Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مومنی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در جلسه تنظیم بازار استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سیب زمینی پس از گندم، ذرت و برنج چهارمین ماده غذایی در جهان است، گفت: یک عدد سیب زمینی به وزن ۱۰۰ گرم حاوی ۸۰ کالری است و کالایی جانشین برای نان و برنج به شمار می‌رود، اما مصرف بیشتر نان و برنج در برنامه غذایی مردم ایران باعث مصرف کمتر این محصول نسبت به سایر کشور‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: شهرستان عجب شیر به عنوان قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی نقش اساسی و محوری در تعیین قیمت سیب زمینی تابستانه استان را دارد و طی امسال با توجه به بروز مشکلات در صادرات سیب زمینی، برای حمایت از تولیدکنندگان و تنظیم بازار اقدامات لازم جهت خرید حمایتی محصول سیب زمینی به عمل آمده و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان خرید توافقی را از اول مرداد ماه شروع کرده و همچنان ادامه دارد.

مومنی از خرید توافقی سیب زمینی در آذربایجان شرقی توسط صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: این امر منجر به افزایش قیمت محصول سرمزرعه به مبلغ ۲۹۰۰ تومان شده و موجبات رسیدن به قیمت تعادلی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت سیب زمینی آذربایجان شرقی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در حاشیه آغاز آئین نشاکاری به صورت مکانیزه در آمل با تبریک به کشاورزان استان برای شروع فصل شالیزاری افزود: سخت‌ترین حوزه کشاورزی استان در حوزه برنج کاری بوده و از سوی دیگر این حوزه بیشترین مشکلات را نیز دارا است.

استاندار مازندران مازندران با اشاره به انجام اقداماتی و طی سال‌های گذشته برای رفع مشکلات شالی کاران گفت: هنوز فاصله زیادی در ارتقای بهره‌وری برنج داریم و باید به سمتی برویم که تولید برنج را مکانیزه کنیم.

حسینی پور مصرف آب را در حوزه شالیزاری و برنج مهم بر شمرد و گفت: افزایش کمیت و ارتقای کیفیت محصول برنج نیز مساله بسیار مهمی محسوب می‌شود تا با کشورهای فعال در این حوزه و در عرصه بین‌المللی رقابت داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات ویژه‌ای را انجام دادیم تصریح کرد: پایان سال گذشته با دست رئیس جمهور ودجه‌ای برای خروج بازار برنج از رکود تزریق شد و وضعیت خرید برنج ارتقا پیدا کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه برنجکاران باید از فروش محصول در بازار با قیمت مناسب رضایت و اطمینان داشته باشند گفت: سال گذشته به همین منظور رئیس سازمان بورس به استان سفر کرده بود و یک سری مطالعات در بورس در حال انجام است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برنج ثروت کشاورزان آستان محسوب می‌شود، افزود: باید ارزش این محصول دیده شود و کشاورزان با این ثروت برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد و سالانه ۴۰ درصد برنج کشور را تأمین می‌کند. اولین آئین نشا در مازندران به صورت مکانیزه در روستای فیروزکلای آمل برگزار شد.

کد خبر 6082072

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد