Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@15:18:57 GMT

نماینده مجلس لبنان از انفجار بزرگ می‌گوید

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۳۸۴

نماینده مجلس لبنان از انفجار بزرگ می‌گوید

انفجار بیروت و روشن نشدن ابعاد آن پس از گذشت یکسال دستمایه موضوعی برنامه «جریان خاورمیانه» (Midea Stream) قرار گرفته است.

 به گزارش برنا، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» شبکه پرس تی‌وی به بهانه گذشت یک سال از وقوع انفجار بزرگ در بیروت که به کشته شدن ۲۱۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۷ هزار تن و ویرانی بخش عظیمی از شهر منجر شد، به بررسی زوایای آن و عدم تحقیق مکفی در رابطه با این فاجعه می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه تشریح می کند که مقامات لبنان در ابتدا قول داده بودند تحقیقات سریع را در مورد این انفجار انجام و نتایج آن را ظرف ۵ روز به اطلاع عموم برسانند اما پس از گذشت یک سال نه تنها خبری از این نتایج نیست که جواب اعتراض خانواده‌های قربانیان نیز ضرب و شتم پلیس بوده است.

دکتر ابراهیم موسوی، نماینده مجلس لبنان به عنوان میهمان برنامه به بررسی ابعاد انفجار بیروت و تاثیر آن بر بحران‌های مالی و سیاسی لبنان می‌پردازد.

مروه عثمان، مجری و تهیه کننده «جریان خاورمیانه» از این نماینده نزدیک به گروه حزب الله در مجلس لبنان می‌خواهد که ارزیابی‌اش از وضعیت کنونی این کشور را ارائه دهد و از او می‌پرسد که حزب‌الله چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد تا از برقراری عدالت برای بازماندگان انفجار بزرگ مطمئن شود؟

برنامه «جریان خاورمیانه» سه‌شنبه ساعت 21:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز چهارشنبه ساعت 10:00، 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لبنان ضرب و شتم مجلس حزب الله انفجار بیروت جریان خاورمیانه نماینده مجلس لبنان جریان خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمویی نماینده مجلس: توان ایران برای انجام عملیات بزرگ تر و پیچیده تر همچنان باقی و آماده است/ هدف ایران جنگ گسترده نیست

 

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران، گفت: عملیات طراحی شده و عملیات وعده صادق با هدف احیاء بازدارندگی ایران و تنبیه رژیم صهیونستی صورت گرفت. احیای بازدارندگی نمایش گسترده قدرت ایران و ناتوانی سامانه های پدافندی چند صد میلیون دلاری رژیم صهیونستی بود که در مقابل دنیا رخ داد و از لحاظ عملیاتی هدف آن نه نقاط مسکونی و نه مراکز اقتصادی بود و نه شهرهای رژیم صهیونستی بود ما به صورت خاص دو نقطه در جولان ونقب را مورد حمله قرار دادیم  که موشک ها به این دو نقطه رسید و  تصاویر آن در دنیا موجود است.
وی اظهار کرد: ایران در حمله به سرزمین های اشغالی به هدف خود رسید و هدف  ایجاد جنگ گسترده و رسیدن به کشتار بالا نبود بلکه هدف این بود که قدرت ایران نمایش داده شود و رژیم صهیونستی در محاسبات خود دچار تردید شود و مطلع شود که خطوط قرمز ایران خطوط پررنگ تری است.
عمویی تصریح کرد: ما از همه توانمندی تسلیحاتی خود استفاده نکردیم. توان ما برای انجام عملیات بزرگ تر و پیچیده تر همچنان باقی و آماده است در این چارچوب یکی از دستاوردهای این عملیات این بود که بصورت عملیاتی به نقاط ضعف سامانه های آنها آشنا شدیم و هم مکان هایی که برای ارسال موشک های پدافندی از آن استفاده می کنند و باعث می شود که هر جا لازم باشد عملیات های بعدی ما دقیق تر باشد.

وی تاکید کرد: موضع صریح ما این است که در صورت اقدام رژیم صهیونستی در مقابل ما ، ما پاسخ بزرگتری را بدهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس، گفت:  در این مرحله سیلی لازم را رژیم صهیونستی خورد اما فشارهایی که از جانب آمریکایی ها می آید آنها را مجبور کرده که این ضربه دریافت شده را هضم کنند و با آن کنار بیایند و همین که می گویند که اقدام نکنید و در این مرحله طراحی کنید برای همین است. البته یک تلاشی هم می کنند و آن این است که ابعاد این عملیات را در رسانه تقلیل دهند و بگویند موفق نبوده است در صورتی که این عملیات به اهداف خود از نظر ما رسیده و آن هدف نمایش ناتوانی سامانه های پدافندی رژیم صهیونستی و توانایی جمهوری اسلامی ایران برای ضربه در سرزمین های اشغالی است که روشن شد. 

وی تاکید کرد: آمریکایی ها در یک صحنه جهانی موضوع را تحلیل می کنند اما رژیم صهیونستی امروز با اقدامات دیوانه وار و بی محاسبه نه تنها به خودش آسیب می زند که به منافع آمریکا هم آسیب می زند و برای حزب حاکم در آمریکا و رقابت های جهانی که آمریکایی ها در نقاط مختلف دنیا دردسر ساز است و تعهد آنها به اطاعت کورکورانه از رژیم صهیونستی است این تعارض را بوجود آورده که ضمن اینکه می دانند ادامه حمله اسرائیل به غزه به ضرر آنها است ولی از ظرفیت لازم برای توقف این حمله نمی توانند استفاده کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • عمویی نماینده مجلس: توان ایران برای انجام عملیات بزرگ تر و پیچیده تر همچنان باقی و آماده است/ هدف ایران جنگ گسترده نیست
  • نماینده حزب‌الله در تهران: ضربات ایران به رژیم صهیونیستی تحولی بزرگ است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد | خبر مهم یک نماینده درباره کاهش ساعت کاری ادارات
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد؟
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنج شنبه‌ها تعطیل شد
  • برنامه‌های متنوع شبکه قرآن برای بینندگان رسانه ملی
  • ایران با بزرگ‌ترین حمله پهپادی دنیا به اسرائیل، اولین شب آرام را برای مردم غزه رقم زد