Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام سایت سازمان سنجش فرآیند انتخاب رشته داوطلبان کنکور کارشناسی امسال برای همه متقاضیان از امروز، دوازدهم مرداد آغاز می‌شود.

به گزارش برنا؛ انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود. توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ارائه شده است.

متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (روز‌های ۹ تا ۱۲ تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش تنها با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخاب رشته کنکور سراسری انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، در جمع خبرنگاران در دانشگاه الزهرا اظهار کرد: آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند.

پورعباس تصریح کرد: تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان