Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر دیروز در نشست شورای برنامه ریزی بودجه از تصویب ۷۳ میلیارد تومان بودجه برای شهرستان خرمشهر خبر داد وگفت: این بودجه از محل تملک و دارایی برای بخش‌هایی همچون کشاورزی و آبزی پروری فرهنگ و هنر دین و مذهب همچنین انرژی و حمل و نقل هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه اختصاص یافته نسبت به پارسال از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای جذب اعتبارات همت و تلاش کنند و طرح‌های نیمه کاره را به سرانجام برسانند.

فرماندار ویژه خرمشهر خاطر نشان کرد: خرمشهر با جذب ۶۲ درصد بودجه اختصاص یافته در سال ۹۹ به عنوان یکی از موفق‌ترین شهرستان‌ها در جذب بودجه معرفی شد.

سید لفته احمد نژاد نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خرمشهر هم با تاکید بر شفاف سازی بودجه اختصاص یافته، افزود: بودجه باید شفاف، واقعی و قابل لمس باشد تا اعتبارات مورد نظر محقق شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری همچون پل‌های تاریخی با کمک شهرداری اصفهان انجام می‌شود، اما با توجه به تعدد آثار و اینکه بعضی از این آثار فضای عمومی و محل تردد افراد است، نگهداری آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محققیان در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: حفظ ابنیه تاریخی یکی از وظایف این اداره است، در این راستا ۲۲ هزار اثر شناسایی شده، ۲ هزار اثر تاریخی ثبت ملی و ۱۷ اثر ثبت شده جهانی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو همچون میدان امام خمینی (ره)، باغ موزه چهل‌ستون و مسجد جامع در استان اصفهان داریم.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی و ناآگاهی موجب می‌شود که به میراث فرهنگی که هویت، شناسنامه و تاریخ ما محسوب می‌شوند، آسیب وارد کنند، گفت: آگاه‌سازی افراد از زمان آغاز آموزش‌ها یعنی از سوی پدر و مادر کلید می‌خورد و در مدارس نیز از از مقطع مهدکودک و دبستان این آموزش‌ها باید آغاز شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی نیز در بخش آموزش، تربیت راهنمایان گردشگری را بر عهده دارد، همچنین شناسایی افراد علاقه‌مند به میراث فرهنگی به‌عنوان کارشناس در حوزه تحقیق و پژوهش و نگهداری بناها از شرح وظایف این اداره است.

محققیان با تاکید بر اینکه مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری مانند پل‌های تاریخی با کمک شهرداری انجام می‌شود افزود: کم و بیش این اقدام انجام شده است، اما با توجه به تعدد آثار و اینکه بعضی از این آثار فضای عمومی و محل تردد افراد است، نگهداری آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

مرمت ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بناهای تاریخی نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بناهای تاریخی گفت: با توجه به قدمت زیاد این بناها، تحقیقات و مطالعاتی انجام شده است، اما نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است تا این مرمت‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: مسجد سید اصفهان نیاز به مرمت دارد، البته تاکنون اقداماتی به کمک مدیریت استان و شهر در این راستا انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای برای این کار اختصاص داده است، اما حفظ و مرمت بناهای تاریخی با مالکان آن است؛ با این حال اداره کل میراث و شهرداری اعتباری برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

محققیان با تاکید بر اینکه رسالت وزارتخانه، حفظ و مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی است، ادامه داد: اعتبارات و بودجه در سطح ملی اختصاص داده شده و اعتباراتی که باید در سطح استان تخصیص داده شود، در مرحله انجام است که در این راستا اعتبارات نسبت به سال‌های قبل قابل توجه بوده و جذب هم شده است، همچنین مرمت‌های خوبی هم در بناهای تاریخی انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه ثبت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردم این اداره کل با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ یادآور شد: شهروندان، گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند از طریق این سامانه با ما در تماس باشند.

اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی است

محققیان با بیان اینکه بعضی ابنیه‌های تاریخی همچون کاخ عالی قاپو با توجه به سابقه بیش از ۴۰۰ سال، ظرفیت پذیرش تعداد زیاد گردشگران و مسافران را برای بازدید ندارد، گفت: در این راستا تدابیری اندیشیده شده، بر این اساس فروش بلیت پشت سر هم انجام نمی‌شود و با لحاظ کردن فاصله در فروش بلیت، شرایط را برای خارج شدن تدریجی مسافران از بنا فراهم کردیم، البته یگان‌های حفاظت نیز در بناها حضور دارند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی با دانشگاه هنر و سایر دانشگاه‌ها که رشته گردشگری در آن مراکز در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد، ارتباط دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی است و بیش از ۷۰ هزار هنرمند در این حوزه در اصفهان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ رشته از ۶۰۰ رشته صنایع دستی که در جهان فعال است، در ایران وجود دارد و ۲۰۰ رشته از این تعداد در اصفهان وجود دارد که به عنوان نقطه قوت از آن یاد می‌شود.

محققیان افزود: نشان هنری و کارت و مجوز فعالیت به صورت انفرادی و کارگاهی برای هنرمندان صنایع دستی صادر می‌شود، تسهیلاتی به آن‌ها ارائه شده، از جمله کمک‌ها به آن‌ها، بیمه کردن هنرمندان صنایع دستی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: موضوع میراث فرهنگی و گردشگری، امری فطری است، در آیات قرآن نیز به این موضوع اشاره و به انجام آن تکلیف شده است، البته در همه دنیا هم برای صنعت گردشگری اهمیت بسیاری قائل هستند.

وی از مردم درخواست کرد در حفظ و نگهداری آثار تاریخی که نشانه هویت و فرهنگ ما است، کوشا باشند تا بتوانیم این سابقه درخشان را به نسل آینده انتقال داد.

کد خبر 739834

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • اقامت گردشگران در مهاباد ۲۷ درصد افزایش یافت
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • افزایش 27 درصدی سفرهای نوروزی به مهاباد
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • یک کشته و ۳ مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر
  • بازدید بیش از ۱۰۰ هزار مهمان نوروزی از جاذبه‌های خرمشهر