Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@00:06:01 GMT

ورود محموله سرم تزریقی در اسرع وقت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۵۹۵

ورود محموله سرم تزریقی در اسرع وقت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور درباره کمبود سرم تزریقی، گفت: با توجه به این‌که یکی از خطوط تولید در حال اصلاح بوده است و پیش‌بینی کاهش نسبی تولید انجام شده بود و  از مدتی قبل تمهیداتی برای خرید و واردات سرم از کشورها انجام شده بود که متاسفانه با توجه به گرفتاری شدید این کشور در همه‌گیری کووید_۱۹، از خروج این محموله ممانعت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرف ۴۸ ساعت گذشته با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که به‌زودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد. علاوه بر این سرم‌های تزریقی تولید داخل هم مدیریت می‌شوند تا در بیمارستان‌ها، مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها استفاده شوند. فعلاً داروخانه‌های بیمارستانی این سرم‌ها را در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

جهانپور تاکید کرد: محموله خریداری شده هم ظرف یکی دو روز آینده به میزان کافی وارد کشور خواهد شد و بعد از آن مازاد بر نیاز بیماران بستری و مراکز درمانی، در شبکه داروخانه‌ای کشور هم توزیع می‌شود.

جهانپور درباره آغاز ثبت‌نام بیماران دیابتی برای تزریق واکسن کرونا در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، گفت: بیماران زمینه‌ای با اولویت بیماران دیابتی و بیماران دیابتی هم با اولویت بیماران دریافت‌کننده انسولین اعم از قلمی و ویال که تشکیل پرونده داده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت هستند،  از شب ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ثبت‌نام‌شان در سامانه Salamat.gov.ir آغاز شده و می‌توانند ثبت‌نام کنند تا نوبت‌دهی برایشان انجام شود.
بنا بر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وبدا)، وی گفت: بیماران دیابتی دریافت‌کننده انسولین که قبلا در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند لیست ۱۰۰۰ مرکز درمانی دیابت سراسر کشور را از وب‌سایت https://rda.behdasht.gov.ir مشاهده و به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند.

پربیننده ترین نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد عذرخواهی رییس جمهور از مردم اعلام نفرات برتر کنکور ۱۴۰۰ + لینک و اسامی فوق العاده ویژه معلمان کی پرداخت می شود؟ عربستان سعودی ۲۰ هزار عمره گزار می‌ پذیرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا بیماران دیابتی وزارت بهداشت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کرمی زنجانی گفت: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی امکان عرضه دارو‌های خاص و شیمی‌درمانی، در داروخانه هلال احمر زنجان نیز فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به بارگذاری موضوع در سامانه سازمان بیمه مطبوع، بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تهیه داروی مورد نیاز خود علاوه بر داروخانه‌های مجاز (داروخانه پنجم شهریور بیمارستان ولی عصر (عج)، داروخانه شهید رجائی در شهرستان زنجان، داروخانه شاهانی در شهرستان ابهر و داروخانه محرمی در شهرستان خدابنده) به داروخانه هلال احمر نیز مراجعه کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

کرمی زنجانی گفت: این بیماران در صورتی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی باشند می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio gov.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ادارات بیمه شهرستان‌ها برای بیمه رایگان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این افراد در صورتی که تاکنون در سامانه بیماران خاص وزارت بهداشت یا سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار نشده باشند، باید با ارائه مدارک لازم برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: لیست ۵۰ نوع بیماری مذکور به آدرس zn.ihio.gov.ir جهت بهره‌مندی بیمه شدگان مشمول، بارگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو