Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-03-19@03:15:47 GMT

عدس خواص ضدویروسی در مقابله با کرونا دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۶۶۸

عدس خواص ضدویروسی در مقابله با کرونا دارد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، تا به امروز کروناویروس بیش از ۱۹۶ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از ۴.۲ میلیون کشته برجا گذاشته است. با وجود ظهور انواع واکسن‌های کووید ۱۹، سویه های جدید ویروس دائماً در حال ظهور هستند که همه تلاش‌ها برای مهار پاندمی را متوقف کرده و انتظار می‌رود که تعداد زیادی از مردم در موج‌های بعدی جان خود را از دست بدهند که نیاز مبرم به شناسایی داروهای ضدویروسی جدید در برابر این بیماری ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون مشخص شده است که پروتئین سنبله (S) کروناویروس دائماً در حال جهش مداوم است و سویه های جدید در حال ظهور از خنثی سازی از طریق آنتی بادی فرار می‌کنند.

در این مطالعه، تیم تحقیق مؤسسه ملی کنترل غذا و دارو چین، دوازده لکتین مشتق شده از گیاهان با ویژگی کربوهیدرات‌های مختلف را جمع آوری کرد و فعالیت ضد کروناویروس آنها را در برابر سویه های جهش یافته و انواع اپیدمیک با استفاده از روش خنثی سازی مبتنی بر شبه ویروس ارزیابی کرد.

نتایج نشان داد Lens culinaris بدست آمده از لکتین عدس که به طور خاص به انتهای گلیکانهای نوع الیگمانوز و GlcNAc متصل می‌شود، قوی‌ترین و گسترده‌ترین ضدویروس را در برابر انواع سویه های جهش یافته نشان می‌دهد.

تیم مطالعه دریافتند که لکتین عدس می‌تواند اتصال ACE۲ به تریمر S را مسدود کرده و کروناویروس را در مراحل اولیه عفونت مهار کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شیوع کرونا کووید 19 ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید

گیاه مرزه از گیاهانی است که متعلق به خانواده نعناع است و گیاهی یک ساله با گل‌های کوچک و برگ‌های‌ صاف هستند و نباید با ترخون اشتباه گرفته شوند. برگ‌های ترخون بزرگ‌تر از برگ‌های مرزه هستند.

مرزه یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد. طبع سبزی مرزه گرم و خشک است.

به گزارش سرگرمی روز، مرزه حاوی ویتامین‌های A، C، B۶، تیامین، نیاسین، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، روی، مس، منگنز، سلنیوم و فیتواسترول است که داشتن این مواد و ویتامین‌ها موجی این خواص مرزه و فواید آن برای سلامتی شده‌اند.

بر اساس اعلام پژوهشکده گیاهان دارویی، مرزه را به عنوان ضد نفخ، مدر، هضم کننده غذا، ضدعفونی کننده، مقوی معده و نیرو دهنده (مقوی قوه باه) مورد استفاده قرار می دهند. نکته قابل توجه در مورد مرزه این است که ضد سرطان نیز است.

از مرزه می‌توان مانند گیاه دارویی آویشن، در رفع ضعف و حالت چنگ زدگی معده استفاده کرد.

 خواص مرزه برای پوست

یکی از خواص مرزه این است که مرزه یک گیاه قابض است و از این طریق به زیبایی پوست کمک می‌کند. با مصرف جوشانده گیاه مرزه می‌توانید موجب سفت شدن منافذ پوست شوید و در عین حال مسائل ناشی از آکنه و التهاب پوستی را نیز رفع و درمان کنید. از گیاه مرزه و خواص مرزه  برای میکروب زدایی و تنظیم pH پوست استفاده می‌کنند.

مرزه همچنین حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها مانند ویتامین C و ویتامین A است که با افزایش کلاژن سازی در  پوست صورت به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند و همچنین موجب جوان سازی پوست صورت می‌شود.

 خواص مرزه برای مو

یکی از خواص مرزه این است که حاوی آهن است که این آهن با افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون به درمان کم خونی کمک می‌کند و از این طریق موجب بهبود جریان خون در پوست سر شده و با بهبود جریان خون موجب  تقویت فولیکول‌های مو  شده و در نهایت این تقویت فولیکول‌های مو منجر به تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

 خواص مرزه برای قلب

گیاه مرزه حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله  پتاسیم، مس، منیزیم و منگنز است که این مواد معدنی باعث می‌شوند تا مرزه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند سکته قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

یکی از خواص مرزه این است که مرزه می‌تواند سطح کلسترول بد را کاهش داده و همچنین موجب سطح کلسترول خوب در بدن شود. کلسترول بالا از مهم ترین علل ابتلا و درگیری با بیماری‌های قلبی عروقی است و مرزه با کنترل سطح کلسترول می‌تواند از قلب محافظت کند و از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند.

سطح بالای پتاسیم موجود در مرزه موجب کاهش فشار خون بالا می‌شود و به همین دلیل با مصرف مرزه نرخ ابتلا به مشکلات و بیماری‌های ناشی از فشار خون بالا کاهش پیدا می‌کند. در کل مرزه برای سلامت قلبرو تولید گلبول‌های قرمز مفید است.

 خواص مرزه برای جلوگیری از سرطان

گیاه مرزه حاوی مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که این آنتی اکسیدان‌‌ها از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کردی و رادیکال‌های آزاد بدن را خنثی می‌کنند. نوشیدن یک فنجان دمنوش مرزه به صورت منظم موجب پیشگیری و درمان سرطان‌های مختلف می‌شود.

 خواص مرزه برای رحم

مرزه به دلیل داشتن منیزیم موجب التیام زخم‌های رحم و همچنین  از بین رفتن نوسانات اخلاقی و تعادل هورمون‌های زنانه می‌شود. مرزه علاوه بر منیزیم حاوی ماده‌ای به نام تیمول نیز هست که به مرزه خاصیت ضد قارچی می‌بخشد و از ایت طریق مرزه می‌تواند انواع عفونت‌های قارچی رحم را از بین ببرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یو پی وی سی چیست و چه کاربردی دارد؟  
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • بازدید از مزرعه گلرنگ در شهرستان زارچ
  • تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام، داشتن وحدت است
  • یک پیمایش و چند تحلیل؛ آیا سویه‌های خانواده‌گرایی در ایران به سمت سکولار شدن است؟
  • ساندویچ پانل چیست؟ ساخت و ساز مدرن در قرن حاضر
  • کاوان الکتریک تولید کننده انواع ساخت تابلو برق
  • خام و پخته هویج لاغر می‌کند
  • خواص و فایده‌های غذایی تفاله هویج
  • به این افراد هرگز گل گاو زبان ندهید