسنی" با بیان اینکه مسئولان باید به فریضه نماز جمعه توجه داشته باشند، خطاب به آنان افزود: علاوه بر آن‌که وظیفه دینی شماست وظیفه سازمانی شماست؛ شما سر سفره انقلاب نشسته‌اید و نماز جمعه، نماز حکومت اسلامی است؛ لذا دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید در خط مقدم حضور یابند؛ زشت است هفته به هفته بگذره و مسئولان توجه نداشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جماران نیز در این جلسه اظهار داشت: معضلات اصلی احصا شده در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، توزیع مواد مخدر، مصرق و توزیع مشروبات الکلی، حضور اراذل و اوباش، توزیع و مصرف قلیان و مبحث مهمی که به مقوله فرهنگی تبدیل شده، بحث سگ‌گردانی است.

سرهنگ "سهیل گرشاسبی" تاکید کرد: فعالیت در زمینه مقابله با سگ‌گردانی در معابر عمومی نیازمند اقدامات سلبی و ایجابی است. نصب بنر و تابلو ممنوعیت ورود سگ در بوستان‌ها، توزیع بروشور‌هایی با محوریت آسیب‌های که به حیوانات (حیوان‌آزاری) و خانواده‌ها می‌رسد از اقدامات ایجابی، و جمع‌آوری و سالم‌سازی بوستان‌ها از اقدامات سلبی مورد توجه خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمیرانات نیز با اشاره به این‌که در آستانه ماه محرم قرار داریم، اعلام کرد: ۱۳ مرداد ساعت ۶ بعدازظهر گردهمایی در مسجد پیامبر اعظم با سخنرانی دکتر رفیعی با محوریت شیوه‌های نوین تبلیغ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام "علی‌اکبر زوبین" ادامه داد: گردهمایی پرچم‌داران عاشورایی ویژه مسئولان هیات‌های مذهبی و مداحان به منظور تذکرات لازم در خصوص برگزاری مراسمات از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا برگزار می‌شود؛ همچنین تجلیل از پیشکسوتان مداحی در امامزاده صالح (ع) را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت حضور روحانیت در هیات‌های مذهبی برای شعور حسینی در کنار شور حسینی، اعزام روحانیون به هیات‌ها را با جدیت انجام می‌دهیم. همچنین در فضای مجازی نسبت به بارگذاری منبر‌های مجازی مبلغان شمیرانات و مداحی‌های مداحان شهرستان اقدام می‌کنیم.

رئیس امور مساجد ناحیه شهید باهنر نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بودیم که برای احیای آن تلاش می‌کنیم چرا که اگر به جایگاه حقیقی خود در جامعه دست یابد، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام "محسن کرمانی" اعلام کرد: یکی از محور‌های اصلی برای سخنرانی‌های ائمه جماعات مساجد "امر به معروف و نهی از منکر" است و در گردهمایی‌های پیش‌رو نیز بر اهمیت آن تاکید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لواسانات شمیرانات سالم سازی امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام سگ گردانی نماز جمعه بوستان ها امام جمعه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس موانع تولید را برطرف کند

امام‌جمعه گلپایگان با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی تسهیل کننده قوانین باشد، گفت: با برطرف کردن مانع تولید، زمینه رونق تولید فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان. حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امروز- جمعه دهم فروردین‌- در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام علی (ع)، اظهار کرد: رشد اقتصادی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و بر همین اساس است که برنامه هفتم توسعه به مشارکت مردم در روند اقتصاد تاکید شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی خصوصی‌سازی به عدم اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است، افزود: خصوصی سازی شرکت‌های تولیدی و اثرگذار منجر به اخراج کارگران و تعطیلی کارخانجات تولیدی کشور شد.

امام جمعه گلپایگان افزود: مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال مستلزم فراهم کردن ارائه تسهیلات بانکی، سرمایه در گردش و توجه به دانش بنیان‌ها است که امید می‌رود دولت ورود جدی پیدا کند.

کرامتی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی تسهیل کننده قوانین باشد، افزود: با برطرف کردن مانع تولید زمینه رونق تولید فراهم می‌شود.

وی با اشاره به دیدار هیئت حماس با مقام معظم رهبری، افزود: در افکار عمومی مردم فلسطین پیروز اصلی میدان جنگ با رژیم صهیونیستی هستند و به لطف الهی پیروزی بزرگی نیز رقم خواهد خورد.

کد خبر 740232

دیگر خبرها

  • طرح مردمی‌سازی مسکن با مشارکت مردم اجرا شود
  • مجلس موانع تولید را برطرف کند
  • آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شوند
  • تجارب موفق مردمی سازی برای تسریع در تحقق شعار استفاده شود
  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است