Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:48:36 GMT

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۷۵۲

رایزنی‌های آمریکا و اسرائیل با موضوع ایران

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از "اسپوتنیک"، در بیانیه کاخ سفید آمده است: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا امروز با ایال اولاتا همتای اسرائیلی خود دیدار کرد. در این دیدار دو طرف چالش‌های راهبردی در منطقه از جمله تهدیدهای وارده از سوی ایران را بررسی کرده و در خصوص این مسائل از نزدیک مشورت خواهند کرد. 
جیک سالیوان همچنین بر سایر مسائل موجود از جمله گسترش روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در همین حال روز دوشنبه آویو کوهاوی رئیس ستاد مشترک نیروی‌های مسلح رژیم صهیونیستی و فرانک ماکنزی فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه) در یک تماس تلفنی امنیت منطقه و همکاری میان نیروهای آمریکایی و صهیونیستی را بررسی کردند. 
ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه در بیانیه‌ای گفت: ژنرال فرانک ماکنزی امروز در یک تماس تلفنی با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل گفت و گو کرد. دو طرف در این مکالمه نظر خود در مورد محیط پویای امنیتی منطقه و فرصت‌ها برای همکاری‌های آینده را به اشتراک گذاشتند. 
رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با موضوع ایران در میان اتهام زنی‌های آن‌ها علیه ایران در خصوص کشتی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. 
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی بار دیگر با تکرار ادعاها و اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران درباره کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان را تکرار کرد. 
تکرار اتهامات بی‌پایه و اساس وزیر خارجه آمریکا در حالی است که "سعید خطیب زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این اتهام افکنی‌ها و همسویی واشنگتن و لندن با ادعاهای رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را محکوم می‌کند. 
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پیش از این نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را به دست داشتن در حمله به کشتی اسرائیلی متهم کرده و مدعی شده بود که تهران مسئول هدف قرار گرفتن این کشتی نفتی است. 
"نفتالی بنت" نخست وزیر جدید رژیم اسرائیل در اظهاراتی تحریک آمیز گفته بود که " از جامعه جهانی این انتظار را داریم که به ایران نشان دهد مرتکب خطای فاحشی شده است و اسرائیل به روش خود پیامش را به تهران می‌رساند. "
سازمان بازرگانی دریایی ارتش انگلیس پیش از این در بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است. 
درحالی که وزارت دفاع انگلیس کشتی هدف قرار گرفته در سواحل عمان را در مالکیت رژیم اسرائیل دانسته بود، رادیوی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که «این کشتی ژاپنی است و توسط یک شرکت اسرائیلی به مالکیت ایان عوفر بازرگان اسرائیلی اداره می‌شود.» 
 


 

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا جیک سالیوان ایران رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جیک سالیوان ایران ایالات متحده آمریکا جیک سالیوان ایران رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی‌سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده، گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی با اشاره به عملیات‌ وعده صادق عنوان کرد: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید می‌کرد «من حمله موشکی به ایران نکرده‌ام».

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد، بیان کرد: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله