Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@17:30:27 GMT

ایران، سفیر رومانی را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۴۸۵

ایران، سفیر رومانی را احضار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

در جریان احضار سفیر رومانی در تهران، دستیار وزیر امور خارجه کشورمان و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه رومانی، طرح اتهامات نامعتبر علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد وجاهت قانونی و غیرقابل قبول برشمرده و از سفیر درخواست شد مراتب ناخرسندی و اعتراض شدید کشورمان در این خصوص را به مقامات کشور متبوع خود اعلام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با اشاره به هدف برخی از کشورهای ثالث برای ایجاد ناامنی و آشوب در محیط بین‌المللی از طریق ساماندهی این قبیل اقدامات و لزوم هوشیاری نسبت به توطئه این کشورها، بر سیاست اصولی کشورمان مبنی بر اهمیت تأمین امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و آبهای بین‌المللی تأکید به‌عمل آمد.

سفیر رومانی در جریان این احضار تأکید نمود، نکات مطروحه در جلسه و مراتب اعتراض کشورمان را به‌فوریت به بخارست منعکس خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سفیر رومانی وزارت امور خارجه کشتی مرسر استریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌ منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

حسین امیرعبداللهیان تاکید کرد: «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاورد‌های نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اعلام کرد به زودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه