Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@08:00:36 GMT

همکاری فیس بوک و ری‌بن برای ساخت عینک هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۴۷۴

همکاری فیس بوک و ری‌بن برای ساخت عینک هوشمند

ایتنا- بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان با بزرگ‌ترین برند تولید کننده عینک جهان به توافق رسیده است تا به کمک هم یک عینک هوشمند ویژه برای عرضه به کاربران جهانی ایجاد کنند. بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان با بزرگ‌ترین برند تولید کننده عینک جهان به توافق رسیده است تا به کمک هم یک عینک هوشمند ویژه برای عرضه به کاربران جهانی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از trustedreviews، مارک زاکربرگ به صورت رسمی این موضوع را تائید کرده و اعلام کرده است که شرکت‌های ری‌بن و فیس‌بوک به کمک هم قرار است تا به زودی یک عینک وشمند جدید را طراحی و عرضه کنند.
 
دو سال پیش بود که نخستین گزارش‌ها در زمینه تولید عینک هوشمند با مشارکت این دو شرکت منتشر شد ولی در طول این مدت هیچ خبری در این زمینه وجود نداشت تا اینکه مارک زاکربرگ به صورت مستقیم توفیق این پروژه را اعلام کرد.
 
در طول گزارش درآمد سه ماهه دوم سال 2021 بود که زاکربرگ به صورت غافلگیر کننده‌ای به سراغ محصول در آستانه عرضه این شرکت رفته و گفت: «با نگاهی به پیش رو، محصول در آستانه عرضه بعدی ما یک عینک هوشمند خواهد بود که توسط ری‌بن طراحی شده و با مشارکت EssilorLuxottica  ساخته می‌شود.»
     
البته زاکربرگ هیچ اطلاعات تکمیلی‌ای را در این زمینه اعلام نکرده است و تنها اطلاعاتی اولیه و ناواضح را به کاربران احتمالی این تلفن همراه هوشمند اعلام کرده است.
 
او در ادامه افزود: «من برای رساندن این محصول به دست مشتریان و ادامه پیشرفت به سوی آینده عینک‌هایی که کاملا از واقعیت افزوده استفاده می‌کنند هیجان‌ زده هستم.»
 
شاید تنها اطلاعات اولیه‌ای که توسط زاکربرگ اعلام شده و می‌توانند مفید باشند را بتوان در این جمله خلاصه کرد: «این عینک در رده محصولات واقعیت مجازی طبقه‌بندی نخواهد شد و همچنین هیچ نمایشگر اختصاصی‌ای در خود نخواهد داشت.»
 
به صورت همزمان با این موضوع، هیوگو بارا به عنوان نایب رییس بخش آزمایشگاه‌های واقعیت فیس‌بوک در توییتر اعلام کرده است که این همکاری یک شاهکار منحصر به فرد بوده و تنها شروع یک مسیر به حساب می‌آید.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک فیس بوک عینک هوشمند عینک ری بن عینک هوشمند بزرگ ترین یک عینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود

منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در حاشیه بازدید خود از مرکز مدیریت راه‌های استان مازندران، گفت: در حال حاضر ۷۵۹ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در راه‌های ارتباطی استان در دست بهره برداری بوده که انشالله با برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال ۲۶۰ مورد دیگر به آن اضافه می‌شود.

او افزود: مازندران جزء استان‌های مهم و تراز اول در تردد‌های جاده‌ای بوده، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محور‌های مواصلانی این استان ویژه و ملی است.

فخاران گفت: در نوروز امسال بیش از نیمی از تماس‌های کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ در مورد راه‌های استان مازندران بوده که این مهم نشان از پر اهمیت بودن راه‌های ارتباطی مازندران دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در حال حاضر سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه‌های دوربین نظارت تصویری، سامانه تردد شمار بر خط، سامانه ثبت تخلف عبور ومرور، سامانه ردیاب ناوگان راهداری، سامانه تابلو‌های پیام متغیرو سامانه دوربین عکسبرداری ثابت از جمله سامانه‌های موجود در استان مازندران بوده که در دست بهره برداری است.

فخاران گفت: نگاه مرکز مدیریت راه‌های کشور به این استان نگاه شبکه‌ای است و برای تکمیل چرخه هوشمندسازی کشور، استان مازندران جز این شبکه قرار گرفته و باید نیازمندی‌هایش در این زمینه رفع شود.

بازدید از سامانه‌های هوشمند محور‌های ارتباطی کندوان و سوادکوه و همچنین مرکز مدیریت راه‌های استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به استان مازندران بود

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است
  • اسرائیل شاهد از بین رفتن سریع اعتبار خود در سراسر جهان است
  • یک روزنامه اسرائیلی:اسرائیل در جهان منزوی تر شده است
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی