Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال کشورمان که به عنوان نماینده آسیا در المپیک 2020 توکیو سهمیه را کسب کرده بود، در این رقابت‌ها شرکت کرد. شاگردان مهران شاهین طبع در گروه اول با چک، آمریکا و فرانسه همگروه بودند و با سه شکست به کار خود پایان دادند. در سه مسابقه‌ای که می‌شد نمایش خوبی داشته باشیم و حداقل از پتانسیلی که داریم بهتر استفاده کنیم، اما مشکلات فنی و حاشیه ای که وجود داشت، این اجازه را نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی دقیق شرایط تیم ملی بسکتبال سراغ محمد مهدی ایزدپناه عضو کمیته فنی فدراسیون و بازیکن و سرمربی اسبق تیم ملی رفته‌ایم. ایزدپناه به صورت بی پرده از وضعیتی که این تیم داشت به صحبت پرداخت و معتقد است به خوبی از پتانسیل بسکتبال کشور استفاده نشد و انسجام تیمی وجود نداشت.

*می‌توانستیم چک را ببریم، اما انسجام خوبی نداشتیم

* باید از المپیک درس بگیریم

* جای کامرانی در تیم ملی خیلی خالی بود

* با انتخاب دو رگه ها اشتباه بزرگی کردیم

* تیم ملی جایی نیست که مربی سلیقه‌ای و شخصی تصمیم بگیرد

* شاهین طبع نتوانست انسجام تیمی به وجود بیاورد

* اینکه بازیکنی را به خاطر نیامدن به تیم باشگاهی من در تیم ملی اذیت کنم، خیانت است

*  باید فاتحه بسکتبالی را خواند که مربی بخواهد در اردوی تیم ملی برای باشگاهش تصمیم بگیرد

* بازیکن نباید گروگان گرفته شود

* دوستان سفرشان را رفتند و قراردادشان را هم بستند، حالا تیم ملی مهم نیست

* اظهارات جمشیدی را حتما در کمیته فنی بررسی می‌کنیم

 

مشروح گفت‌وگوی ایزدپناه با فارس را در زیر می‌خوانید:

فارس: تیم ملی با تمام شرایطی که داشت، با سه باخت به کار خود در المپیک پایان داد. ارزیابی شما از این رقابت‌ها چه بود؟

اگر قرار بود با این شرایط برویم و همه مسابقات را ببازیم، بهتر بود با بازیکنان جوانتر می‌رفتیم تا حداقل در 10 سال آینده تیم ملی هم حضور داشته باشند. ما چند بازیکن دو رگه و چند بازیکن مسن بردیم. البته بحث صمد نیکخواه و حامد حدادی جداست و آنها سالیان سال برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند و بودنشان ضرورت داشت، اما بازیکنانی که بالای 30 سال داشتند، چه خروجی برای بسکتبال ما داشتند؟ باید برنامه ریزی بهتری می‌کردیم و نفرات جوانتر را می‌بردیم.

فارس: در بازی با چک می‌توانستیم برنده شویم؟

ما می‌توانستیم این تیم را ببریم و در کوارتر چهارم این موضوع را نشان دادیم. در ابتدای این مسابقه بدن بچه‌ها خواب بود و خوب گرم نکرده و اصلا سرحال نبودند. وقتی صبح بازی دارید، باید دو، سه ساعت زودتر از خواب بیدار شده و تغذیه خوبی داشته باشید. نمی‌دانم کادر فنی این شرایط را در اردو به وجود آورده بود یا خیر، اما چیزی که ما دیدیم، بدن بچه‌ها خواب بود.

فارس: مقابل آمریکا و چک شرایط چطور بود؟

آمریکا تیم قدرتمندی بود، اما ما نباید به این شکل و با آن اختلاف به آنها می‌باختیم. می‌توانستیم بازی را کنترل شده تر پیش ببریم و اختلاف را زیاد نکنیم. در بازی با فرانسه بهتر کار کردیم، اما در مجموع آن چیزی که پتانسیل بسکتبال ماست، به نمایش گذاشته نشد. باید برای بررسی عملکرد تیم ملی ئذ این تورنمنت کارگروهی تشکیل شود و از شرایط به وجود آمده درس بگیریم. این بار سوم بود که به المپیک می‌رفتیم و باید ببینیم چه خروجی برای ما داشته است. باید نقاط قوت و ضعف برای مسابقات آینده، حتی المپیک بعدی، مشخص شود تا دوباره نقطه سر خط نداشته باشیم و یک گام جلوتر باشیم. توان ما همین بود. حدادی همیشه تاثیرگذار است و قطعا با رفتن او خلا بزرگی در تیم ملی به وجود خواهد آمد و فدراسیون باید رو به سمت بازیکنان جوان بیاورد. بازیکنان جوان و مستعد زیادی داریم که باید روی آنها برای المپیک بعدی سرمایه گذاری شود.

فارس: بحث دو رگه خیلی این روزها داغ است و قبل از المپیک هم خیلی مطرح شد. عملکرد آنها را چطور دیدید؟

ما بازیکنان داخلی بسیار خوبی داریم که از نفرات دو رگه فعلی خیلی بهتر هستند. با انتخاب آنها اشتباه بزرگی کردیم. متین جلالیان، یازرلو و متین آقاجانپور نمونه این جوانان خوب هستند، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و المپیک را به این نفرات هدیه کردیم. بعد از المپیک این دو رگه‌ ها کجا می‌ روند؟ باید نفراتی انتخاب می‌شدند که نه به تیم ملی لطمه بخورد و هم اینکه آینده بسکتبال ما باشند. هرطور حساب کنیم، کمکی به تیم ملی نکردند و بعد از این همه به زندگی خود می‌رسند. 

فارس: اینکه قبل از المپیک گفته می‌شد باید آبرومندانه ببازیم، چقدر در عملکرد تیم ملی تاثیر داشت؟

نمی دانم این چه تفکری بود که در تیم ملی حاکم شده بود. شما با قویترین تیم دنیا هم که می خواهید بازی کنید، باید تیم‌تان را با روحیه بردن به میدان بفرستید. به واقع چک تیمی نبود که ما با آنها اختلاف داشته باشیم. می‌توانستیم برنده باشیم و اینکه گفته می‌شد آنها تیم های بزرگ دنیا را حذف کرده‌اند، حرف بی ربطی بود. ما در جام جهانی 2019 نشان دادیم که پتانسیل خوبی داریم و مقابل اسپانیا با قدرت بازی کردیم و همین باعث شد که برای بازی دوستانه ما را دعوت کنند. تیم ما پتانسیل بالایی داشت، اما متاسفانه به خوبی هدایت نشد.

فارس: خیلی ها معتقد بودند جای یک گارد راس مطمئن در تیم ملی خالی بود.

قطعا درست است. در لیگ گذشته مهدی کامرانی نسبت به دو سال قبل خیلی آماده تر بود و مهمتر آنکه به خوبی با بازی حامد حدادی و صمد آشناست و به نوعی چشم بسته آنها را در زمین پیدا می کند. او می‌توانست خیلی بهتر تیم ملی را راه بیندازد. درست است که بهنام یخچالی بازیکن خیلی خوبی است، اما او در اصل پست دو بازی می‌کند. فیلیپ جلال پور آش دهن سوزی نبود و سینا واحدی هم که جوان بود که اصلا تجربه نداشت. کامرانی چندین سال برای تیم ملی زحمت کشیده بود و حقش بود در المپیک باشد.

فارس: اختلاف شاهین طبع با کامرانی در عدم انتخابش دخیل بود؟

به هرحال تیم ملی شرایطش فرق دارد. فدراسیون و سازمان ورزش باید ورود کنند و اجازه ندهند مربی تیم ملی سلیقه ای عمل کند. تیم ملی که باشگاه نیست. 80 میلیون آدم از آن انتظار دارند و به دنبال نتیجه و موفقیت هستند. نباید به خاطر علایق شخصی شرایطی را ایجاد کنیم که تیم ملی لطمه بخورد. قبل از اعزام تیم یکی دو دیدار دوستانه که در سالن آزادی انجام شد، بازی جلال پور را دیدم، اما چیزی نبود که به درد تیم ملی بخورد. همان زمان هم این موضوع را به اعضای کمیته فنی گفتم. ما سجاد مشایخی و مهدی کامرانی یا حتی گارد راس اکسون را داشتیم، اما استفاده نکردیم.

فارس: مگر می‌شود بازیکنی که هیچ شناختی از بسکتبال ایران ندارد را قبل از مسابقات مهمی مانند المپیک به تیم ملی اضافه کنید؟

من هم از این موضوع تعجب می‌کنم. قطعا باید این 5، 6 ماهی که تیم ملی درگیر المپیک بود، بررسی و آنالیز دقیق شود که چه بر آن گذشت. باید این مسابقات یک خروجی برای ما داشته باشد و از اشتباهات خود درس بگیریم. ما بازیکنان جوان خیلی خوبی داریم که باید روی آنها سرمایه گذاری کرده و از داشته هایمان استفاده کنیم. اگر روی آنها کار کنیم، قول می‌دهم 4 سال دیگر بدون حدادی هم می توانیم به المپیک برویم.

فارس: روند آماده سازی تیم ملی خوب بود؟

برخلاف آنچه گفته می‌شود با وجود کرونا و محدودیت‌هایی که وجود داشت فدراسیون تمام تلاش خود را انجام داد و چیزی کم نگذاشت. دو بازی در ژاپن و اسپانیا برگزار شد و رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا را هم داشتیم.

فارس: سرمربی تیم ملی چقدر در این شرایط تاثیر داشت؟

آن انسجام تیمی که باید توسط سرمربی در تیم به وجود می‌آمد، نیامد. وقتی از لحاظ فنی از حریف ضعیف تر هستید، انسجام تیمی است که می‌تواند کمکتان کند. اگر تیم تر بودیم، می‌توانستیم چک را ببریم.

فارس: در همین زمینه محمد جمشیدی در مصاحبه ای گفته است مهران شاهین طبع باعث تفرقه میان بازیکنان می‌شد و دعوا راه می‌انداخت.

وقتی اختلافی بین بازیکنان به وجود بیاید، حالا اینکه چه کسی آورده باشد بماند، باعث می‌شود که انسجام تیمی به وجود نیاید. 5 بازیکنی که وارد زمین می‌شوند، باید یک مشت واحد باشند و همدیگر را درک کنند و گذشت داشته باشند. اگر این موارد نباشد، مسئولیتش مستقیم به سرمربی تیم باز می‌ گردد. وقتی از تیم‌های دیگر ضعیف تر هستید و انسجام تیمی را هم نمی توانید به وجود بیاورید، عملا هیچ چیز ندارید. نتیجه اش هم همین می شود که دیدید.

فارس: مسائلی در مورد اینکه شاهین طبع در اردو وقت خود را برای بستن تیم باشگاهی اش می‌گذاشت هم مطرح شده است.

این موضوع اگر اتفاق افتاده، خیلی بد است. به جمشیدی اشاره کنم. این بازیکن در بازی اول و دوم خیلی خوب کار کرد، اما در مسابقه سوم 11 دقیقه به میدان رفت. این خیلی بد است. اگر او در دو بازی اول بد بود، اشکالی نداشت و مربی می‌توانست او را کمتر بازی دهد، اما وقتی خوب بوده چه دلیلی می‌تواند داشته باشد. به هرحال باید این مسائل قبل از ورود به مسابقات حل می شد و شخصی سازی کنار می رفت. تیم ملی جایگاهش خیلی بالاتر از این  است که بخواهیم مسائل باشگاهی را وارد آن کنیم. اینکه بازیکنی به خاطر نرفتن به تیم باشگاهی سرمربی در تیم ملی کمتر بازی کند، واقعا خیانت به بسکتبال است.

فارس: فدراسیون می‌تواند در این موارد ورود کند؟

حتما باید این اتفاق بیفتد و فدراسیون باید ورود کند. اگر صحت گفته های جمشیدی تایید شود، باید این آقایان توبیخ شوند چون تیم ملی را به بازی گرفته اند. باید فاتحه بسکتبالی را خواند که مربی بخواهد در اردوی تیم ملی برای باشگاه آینده اش تصمیم بگیرد. واقعا این تفکر مایه تاسف است و باید جلویش گرفته شود.

فارس: البته یکی دو سالی بود که این موضوع احساس می شد، اما دیگر بازیکنان خودشان مطرح کردند.

شما نمی توانید با بازیکنی مانند حدادی یا صمد که با تجربه و بزرگ هستند این رفتار را داشته باشید و مجبورید سراغ جوانترها بروید. اینکه بازیکنی دوست ندارد در تیم شما بازی کند، دلیل نمی شود که در تیم ملی او را اذیت کنید. من به طباطبایی، رئیس فدراسیون هم گفتم اینکه شما 7، 8 بازیکن تیم ملی را به یک باشگاه بدهید این به لیگ ما لطمه می زند. باید تقسیم بندی کنیم و هر تیم سه بازیکن ملی داشته باشد. این یکی از راه‌هایی است که جلوی دخالت سرمربی تیم ملی را می بندد و او دیگر نمی تواند مانور بدهد.

فارس: قبول دارید با این شرایط بازیکن گروگان گرفته می‌شود؟

دقیقا همینطور است. امیدوارم این مسائل با دخالت فدراسیون هرچه زودتر برطرف شود.

فارس: شما مسائل تیم ملی را در کمیته فنی بررسی خواهید کرد؟

بله حتما. این موضوعی هم که جمشیدی گفته را پیشنهاد می دهم که بررسی شود.

فارس: قرارداد مهران شاهین طبع به پایان رسیده است؟

تا جایی که من اطلاع دارم قرارداد او تا پایان کاپ آسیا بود.

فارس: البته خود او اعلام کرده ماموریتش تمام است و امروز هم با هیچ کس در فرودگاه خداحافظی نکرد.

دوستان سفر خود را رفتند و قراردادشان با تیم باشگاهی مورد نظرشان هم بسته شد، حالا کاپ آسیا هم لغو شده و خبری نیست که بخواهیم در موردش بحث کنیم.

* به عنوان سوال پایانی آینده بسکتبال ما چطور باید باشد.

بسکتبال ما پتانسیل خیلی خوبی دارد و باید بتوانیم از این جوانان استفاده کنیم و آینده را بسازیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال بازیکنان جوان انسجام تیمی تیم باشگاهی بسکتبال ما تیم ملی تیم ملی شاهین طبع کمیته فنی خیلی خوب مربی تیم دو رگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب سرمربی برای تیم ملی پرونده جدیدی است که در فدراسیون بسکتبال باز شده است. این موضوع از آنجایی در دستور کار قرار گرفته که قرارداد یک ساله «هاکان دمیر» به پایان رسیده و لازم است برای تعیین جایگزین او یا تمدید قراردادش، بررسی های لازم انجام شود.

به همین منظور نام مربیان داخلی و خارجی که خود هاکان دمیر هم یکی از آنها است، در فهرست گزینه های موردنظر فدراسیون بسکتبال قرار گرفته است. این فهرست و رزومه نام های مطرح در آن، در نشست شنبه گذشته کمیته فنی در اختیار اعضا قرار گرفت تا هر یک از آنها بررسی جداگانه خود را داشته باشند و آن را به منظور تصمیم گیری جمعی، ارائه دهند.

البته که در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و صلاحیت گزینه های مطرح، ابتدا باید در مورد لزوم داخلی یا خارجی بودن او جمع بندی حاصل شود سپس مربیان کاندیدا بر اساس شاخص های موردنظر و تطابق آنها با یکدیگر، مورد ارزیابی قرار بگیرند.

اینکه در شرایط فعلی و با در نظر گرفتن مجموع شرایط، مربی داخلی برای تیم ملی بسکتبال چاره ساز است یا اینکه بهتر است این مسئولیت به مربی خارجی سپرده شود، موضوعی است که در گفت و گو با علی توفیق کارشناس بسکتبال و از اعضای کمیته فنی به آن پرداخته شد. وی با تاکید بر اینکه قلبش با مربی ایرانی است، معتقد است که رویکرد فدراسیون دراین زمینه بیش از هر مسئله ای تعیین کننده است.

اتمام قرارداد هاکان دمیر، فدراسیون بسکتبال را وارد پروسه انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی کرده است

ابهامات پیرامون انتخاب سرمربی جدید

علی توفیق در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال، موضوعات مختلفی مطرح است. معیار انتخاب چیست؟، می خواهیم با این انتخاب به قهرمانی جهان برسیم، قهرمان آسیا شویم و یا اصلا چه جایگاهی را دنبال کنیم؟، درکل چه هدفی را دنبال می کنیم؟ و .... اینها همه پرسش هایی است که در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی مطرح است. اتفاقا همه اینها و خیلی سوالات دیگر، پرسش و ابهام خود من و دیگر اعضای کمیته فنی هم بود که در نشست نخست کمیته مطرح شد.

لزوم تعیین هدف گذاری

وی با یادآوری اینکه در نشست نخست کمیته فنی فهرستی از مربیان داخلی و خارجی ارائه شد، ادامه داد: قرار شد ابتدا هدف گذاری اصلی و اینکه با در نظر گرفتن آنها مربی منتخب، داخلی باشد یا خارجی انجام شود سپس اقدامات بعدی برای ارزیابی گزین ها و انتخاب یکی از آنها انجام شود.

مهم بودن فاکتور مالی در جذب مربی خارجی

«به عنوان یک کارشناس بسکتبال و با توجه به شناختی که از وضعیت امروز تیم ملی و در کل بسکتبال ایران دارید، با مربی خارجی موافق هستید یا داخلی؟»، این پرسشی بود که علی توفیق در پاسخ به آن گفت: برای تصمیم گیری در این زمینه فدراسیون باید ابتدا بر اساس شرایط خود به خصوص به لحاظ مالی به جمع بندی برسد. قطعا و حتما در مورد مربی خارجی مسائل مالی بیش از هر فاکتوری تعیین کننده است. البته که سطح مربی خارجی هم ملاک است. در هر صورت فدراسیون ابتدا باید در مورد جذب اسپانسر، حمایت وزارت و کمیته به یک جمع بندی کلی و قابل اطمینان برسد سپس در این زمینه تصمیم گیری کند.

تنور بسکتبال با مربی داخلی داغ می شود

توفیق که خود سابقه همکاری با کادر فنی تیم ملی بسکتبال را دارد در پاسخ به تکرار این پرسش که و اینکه «خود شما با گزینه داخلی موافق هستید یا خارجی؟»، خاطرنشان کرد: من قلبا به مربیان داخلی و زحمات آنها اعتقاد دارم، این مربیان داخلی هستند که چرخه بسکتبال را به گردش در می آورند و تنور آن را داغ نگه می دارند با همه اینها در مورد انتخاب سرمربی برای تیم ملی، سیاست های فدراسیون تعیین کننده است و اینکه مربی موردنظر را برای بازه زمانی کوتاه مدت میخواهد یا بلند مدت.

مرور پروسه همکاری با یک مربی خارجی

وی در این زمینه به پروسه ای که در زمان مرحوم محمود مشحون رییس پیشین فدراسیون بسکتبال برای جذب «بائرمن» طی شد، اشاره داشت و گفت: زمانی که مرحوم مشحون بعد از مدتی دوری دوباره به ریاست فدراسیون بازگشت، قرارداد دوماهه با بائرمن امضا شد چون در آن مقطع فرصت زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا نبود و صرفا قرار بود برای این رقابت ها تصمیم گیری شود. بعد از آن فصل جدید از همکاری بسکتبال ایران و این مربی آغاز شد. چون رضایت خاطر از عملکرد بائرمن در مسابقات قهرمانی آسیا ایجاد شده بود، قرار داد جدیدی برای مدت چهار سال با او امضا شد. امروز هم در مورد تیم ملی و سرمربی آن باید ابتدا سیاست و رویکرد کلی مشخص شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون باید و نبایدهایی را در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی به خصوص از میان گزینه های خارجی مطرح می کند

قلبی که با مربی ایرانی است

مربی پیشین تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: به عنوان یک عضو کمیته فنی قلب من با مربی ایرانی است اما بازهم می گویم مهمتر از هر مسئله ای، سیاست گذاری فدراسیون است. با لحاظ کردن این سیاست، می توان در مورد مربی خارجی یا داخلی به جمع بندی رسید سپس شاخص های لازم برای انتخاب رادر نظر گرفت و با تطابق دادن آنها با یکدیگر، از میان گزینه ها به جمع بندی رسید.

بسکتبال قادر به جذب مربی خارجی ۲ هزار دلاری نیست

توفیق در بخشی از این گفت و گو تصریح کرد: انتخاب درست نیازمند در نظر گرفتن خیلی موارد است. مثلا اینکه تیم ملی وارد پروسه پوست اندازی شده است. باید حتی این را در نظر داشت که مربی منتخب، با این روندی که آغاز شده، موافق است و می تواند آن را ادمه دهد یا نه، در عین حال باید به این موضوع توجه داشت بسکتبال ایران می تواند مربی خارجی جذب کند اما قطعا قادر به جذب مربی خارجی ۲ هزار دلاری نیست. نهایت مربی خارجی در سطح و لول مربیان خارجی قبلی باید جذب شود.

دوست ندارم جای رییس فدراسیون باشم

دبیر پیشین فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: من جای داوری رییس فدراسیون نیستم و دوست هم ندارم باشم اما او باید این موضوع را در نظر گرفته شود که امسال تیم ملی دو پنجره انتخابی برای کاپ آسیا دارد که شاید خیلی مهم نباشند اما خودِ کاپ آسیا که سال ۲۰۲۵ برگزار می شود، خیلی مهم است. سرمربی تیم ملی باید کیفیت مسابقات را بلد باشد و به بازیکنان هم اشراف داشته باشد و خیلی مسائل دیگر؛ فقط مسائل فنی مهم نیست.

مربی نیاید که فقط به دنبال رزومه باشد

وی یادآور شد: اگر قرار به جذب مربی خارجی شد باید به این موضوع خیلی توجه شود که حضور در بسکتبال ایران تاثیرگذار باشد نه اینکه فقط فرصتی برای جمع کردن رزومه باشد.

کد خبر 6086291 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • هافبک سابق سپاهان و درخشش در ذوب!
  • یک ماه تا اخراج یا ادامه همکاری؛ منچستریونایتد به سراغ بررسی آینده اریک تن هاخ رفت
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ الفتی سهمیه المپیک گرفت